Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تصاویر تاریخی از زنان قشقایی

بریتانیایی‌ها در 1931 در اطراف شیراز تصاویری از زنان ایل نشین قشقایی ثبت و ضبط کردند؛ تصاویری که در فیلمی تحت عنوان «زنان ایران» منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویدیو را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید.

 


تصاویر سری موشک وی-2 آلمانی

موشک وی-2 که یکی از مرگ‌بارترین سلاح زمان خود بود توسط دانشمندان آلمانی بعد از تست‌های طولانی وارد جنگ شد و خاطرات وحشتناکی برای بسیاری از مردم اروپا به جای گذاشت. این ویدئوها از تست های ناموفق این موشک را ببیند.

 


حرف‌های فیدل کاسترو درباره ریش!

کوبا پس از به قدرت رسیدن رفقای فیدل کاسترو شرایط متفاوت یافت. در همین رابطه، یک مصاحبه تاریخی با فیدل کاسترو پس از پیروزی انقلاب راجع به تکلیف کازینوها بعد از انقلاب و تراشیدن ریشش پس از پیروزی و برگزاری انتخابات آزاد را تماشا می‌کنید.

 


نوشیدنی انرژی‌زای رادیو اکتیو

در اوایل قرن بیستم که عوارض مواد رادیواکتیو هنوز به خوبی مشخص نشده بود. عده‌ای از این ماده جدید کشف شده جهت ایجاد بازار داروها و نوشیدنی‌های انرژی‌زای رادیواکتیو استفاده کردند. یکی از قربانیان این نوشیدنی های سمی ابن بایرز کارخانه‌دار آمریکایی بود که توان خرید این نوشیدنی های گران قیمت را داشت. داستان عجیب نوشیدنی های رادیو اکتیو در آمریکا را در این ویدئو ببینید.

 


هشت لحظه تاریخی که آمریکا را تغییر داد

آمریکا کمی بیش از 250 سال تاریخ دارد اما در همین مدت کوتاه پر از لحظاتی بوده است که مسیر این کشور را تغییر داده است؛ از بحث‌های نژادی تا کشف و مجوز دادن به قرص‌های ضد بارداری همچنین بحران بزرگ اقتصادی رکود بزرگ و جنگ سرد. این ویدئو گواهی است تصویری از این لحظات است که در تابناک می‌بینید.

 


جنگ چین و ژاپن به روایت تصاویر واقعی

در پی سال‌ها سیاست امپریالیستی ژاپن این کشور از سال 1937 تا 1945 با کشور چین وارد جنگی شد که بعدها با حمله ژاپن به آمریکا به قسمتی از جنگ‌ جهانی دوم تبدیل شد و نهایتا با بمب‌باران هسته‌ای ژاپن توسط آمریکا و تسلم شدن آن به پایان رسید. این جنگ بزرگترین جنگ آسیا در قرن بیستم است.

 


حمله به پرل هاربر به روایت تصاویر واقعی

ژاپن در هفتم دسامبر 1941 در پی یک پیمان مخفیانه با آلمان راجع به حمله به نیروهای متفقین در اروپا و خاور دور، به آمریکا حمله کرد. آمریکا در آن زمان بی‌طرف بود اما نزدیکی بیشتری با مواضع متفقین داشت و ژاپن با این حمله قصد داشت توان نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را پیش از آنکه بتواند از آن استفاده کند، نابود کند. این حمله ضربه شدیدی به توان نظامی آمریکا زد و در آن 5 نبردناو و 200 هواپیمای آن کشور نابود شد همچنین 2400 نفر کشته شدند. این حمله نهایتا باعث ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم و مدت‌ها بعد تلافی هسته‌ای این کشور علیه ژاپن شد. تصاویر تاریخی از این حمله را در «تابناک» تماشا می‌کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جواد اژه ای شهر بابک جو بایدن بسته ویدیویی عشایر کاسترو پرل هاربر چین ژاپن رادیو اکتیو داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جواد اژه ای شهر بابک جو بایدن روایت تصاویر واقعی فیدل کاسترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901862

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • زنده یاد اسکویی و روایت ورود به رادیو
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد