Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «افه» اسپانیا، سانچز دیروز (سه شنبه) در سخنرانی در مجلس سنای این کشور ضمن توصیف دوران حضور ترامپ در منصب ریاست جمهوری آمریکا به عنوان چهار سال دشوار و پیچیده اعلام کرد که با راهیابی بایدن رئیس جمهوری منتخب دمکرات به کاخ سفید، تلاش برای تقویت چند جانبه‌گرایی به عنوان تنها راهکار مقابله با چالش‌های جهانی ممکن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در انتقاد از سیاست‌های یکجانبه ترامپ گفت: در جهانی که وابستگی متقابل، هیچ مرزی باقی نگذاشته، تقویت سازوکارهای چند جانبه‌گرایی که متاسفانه توسط آمریکا تضعیف شده بود، امری حیاتی است.

سانچز همچنین خاطر نشان کرد که پیروزی بایدن افق‌های روشنی نه فقط برای اروپا و اسپانیا که برای مردم آمریکا و همه جهان خواهد گشود.

نخست‌وزیر سوسیالیست اسپانیا یادآور شد که ترامپ تعرفه‌های گمرکی را افزایش داد و این امر بخش‌های مهم اقتصاد ما مانند صنایع غذایی را تحت تاثیر قرار داد.

اقدام واشنگتن در سال ۲۰۱۸ مبنی بر وضع تعرفه ۳۵ درصدی بر واردات «زیتون سیاه» از اسپانیا، کشوری که نخستین تولیدکننده این محصول در جهان است، موجب آسیب جدی به این بخش اقتصادی اسپانیا شد. استدلال آمریکا برای اعمال تعربه ۳۵ درصدی این بود که زیتون اسپانیا به بهای بسیار پایین به فروش می‌رسد و از یارانه‌های ناعادلانه‌ای که به تولیدات آمریکا آسیب می‌زند؛ بهره می‌برد.

سانچز از جمله نخستین رهبران اروپایی بود که ساعاتی پس از اعلام پیروزی بایدن در تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا با انتشار پیامی توییتری به او تبریک گفت. در متن این پیام آمده است: مردم آمریکا چهل و چهارمین رئیس‌جمهوری خود را برگزیدند. ضمن تبریک به بایدن و «کامالا هریس»، برای شما موفقیت را آرزومندم. ما برای همکاری با آمریکا و مقابله با چالش‌های جهانی آماده‌ایم.  

در حالی که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به گفته کامالا هریس معاون بایدن نامزد دمکرات به معنای واقعی کلمه موضوع مرگ و زندگی در این کشور است، سرنوشت انتخابات آمریکا به عنوان یک بازیگر جهانی و یکی از شرکای اتحادیه اروپا قطعا بر کشورهای قاره سبز از جمله اسپانیا نیز تاثیر گذار خواهد بود.

در حالی که ترامپ در سال‌های اخیر همه تلاش خود را در جهت روی کار آمدن همفکران راستگرایش در کشورهای اروپایی به کار بسته است، اسپانیا در حال حاضر تحت حاکمیت دولت پدرو سانچز نخست‌وزیر چپگرا و رهبر حزب «سوسیالیست کارگران» است. تنها حزب حامی دولت واشنگتن، حزب راستگرای افراطی «وُکس» (VOX) در این کشور است که اختلاف نظرهای همیشگی این دو جریان سیاسی در اسپانیا نیز چالش برانگیز است.

برچسب‌ها اسپانیا انتخابات ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا دونالد ترامپ پدرو سانچز جو بایدن پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسپانیا انتخابات ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا دونالد ترامپ پدرو سانچز جو بایدن اسپانیا انتخابات ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا دونالد ترامپ پدرو سانچز جو بایدن اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند

به گزارش جماران؛ ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که این رژیم از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد.

ایرنا به نقل از خبرگزاری سما فلسطین نوشت: ایهود اولمرت در این یادداشت، نوشته است: اکثریت قریب به اتفاق اسرائیلی‌ها معتقدند تنها انگیزه برای گسترش جنگ و حمله به رفح، حفظ آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو است؛ زیرا این حمله به‌ هیچ عنوان به سود (رژیم) اسرائیل نیست.

وی مدعی شد: هیچ کس در اسرائیل نیست که مشتاق شنیدن خبر کشته شدن یحیی السنوار رئیس حماس در نوار غزه یا محمد الضیف فرمانده گردان‌های القسام نباشد اما روند جنگ و اولویت‌های آن نباید تابع اهداف شخصی نتانیاهو باشد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اضافه کرد: خود نتانیاهو و همچنین افسران ارشد ارتش می‌دانند که تصرف رفح هیچ اهمیتی در ارتباط با منافع استراتژیک اسرائیل ندارد.

اولمرت همچنین گفت: نابود کردن گردان‌های حماس در رفح به دور از شرایط کنونی یک هدف مهم است، زیرا چنین هدفی مستلزم ماه‌ها نبرد طولانی است که منجر به کشته شدن هزاران فلسطینی خواهد شد؛ امری که اعتبار باقی مانده (رژیم) اسرائیل در سطح بین‌المللی را نابود خواهد کرد.

وی افزود: تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند و به صدور حکم دستگیری رهبران و افسران اسرائیلی منجر خواهد شد.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی همچنین، تاکید کرد: نتانیاهو در داخل حبابی جدا از واقعیت زندگی می‌کند زیرا به خود و دیگران در درون آن حباب می‌گوید که برای ادامه حیات (رژیم) اسرائیل می‌جنگد و ماموریت تاریخی او مقابله با جهان برای دفاع از اسرائیل در برابر همه است که می‌خواهند آن را نابود کنند.

اولمرت گفت: نتانیاهو از مدت‌ها قبل فکر کردن درباره آنچه برای اسرائیل، آینده و منافع راهبردی آن بهتر است را متوقف کرده و روی آینده سیاسی خود متمرکز شده است.

وی افزود: درک این نکته حائز اهمیت است که (رژیم) اسرائیل در این رویارویی پیروز بیرون نخواهد آمد و صحبت‌های فخرآمیز درباره پیروزی مطلق نشان دهنده حماقت و غرور و اساساً تلاشی برای فرار از محاکمه است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در پایان از صهیونیست‌ها خواست تا با حضور میلیونی در خیابان‌ها، گروه نتانیاهو، ایتمار بن‌گویر و بزالل اسموتریچ را محاصره کنند؛ گروهی قانون‌گریز که اسرائیل را به سمت فروپاشی سوق می‌دهند.

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد