Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@02:23:39 GMT

چینی‌ها هم ادعای موثر بودن واکسن خود را دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۸۰۳۷

چینی‌ها هم ادعای موثر بودن واکسن خود را دارند

از دوشنبه هفته گذشته تاکنون مسابقه ساخت واکسن "کروناویروس" سرعت گرفته است و شرکت‌هایی مانند فایزر/بایو ان تک و مدرنا اظهار کرده‌اند واکسن کروناویروس آنها بیش از ۹۰ درصد موثر است علاوه بر آنها دولت روسیه اعلام کرده که آزمایشات آنها نشان داده است واکسن‌های آزمایشی آنها نیز بیش از ۹۰ درصد موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا و به نقل از ان دی تی وی، حال شرکت چینی "سینوواک بایوتک"(Sinovac Biotech) گفته واکسن آزمایشی کووید-۱۹ آنها به نام "کروناوک" یک واکنش ایمنی سریع ایجاد می‌کند اما نتایج آزمایشات اولیه روز چهارشنبه این شرکت نشان داده که سطح آنتی بادی تولید شده در افرادی که از این بیماری بهبود یافته‌اند، کمتر بوده است.

در حالی که آزمایشات اولیه تا آزمایشات مرحله میانی برای ارزیابی کارآیی کروناوک طراحی نشده بودند، محققان گفتند بر اساس تجربه آنها و بررسی واکسن با سایر واکسن‌ها و داده‌های مطالعات پیش بالینی بر روی میمون‌های ماکاک نشان داده واکسن مذکور می‌تواند از ایمنی محافظت برخوردار باشد.

کروناوک و چهار واکسن آزمایشی دیگر که در چین تولید شده‌اند در حال حاضر آزمایشات آخرین مرحله را می‌گذرانند تا اثر آنها در جلوگیری از کووید-۱۹ مشخص شود.

یافته‌های موجود درباره واکسن سینوواک که درمجله پزشکی "The Lancet Infective Diseases" منتشر شده است، حاصل نتایج آزمایشات بالینی فاز ۱ و فاز ۲ انجام شده در چین بر روی بیش از ۷۰۰ شرکت کننده است.

"ژو فنگچای"(Zhu Fengcai) یکی از نویسندگان مطالعه گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد با زدن دو دوز از واکسن کروناوک طی بازه زمانی ۱۴ روزه این واکسن قادر است پاسخ سریع آنتی بادی را در چهار هفته ایجاد کند. ما معتقدیم که این موضوع باعث می‌شود واکسن برای استفاده اضطراری در هنگام شیوع بیماری مناسب باشد.

محققان گفتند که یافته‌های حاصل از مطالعات بزرگ، مرحله آخر یا آزمایشات فاز ۳ برای تعیین اینکه آیا پاسخ ایمنی تولید شده توسط کروناوک برای محافظت از افراد در برابر ویروس کرونا کافی است یا خیر، بسیار مهم است.

در حال حاضر آزمایش مرحله ۳ واکسن سینوواک در اندونزی، برزیل و ترکیه در حال انجام است.

"نور بار زیو"(Naor Bar-Zeev) استاد دانشگاه جانز هاپکینز که در این مطالعه دخیل نبود، گفت: نتایج باید با احتیاط تفسیر شود تا نتایج مرحله ۳ منتشر شود. اما حتی در آن زمان، پس از اتمام آزمایش فاز ۳ وصدور مجوز نیز باید احتیاط کنیم.

کروناوک یکی از سه واکسن آزمایشی کووید-۱۹ است که چین تحت یک برنامه استفاده اضطراری آن را برروی صدها هزار نفر آزمایش کرده است.

دو واکسن دیگر در برنامه استفاده اضطراری چین هر دو توسط موسسات مرتبط با "سینوفارم" ساخته شده‌اند و واکسن دیگر که توسط شرکت "کنسینو بایو لاجیکس" توسعه داده شده نیز ایمن بوده و باعث ایجاد پاسخ‌های ایمنی در آزمایشات اولیه و میانی شده است.

"گانگ ژنگ"(Gang Zeng) محقق شرکت سینوواک گفت: این واکسن می‌تواند یک گزینه جذاب باشد زیرا می‌تواند در دمای طبیعی یخچال از ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد(۳۶ درجه - ۴۶ درجه فارنهایت) ذخیره شود و ممکن است تا ۳ سال پایدار بماند که این موضوع مزایایی را برای توزیع آن در مناطقی که دسترسی به یخچال یک چالش است، فراهم می‌کند. واکسن‌های ساخته شده توسط  فایزر/بایو ان تک و مدرنا از فناوری جدیدی به نام آر.ان.ای پیام رسان(mRNA) برای فعال سازی سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس استفاده می‌کنند و برای ذخیره سازی به دمای بسیار سردتری نیاز دارد.

برزیل و اندونزی در نظر دارند طی ماه‌های آتی از کروناوک استفاده کنند. اندونزی به دنبال مجوز اضطراری برای آغاز یک کار واکسیناسیون گسترده تا پایان سال است و قرار است واکسن‌های تولید شده توسط سینوواک و سینوفارم چین در مراحل اولیه این کمپین استفاده شود. مقامات شهر سائو پائولو برزیل نیز قصد دارند کروناوک را از اوایل ماه ژانویه عرضه کنند.

"ریکاردو پالاسیوس"(Ricardo Palacios)، مدیر آزمایشگاه مرکز پزشکی موسسه Butantan برزیل که آزمایش کروناوک را انجام می‌دهد در گفتگو با رویترز گفت: ایمنی عالی کروناوک در مقایسه با سایر واکسن‌های در دست ساخت باعث می‌شود بیشتر توسط مردم مورد استقبال قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونا در جهان تولید شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به سپاهان از سمت سنگال! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان در دیدار اخیرش تساوی ارزشمند و مهمی در راه بقا در لیگ برتر مقابل ملوان انزلی به دست آورد که تک گل آبی‌ها را عثمان اندونگ به ثمر رساند و حالا هم خودش را آماده جدال حساس فردا برابر سپاهان کرده است.

خریدهای خارجی استقلال خوزستان هر هفته یک کار ویژه انجام می‌دهند و نقش مهمی در مسیر بقای این تیم دارند و با وجود اینکه دیروز با یک پله سقوط به رده پانزدهم برگشتند، اما نمایش کاملا امیدوار کننده‌ای مقابل تیم هجومی ملوان‌انزلی ارائه دادند که در کنار بازی موثر بازیکنان این تیم، عثمان اندونگ جلب توجه بیشتری کرد.

مدافع سنگالی 24 ساله که پیشتر هم برای آبی‌های خوزستان موفق به گلزنی شده، در دیدار اخیرشان مقابل ملوان هم با هوشیاری و جای‌گیری عالی در محوطه جریمه حریف توانست توپ ریباند را تبدیل به گل کند و نقش کلیدی در یک امتیاز حساس در راه بقا و امیدواری تیمش در هفته‌های آینده داشته باشد.

اندونگ که در نیم‌فصل به استقلال خوزستان اضافه شده و در کنار بازی موثر در بخش دفاعی، توانسته دو گل حساس هم به ثمر رساند، امیدوار است برابر سپاهان هم فرصت درخشش به دست بیاورد و تیمش را در مسیر امتیازگیری کمک کند.

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • حمله به سپاهان از سمت سنگال! (عکس)
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟