Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد مستأجران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص ساماندهی پسماندهای عفونی در اصفهان و چرایی عدم تحویل گرفتن پسماندهای عفونی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار داشت: بر اساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند، متولی جمع آوری پسماندهای ویژه، تولید کنندگان این پسماندها هستند اما در شهر اصفهان بر اساس مسئولیت اجتماعی که شهرداری داشته جمع آوری پسماندهای عفونی را نیز در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی اظهارنظرهای صورت گرفته درباره عدم جمع آوری پسماندهای بیمارستانی در اصفهان به دلیل عدم پرداخت بدهی صحت ندارد، ابراز داشت: باید توجه داشت که در جلسه کارگروه مدیریت پسماند مورخ ۲۴ شهریور ۹۹ شهرداری پیشنهاد داد که به منظور همکاری با بیمارستان‌ها ۶ ماه به مراکز درمانی برای پرداخت هزینه جمع آوری پسماند مهلت دهد.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: علت عدم جمع آوری پسماند عفونی برخی از بیمارستان‌های اصفهان امضا نکردن توافق‌نامه برای تأمین پسماند مورد نیاز سرمایه‌گذار و خرید دستگاه زباله‌سوز بود.

تولید روزانه ۱۴ کیلوگرم پسماند عفونی در اصفهان

وی با بیان اینکه روزانه ۱۴ تن پسماند عفونی برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ارسال می‌شود، تصریح کرد: بخشی از این پسماند متعلق به بیمارستان‌ها و بخشی متعلق به دیگر مراکز درمانی و مطب پزشکان است.

مستأجران در خصوص چرایی دریافت هزینه بابت دریافت پسماندهای عفونی بیمارستان‌های اصفهان نیز گفت: باید توجه داشت که جمع آوری پسماندهای بیمارستانی وظیفه شهرداری نیست و شهرداری برای دفن پسماند هیچ گونه ردیف اعتباری ندارد و ما مجبور به دریافت هزینه از تولید کنندگان هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بهترین گزینه برای ساماندهی پسماندهای عفونی خرید دستگاه زباله‌سوز است، ابراز داشت: برای این امر از سال ۹۷ با سرمایه‌گذار بخش خصوصی رایزنی کرده و از محل اعتبارات شهرداری نیز ۵۰ میلیارد ریال بودجه دریافت کردیم تا مدیریت پسماند شهرداری را به دستگاه زباله سوز مجهز کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این زمینه خواستار تأمین پسماند پزشکی به مدت ۱۰ سال شد که در این زمینه جلسات مختلفی با دانشگاه علوم پزشکی و رؤسای بیمارستان‌ها برگزار و طی آن مقرر شد توافق‌نامه‌ای امضا و به مدت ۱۰ سال پسماندهای بیمارستانی به این سرمایه‌گذار واگذار شود.

دانشگاه علوم پزشکی توافق‌نامه واگذاری ۱۰ سال پسماند عفونی به سرمایه‌گذار را امضا نمی‌کند

وی اضافه کرد: دو سال از برگزاری این جلسه می‌گذرد اما هنوز این تفاهم‌نامه از سوی دانشگاه علوم پزشکی امضا نشده است و این عدم امضای توافق نامه منجر به ایجاد اختلال در جمع آوری پسماندهای عفونی در اصفهان شد.

مستأجران افزود: در حال حاضر به ازای هر کیلو پسماند عفونی یک هزار و ۵۰۰ تومان از تولید کننده هزینه دریافت می‌شود که البته این هزینه بر اساس مصوبه سال ۹۷ است و هنوز در این زمینه طی دو سال گذشته افزایشی نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در صورت راه‌اندازی سامانه پسماند سوز در مدیریت پسماند شهرداری اصفهان هزینه دریافت هر کیلو پسماند عفونی از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دو هزار و ۲۰۰ تومان آن هم بر اساس مصوبه سال ۹۷ شورای شهر برآورد می‌شود.

کد خبر 5074520

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان زباله ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه شهرکرد محدودیت های کرونایی بوشهر شهرستان کرج کتاب و کتابخوانی ستاد ملی مقابله با کرونا بارش باران هفته بسیج مدیریت پسماند شهرداری اصفهان جمع آوری پسماندهای پسماندهای عفونی جمع آوری پسماند بیمارستان ها پسماند عفونی سرمایه گذار توافق نامه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: ویرایش سوم نقشه راه هوشمندسازی شهرداری این کلان‌شهر با حضور اعضای کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از ویژگی‌های نسخه جدید این نقشه راه می‌توان به مشخص شدن ابعاد و الزامات هوشمندسازی، شاخص محور شدن اهداف، زمان‌بندی آن‌ها و توجه به بلوغ شهرداری و شهر در مرحله آغاز یا توسعه پروژه‌ها در طول سه سال آینده برای شهرداری اصفهان اشاره کرد.

وی افزود: ویرایش سوم نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان چهاردهم اسفند ۱۴۰۲ با حضور اعضای کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: ویژگی‌های جدید نقشه راه در سه محور خدمات شهرداری، شهروندی و موضوعات شهری تفکیک شده است، این دسته‌بندی به پایش شاخص‌های هر محور برای کنترل پیشرفت برنامه و پروژه‌ها به‌صورت متوازن در هر سه محور و به هوشمندسازی شهر اصفهان کمک خواهد کرد.

فردانی گفت: بهره‌وری و کارایی در ارائه خدمات، حمل‌ونقل عمومی، پارکینگ‌ها، تقاطع‌ها، همچنین کاهش آلودگی هوا، آبیاری فضای سبز و مدیریت هزینه‌های نگهداری آن، تعمیرات (نت) و انرژی در شهر بر اساس برنامه ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان و برگزاری بیش از ۳۰ جلسه در طول هفت ماه با معاونت‌ها، ادارات کل و سازمان‌های شهرداری اصفهان از موضوع‌های اولویت‌دار شهرداری اصفهان است.

وی ادامه داد: نقشه راه هوشمندسازی ارائه شده با بیش از ۶۰ طرح، بر اساس مستندات هوشمندسازی شهرهای فیلادلفیا (مرکز ایالت پنسیلوانیا آمریکا) کاردیف (مرکز کشور ولز بریتانیا) استانداردهای سری ISO ۳۷۱ xx و مقالات معتبر علمی درباره شهر هوشمند (از جمله گزارش سال ۲۰۱۸ مؤسسه مکینزی) استخراج و برای اجرا تا ۱۴۰۷ ارائه شده است.

فردانی اضافه کرد: بر اساس طرح‌های مذکور و نیازسنجی انجام شده از معاونت‌های شهرداری اصفهان، ۳۵ پروژه برای ۱۴۰۳ تعیین شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های مرکز پایش و مدیریت هوشمند شهر، توسعه شبکه ارتباطی شهر، پلتفرم اینترنت اشیا شهر هوشمند، توسعه تقاطع‌های هوشمند شهر اصفهان و افزایش بلوغ هوشمندسازی در آن‌ها، اجرای پایلوت منطقه شهرداری به‌صورت غیرحضوری، پایش تخلفات شهری و توسعه سامانه‌های موجود با رویکرد افزایش بلوغ هوشمندسازی در آن‌ها همچون شبکه ارتباطی فیبر نوری اختصاصی شهرداری، مدیریت مکان‌مند ناوگان خودروهای شهرداری، سامانه رصد و پایش اطلاعات شهرداری (رصا) و ابزار یکپارچه مدیریت داده‌ها است.

کد خبر 748995

دیگر خبرها

  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند