Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز(چهارشنبه) پایگاه خبری «عربی۲۱»، این نویسنده معتقد است: نتانیاهو امیدوار است تا آخرین لحظه هم از هزینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده برای همکاری با دولت بعدی سود ببرد.

در این مقاله آمده است: اسرائیل دسترسی کامل به برنامه ها و ایده های ترامپ، از جمله استفاده از گزینه نظامی در مقابل ایران در طول دوره تصدی او را داشت، گزینه های رومیزی که با تأیید ترور (و شهادت سپهبد) قاسم سلیمانی به اوج خود رسید، ماجرایی که تخمین های اطلاعاتی غرب و اسرائیل را غافلگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاسپیت که از نزدیک با محافل امنیتی و تصمیم گیری های سیاسی رژیم صهیونیستی و مجری های برنامه های رادیویی و تلویزیونی اسراییل در ارتباط است و روزانه ستونی در مطبوعات این رژیم دارد تاکید کرده که نتانیاهو امیدوار است در آخرین لحظه قبل از اینکه ترامپ واشنگتن را ترک کند، امتیازاتی از جمله شهرک سازی، عادی سازی روابط با کشورهای عربی و اعمال تحریم های جدید علیه ایران و برخی از انواع اقدامات نظامی آمریکا علیه زیرساخت های هسته ای تهران را کسب کند.

"این اولین بار نیست که احتمال حمله علیه ایران در آخرین روزهای دولت آمریکا مطرح می شود؛ با پایان یافتن دولت جرج بوش در سال ۲۰۰۸ نیز  اسرائیل از ایالات متحده برای مقابله با ایران تا قبل از روی کارآمدن باراک اوباما تقاضای کمک کرد، زیرا اوباما بعد از رسیدن به قدرت، همکاری خود با اسرائیل و متحدانش را در جهت اقدام علیه ایران کاهش داد."

"در دوران ترامپ همکاری نظامی ایالات متحده و اسرائیل بطور قابل توجهی بیشتر شده و "پنتاگون" چندین بار در برنامه های اقدام علیه ایران که شامل گزینه های سنتی نظامی و سایبری و اقدام مستقیم اسرائیل می باشد، تجدید نظر کرده است، بنابراین تبریک دیر هنگام نتانیاهو به ترامپ نیز حساب شده و با هدف بهبود احتمال اقدامات ترامپ در ماههای آخر ریاست جمهوری خود علیه ایران است."

این نویسنده صهیونیست می افزاید، از سوی دیگر اسرائیل پیشنهاد ساخت هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی جدید در بیت المقدس را مطرح کرده و این برنامه پیشنهادی در ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) یعنی دو روز قبل از روی کار آمدن بایدن، بسته می شود، اگرچه شهرک جدید از تقسیم شهر به عنوان بخشی از توافق صلح با فلسطینی ها جلوگیری می کند، ولی سبب می شود که دولت بایدن با یک برنامه تحقق یافته عملی روبرو باشد و این بدان معناست که نتانیاهو بازی خطرناکی را انجام می دهد.

کاسپیت تأکید کرده که نتانیاهو در سال های اخیر علی رغم حمایت های دولت جمهوری خواه آمریکا از شهرک سازی، به سختی توانست پروژه شهرک سازی در بیت المقدس شرقی را پیش ببرد و بعید است که بایدن، آن سفر خود در سال ۲۰۱۰ به اسرائیل را که درباره طرح شهرک سازی در اورشلیم (قدس) اعلام شد را فراموش کرده باشد.

وی در پایان نوشته، هرچند اقدامات فعلی دولت نتانیاهو شانس وی را برای گشودن صفحه جدیدی با بایدن و حزب دموکرات که نتانیاهو طی سالهای اخیر از آن دور شده و به جمهوری خواهان نزدیک شده است، کاهش می دهد.

برچسب‌ها دونالد ترامپ اسرائیل ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو بیت المقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ اسرائیل ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو بیت المقدس دونالد ترامپ اسرائیل ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو بیت المقدس اخبار کنکور ایالات متحده علیه ایران شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از المیادین، هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، عصر امروز (دوشنبه) با تجمع در خیابان کاپلان تل‌آویو علیه نخست وزیر این رژیم شعار سرداده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت از تظاهرات هزاران شهرک نشین در تل آویو خبر داد.

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، خواسته اصلی تظاهرات کنندگان مبادله اسرا با مقاومت در غزه و تعویق عملیات نظامی علیه رفح است.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شدند.

شهرک‌نشینان دیشب هم در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عدم انعقاد توافقی برای آزادی اسیران از غزه تظاهرات کردند.

دیشب هم هزاران صهیونیست در خیابان «کاپلان» در تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

کد خبر 6092586

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • کابوس بی‌بی
  • نتانیاهو و کابوس حمله به رفح
  • کابوس «بی بی»
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»