Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی از اوایل انقلاب اسلامی تحول‌آفرین بوده و اکنون باید در استان به ویژه در مدارس علمیه چنین نقشی ایفا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان،  آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با حجت‌الاسلام روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اقدامات صورت گرفته دفتر تبلیغات اسلامی در استان سیستان و بلوچستان را خوب و لازم و در عین حال ناکافی عنوان کرد و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درزمینه فرهنگ، اظهار داشت: با توجه به حساسیت‌های موجود در منطقه نیازمند شکل‌گیری دفتر تبلیغات با همه ابعاد و برخوردار از افراد متخصص و آگاه در مرکز استان هستیم تا بتواند نقش مؤثر در بین شیعه و اهل سنت بالاخص مسائل مشترک ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان خواستار فعالیت جدی دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلف ازجمله دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه شد و ادامه داد: فعالیت در بین اهل سنت استان از دیگر عرصه‌های مهم است البته باید توجه داشت که تأکید رهبر معظم انقلاب و سیاست نظام جمهوری اسلامی تغییر مذهب نیست بلکه باید با برقراری ارتباط مؤثر و تبادل فرهنگی به دنبال تعامل و همکاری مشترک در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه، آسیب‌شناسی، ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه و همکاری علمی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف باشیم.

امام جمعه زاهدان: فرهنگ کار در سیستان و بلوچستان آسیب دیده استامام جمعه زاهدان: باید در حوزه‌های علمیه تحول ایجاد شود‌پای حرف مردم| اینجا "ونیز" نیست / چرا خیابان‌های زاهدان با کوچک‌ترین بارش تبدیل به دریاچه می‌شوند+ تصاویر‌

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: هم در جلسه با مسئولان حوزه‌های علمیه شیعه و علمای شاخص و مسئولان محترم حوزه‌های علمیه اهل سنت متذکر شده‌ام که فضای حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت به‌ روز و پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و نیاز است تا شیعه و سنی در کنار هم در صدد به روزرسانی و تحول آفرینی در حوزه‌های علمیه باشند تا توانند نقش اصلی شان را در جامعه اسلامی به خوبی ایفا کنند.

آیت‌الله محامی خواستار تقویت ارتباط اساتید دفتر تبلیغات در مرکز کشور با اهل سنت منطقه شد و عنوان کرد: برکات این ارتباط شناخت بیشتر طرفین از همدیگر؛ اعتمادسازی در مسائل مذهبی؛ تبادل فرهنگی و کاستن از آسیب‌های جامعه و ممانعت از سوءتفاهم‌ها و قضاوت‌های نادرست است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و تقسیم کار برای رفع نیازهای جامعه به‌طور مشترک، عنوان داشت: برکات این اتحاد هم شامل نظام اسلامی و هم مردم خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز داشت: باوجود تمام فعالیت‌های صورت گرفته اما دفتر تبلیغات در استان نمودی ندارد و برای اثرگذاری بیشتر یک ساختار چابک و باانگیزه موردنیاز است تا بتوان به اهداف ترسیم‌شده دست‌ یافت.

امام‌جمعه زاهدان با اشاره به ضرورت بررسی و تهیه فهرست از معضلات و مشکلات استان، اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی از اوایل انقلاب اسلامی تحول‌آفرین بوده و اکنون باید در استان خصوصاً در مدارس علمیه چنین نقشی ایفا کند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به بیان گزارشی از عملکرد این مجموعه در سیستان و بلوچستان پرداخت و عنوان کرد: در قالب 18 سرفصل رسیدگی به امور شیعیان و اهل سنت را در دستور کار داریم. در استان سیستان‌وبلوچستان به دنبال همکاری در زمینه‌های مشترک بین شیعه و اهل سنت هستیم.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان دفتر تبلیغات اسلامی امام جمعه زاهدان حوزه های علمیه نیازهای جامعه شیعه و اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد

دفتر آیت الله ناصری امام جمعه‌ یزد در پیامی شهادت امام صادق علیه السلام به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی شیعیان و دلسوختگان آن حضرت تسلیت گفت.

به همین مناسبت مجلس ذکر فضائل و مصائب آن بزرگوار از سوی نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه یزد شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۷ صبح در محل دفتر ایشان واقع در خیابان آیت الله کاشانی، روبروی بیمارستان مرحوم مجیبیان، کوچه آیت الله خاتمی برپا خواهد بود.

 از عموم مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و سلسله جلیله روحانیت و بسیجیان فداکار دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • تاکید امام جمعه اهل سنت ارومیه برتکریم کارگران و معلمان
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند