Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: استان کرمان در سال‌های گذشته خسارات زیادی از سیل دیده و بسیج امکانات برای به حداقل رساندن این خسارات اقدام ارزشمندی است و در تلاشیم این خسارات را به حداقل برسانیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ریگان ، علی زینی‌وند صبح امروز در آیین آغاز عملیات لایروبی رودخانه 800 متری، ایمن‌سازی مناطق جمعیتی و احداث دیواره حفاظتی ریگان که با حضور حجت‌الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار ریگان، معاون امورعمرانی استانداری، مدیرعامل آب منطقه‌ای، مدیران کل مدیریت بحران و راهداری، فرمانده تیپ مهندسی ارتش و تعدادی از مسئولان شهرستان ریگان با هدف مراقبت از مناطق روستایی و شهری در مقابل سیلاب آغاز شد با بیان اینکه مناطق مختلف استان کرمان به ویژه در جنوب و شرق استان از مناطق سیل‌خیز استان است اظهار داشت: در سال‌های گذشته سیل خسارات زیادی به روستای پایین دست رودخانه‌ها، زیرساخت‌ها و زندگی و معیشت مردم در این مناطق وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اعتبارات محدود دولتی و شرایط خاصی که وجود داشت این امکان وجود نداشت تا در سال‌های گذشته لایروبی رودخانه‌ها در استان در سطح وسیعی انجام شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه در استان کرمان تدبیر خوبی برای این مسئله شده است گفت: استفاده از امکانات دستگاه‌ها به ویژه نهادهای نظامی مانند ارتش و سپاه و بسیج همه امکانات و نهادها و پای کار آوردن همه در استان اقدام خوبی است که انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت معادن بزرگ در استان نیز در این حوزه استفاده شده و اعتبارات خوبی را برای حل این مشکل کمک کردند افزود: در حال حاضر در سطح استان در نقاط مختلف این اقدامات در حال انجام است.

اعتبار بازسازی خسارت سیل به راه‌های جنوب استان کرمان هنوز تامین نشده استگزارش تسنیم از ‌امدادرسانی به سیل‌زدگان شهداد‌/ وقتی در مردم‌یاری ‌پست و درجه کنار گذاشته می‌شود+ فیلمآخرین اخبار از سیل در استان کرمان| قطع راه‌های روستایی در شهداد و گلباف / برقراری ارتباط ‌تلفنی مناطق سیل‌زده / خطر سیلاب هنوز مردم را تهدید می‌کند + فیلم

زینی‌وند با بیان اینکه این قضیه و انجام این پروژه به قدری سنگین و بزرگ است که در عرض یکی و دو سال انجام نمی‌شود گفت: امیدواریم که در یک بازه چند ساله این مشکل تاریخی در استان تعدیل شده و خسارات سیل را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که سال‌های آینده در جنوب شرق کشور تر سالی را داشته باشیم افزود: تلاش می‌کنیم تا خسارات احتمالی سیل در سال‌های آینده را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل استان کرمان سیل استان کرمان حداقل برسانیم استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

شرکت‌های گاز استان‌های خراسان جنوبی و کرمان اعلام کردند که سیل چند روز اخیر آسیبی به تأسیسات و ابنیه صنعت گاز وارد نکرده و جریان گاز هم در این استان‌ها پایدار است.

به گزارش شانا، شرکت گاز استان خراسان جنوبی اعلام کرد که با وجود وقوع سیل و مسدود شدن برخی راه‌های مواصلاتی در این استان، جریان گاز در شهرها و روستاها پایدار است و آسیبی به پروژه‌های در حال اجرا، وارد نشده است.

استقرار گروه‌های امداد شرکت گاز کرمان

محمدرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز از اعزام تیم‌های امداد و گروه‌های پیشتاز این شرکت در قالب یک تیم ۴۰ نفره به شهرهای جنوبی استان خبر داد.

وی گفت: با اعلام ستاد بحران استان و پیش‌بینی سیل در جنوب کرمان تیم‌های عملیاتی امداد و گروه‌های پیشتاز شرکت گاز استان کرمان به جنوب استان رفتند و در شهر کهنوج مستقر شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: از دلایل حائز اهمیت حضور تیم‌های امدادی شرکت گاز در شهرستان‌های سیل‌زده، می‌توان به تلاش این تیم‌ها برای استمرار گازرسانی در شهرهای جنوبی همچنین استقرار ماشین‌آلات اجرایی مانند بیل‌های مکانیکی برای رفع انسداد معابر شهری در این منطقه اشاره کرد.

سلیمانی تصریح کرد: از سویی همسو با وظایف و انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، لیست همه ماشین‌آلات و تجهیزات این شرکت به ستاد بحران استان و فرمانداران و شهردارهای شهرهای جنوبی اعلام شده تا در صورت نیاز در اختیارشان قرار گیرد و تاکنون هم در شهرهایی که دچار انسداد راه شده بودند، توانسته‌ایم به کمک مردم و مجموعه شهرستان برویم.

وی ادامه داد: همکاران ما در حوزه مهندسی در مرحله نخست دستور ایمن‌سازی را صادر کرده‌اند و همه لوله‌ها و تجهیزات مرتبط با پروژه‌های گازرسانی منطقه جمع‌آوری و به اماکن امن برده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اعلام کرد: تیم‌های امداد شرکت گاز استان کرمان با مجموعه تجهیزات شامل ۲ خودروی پیشرفته مدیریت بحران، اقلام یدکی و ۱ خودروی مخابراتی بحران تا پایان بحران در منطقه جنوب مستقر هستند.

سلیمانی گفت: به همه واحدها نیز اعلام شده تا پس از اتمام بارندگی‌ها، شبکه‌های توزیع و تغذیه را بررسی کنن گد تا اگر به دلیل سیل مشکلی پیش‌آمده بود، رفع و اصلاح شود.

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها