Web Analytics Made Easy - Statcounter

آکسفام اعلام کرد: کشورهای عضو گروه ۲۰، بیش از ۱۷ میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی از زمان دخالت این کشور در درگیری سال ۲۰۱۵ کشور همسایه‌اش، یمن، فروخته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر شد، سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام اعلام کرد این رقم سه برابر میزانی است که کشورهای گروه ۲۰ به عنوان کمک بشردوستانه به یمن داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش در حالی منتشر شد که رهبران گروه ۲۰ برای دیدار مجازی این هفته در اجلاسی به میزبانی عربستان سعودی آماده می‌شوند.

در حالی که برخی کشورهای اروپایی فروش سلاح به ریاض را بعد از آغاز عملیات نظامی عربستان در یمن- که آمریکا بدترین بحران بشری جهان می‌خواند- متوقف کرده‌اند، بسیاری از اعضای گروه ۲۰ به تأمین سلاح برای سعودی ادامه داده‌اند.

در مارس ۲۰۱۵، ائتلافی به رهبری پادشاهی نفت‌خیز سعودی، عملیات بمباران هوایی را با هدف مقابله با حوثی‌ها و تثبیت مجدد دولت شناخته شده بین‌المللی رئیس جمهور مستعفی "عبد ربه منصور هادی" آغاز کرد.

بر اساس گزارش مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم، عربستان سعودی بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، بزرگ‌ترین واردکننده سلاح جهان بوده و ۱۶.۹ میلیارد دلار برای تسلیحات هزینه کرده، در حالی که ۴.۹ میلیارد دلار آن خرج سلاح‌های اروپایی شده است.

گروه‌های حقوق بشری از ائتلاف تحت رهبری سعودی به خاطر حملات هوایی که شهروندان را در بیمارستان‌ها، مدارس و بازارها کشته، انتقاد کرده و از دولت‌های غربی خواسته‌اند که صادرات تسلیحات به عربستان سعودی و متحدانش در درگیری به بن‌بست رسیده را متوقف کنند.

بنا بر گزارش آکسفام، در طول جنگ هر ده روز، یک حمله هوایی به بیمارستان‌ها، مطب‌ها، چاه‌ها و مخازن آب صورت گرفته است.

آکسفام می‌گوید: از راه رسیدن ویروس کرونا این شرایط وخیم را فقط بدتر کرده و هنوز تنها ۴۴ درصد بودجه برنامه پاسخ آمریکا برای رساندن آب آشامیدنی سالم، غذا و مراقبت‌های پزشکی به آسیب‌پذیرترین‌ افراد، تأمین شده است.

بر اساس "داده‌های محل درگیری و نظامی"، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در جنگ یمن کشته‌ شده‌اند که ۱۲ هزار نفر آن‌ها غیرنظامیان بوده‌اند.

درگیری در یمن به طور گسترده در منطقه به عنوان جنگ نیابتی تلقی می‌شود. ریاض اواخر سال گذشته مذاکرات غیررسمی برای آتش‌بس با حوثی‌ها را آغاز کرده زیرا به دنبال خروج از این جنگ پرهزینه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی گروه 20 جنگ یمن عربستان سعودی گروه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه