Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، اگر یادتان باشد، صف های مقابل صرافی ها در نیمه تابستان، دلارهای ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان را خریداری کرده بودند، وقتی قیمت توان افزایش نداشته باشد، بسیاری از خریداران آن زمان، متقاعد خواهند شد که زودتر در سود، دلار را به فروش رسانند. چرا که اگر سیگنال مثبتی از دولت بایدن به ایران صادر شود و ریزش سراسیمه قیمت آغاز شود، دیگر نمی‌توان به راحتی دلار را نقد کرد، ضمن اینکه در قیمت های فعلی می‌توان با سود معامله را بست، در حالیکه بعدا تضمینی در این خصوص وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خریداران دلار امیدوار باشند؟

پس خریداران دلار در محدوده بالای ۲۰ هزار تومان باید امیدوار به پایداری وضعیت ایران در سیاست خارجی، حداقل در کوتاه مدت باشند.

صرافی ملی نرخ دلار و یورو را کاهش داد | جدیدترین قیمت ارزها در ۲۷ آبان ۹۹

اما بسیاری از آنها، احتمالا ریسک نخواهد کرد؛ و به بازار برای تبدیل به ریال مراجعه می‌کنند.

دلار درجا می زند

فعلا دلار در کانال ۲۶ هزار تومان درجا می‌زند و توان خروج از آن را ندارد. قیمت دلار که به کف کانال می‌رسد، خریدها افزایش می یابد، اما این افزایش هم به حدی نیست که حتی تا میانه کانال ۲۶، دلار را همراهی کند. ضعف خریداران، اتفاقا نقش دلارهایی که اکنون در پستوی خانه ها قرار دارند را دوچندان می‌کند.

نشانه کاهشی قیمت دلار

دلار همچنان نسبت به درهم دارای حباب منفی است. در قیمت فعلی درهم، دلار تا ۲۶، ۷۰۰ تومان توجیه دارد. اما در بازار آزاد ۶۰۰ تومان ارزان‌تر است. اتفاقی که معمولا در پیش از انتخابات آمریکا رخ نمی‌داد. می‌توان چنین برداشتی را داشت که انتظارات منفی فعالان بازار در حال افول است. چرا که حتی خریداران به میزانی نیستند که دلار ارزان را (در قیاس با درهم) خریداری کنند.

زمزمه بازگشت دلار به کانال ۲۰هزار تومان | ریزش نرخ ارز ادامه‌دار خواهد بود؟ کد خبر 566012 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز بازار داخلی دلار آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟

یک عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی، گفت: ریزش نرخ ارز همچنان ادامه‌دار خواهد بود و حتی احتمال می‌رود که به کانال ۵۰ هزار تومان هم بازگردد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رامین پولادرگ» عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند فعلی بازار غیررسمی ارز و کاهش قیمت دلار در آن اظهار کرد: افزایش چند روز اخیر نرخ ارز صرفاً متاثر از وقایع سیاسی بود و هیچ علت اقتصادی در وقوع آن نقش نداشت. در حال حاضر قیمت دلار در بازار غیر رسمی رو به کاهش است.


این عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: با توجه به کاهش تنش‌های سیاسی و همچنین با در نظر گرفتن این احتمال که دیگر هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد، انتظار می‌رود که کاهش نرخ ارز همچنان ادامه داشته باشد و حتی به کانال ۵۰ هزار تومان هم برگردد. در حال حاضر شرایط فعلی بازار این گزاره را به شدت محتمل کرده است.


وی همچنین درباره مدیریت بانک مرکزی در حوزه ارز گفت: عملکرد این نهاد از همه جهات مثبت و قابل قبول است، زیرا جهش یکباره نرخ ارز در بازار غیررسمی درست در شرایطی رخ داد که کنترل آن کاری بسیار سخت محسوب می‌شد. در طول ادوار گذشته هر زمانی که تنش‌های سیاسی فروکش می‌کرد، روند کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی با سرعت آهسته‌ای انجام و یا در محدوده بالایی متوقف می‌شد، اما اکنون این موضوع تکرار نشده و ریزش قیمت دلار در بازار غیررسمی همچنان ادامه دار است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار ارز ، قیمت ارز ، نرخ ارز ، بازار غیررسمی ارز ، بانک مرکزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9j

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه