Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، رضا ملک زاده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری عصر سه شنبه در جلسه شورای سوادآموزی استان در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با بیان اینکه پایش میزان افراد بی‌سواد باید به‌طور برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند انجام شود، زیرا آمار به دست آمده دارای خروجی است و می‌توان از میزان سواد افراد مختلف را مورد بررسی قرار داد، گفت: نبود بانک اطلاعاتی دقیق از بی‌سوادان در استان روند سوادآموزی را سخت کرده است و بی‌سوادی و آگاهی نداشتن ارتباط مستقیمی با آسیب‌های اجتماعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به اینکه باید طرح‌های سوادآموزی به‌طورجدی مخصوصاً در مناطق محروم و حاشیه‌ای پیگیری شود، افزود: استفاده از خیرین، تشکل‌های مردمی و مراکز محلی در افزایش سوادآموزی بسیار مؤثر است و باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شود.

ملک زاده با تأکید بر اینکه در جهت کسب اطلاعات دقیق می‌توان از برخی از سامانه‌های اطلاعاتی مانند علوم پزشکی و سهام عدالت استفاده کرد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید همراهی لازم را داشته باشند، ادامه داد: ارائه آمار و اطلاعات باید از طریق ابلاغیه‌ها و مصوبات دنبال شود و ما نیز باید به دنبال راه حل‌های مشخص در شناسایی افراد بی‌سواد در قم باشیم.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه اگر طرحی مناسب در سوادآموزی ارائه شود تنها بر اعتبارات دولتی تکیه نمی‌کنیم و از بخش خصوصی و خیرین و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز در صورت وجود استفاده خواهیم کرد،بیان کرد: همه در برابر ریشه‌کن شدن افراد بی‌سواد و هدایت بازماندگان به تحصیل در مدار دانش و علم وظیفه سنگینی داریم.

ملک‌زاده در ادامه با بیان اینکه در جهت طرح تشویق کارمندان در شناسایی افراد بی‌سواد و سوادآموزی می‌توان اقدامات اثربخشی انجام داد تا به آمار شفاف و دقیقی دست یافت عنوان کرد: و باید بتوانیم نرخ بی‌سوادی را در مناطق مختلف قم کاهش دهیم و در این زمینه نیاز به آمار شفافی با تفکیک جنسیتی، جغرافیایی، محلی، شهری و روستایی نیاز است تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اعلام اینکه سوادآموزی استان قم توانسته در سطح کشور رتبه‌های عالی کسب کرده است که به‌زودی دستگاه‌های فعال و نیرو‌های سوادآموزی مورد تقدیر قرار می‌گیرند،یادآورشد:همکاری‌های مشترک به‌صورت ساماندهی شده تأثیر زیادی در اجرای طرح‌های سوادآموزی دارد و شناسایی دقیق و جامع از بی‌سوادان در استان شکل‌گیری بانک اطلاعاتی مسنجم ضروری است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری قم شورای سوادآموزی آسیب های اجتماعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افراد بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان شامگاه پنج شنبه (۱۳ اردیبهشت) در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت:در اکثر نقاط استان شاهد بارش باران بوده ایم که در برخی مناطق میزان بارش به ۱۰۰ میلی متر رسید.

محمد خانچی افزود: در مناطقی از جمله دزفول و اندیمشک آب به صورت محدود آب وارد منازل شد که با آمادگی دستگاه‌های مختلف که از قبل داشته اند به سرعت این مشکل برطرف شد.

وی ادامه داد:با تلاش مجموعه راهداری بیشتر محور‌های روستایی و عشایری که بر اثر بارش‌های شدید مسدود شده بود، بازگشایی شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت محور بخش سردشت به دزفول اظهار کرد: به دلیل حجم بالای بارندگی اعزام امدادگر به برخی از مناطق وجود نداشت ولی ارتباط با مردم آن مناطق برقرار شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

خانچی گفت: هم اکنون نیرو‌های امدادی، خدماتی و تمامی دستگاه‌ها در حال آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • ۳ دهه خدمت در مناطق محروم / بازنشستگی که خوشایند نیست
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه