Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شهرداری لاهیجان از انتخاب این شهر به عنوان شهر بدون مانع استان گیلان توسط بهزیستی این استان خبر داد.

یوسف قیامتیون در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کارگروه مناسب‌سازی معابر شهری لاهیجان برای امور تسهیل عبور و مرور جانبازان، معلولان و نابینایان به ریاست فرماندار و دبیری رئیس بهزیستی شهرستان سال‌ها قبل تشکیل شده است و در این راستا جلساتی به صورت هفتگی یا ماهانه با حضور نمایندگان ادارات تشکیل می‌شود و مصوبات آن لازم‌الاجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای شهرسازی مدرن و توسعه پایدار شهری و همچنین رفاه حال شهروندان، مناسب‌سازی معابر شهری لاهیجان حدود سه سال است که توسط معاونت عمران شهرداری با نظارت بهزیستی آغاز شده و برای تردد آسان جانبازان، معلولان و نابینایان در معابر عمومی و در مقابل مراکز مهم، رمپ شیب دار و خط عابرپیاده ایجاد شده است.

سرپرست شهرداری لاهیجان اضافه کرد: در این طرح نقاطی در شهر تحت نظارت بهزیستی برای پارک خودرو جانبازان و معلولان تعیین و تابلوی آن توسط شهرداری نصب شده است.

قیامتیون از انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت بدون مانع استان گیلان توسط اداره کل بهزیستی این استان خبر داد و گفت: ملاک انتخاب لاهیجان به عنوان شهر بدون مانع کسب امتیازات لازم توسط اداره کل بهزیستی برای ایجاد رمپ، خط عابر پیاده نابینایان و سرویس بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان در مناطق مختلف این شهر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی پروژه‌های در حال انجام و آتی شهر لاهیجان، خط عابرپیاده نابینایان و رمپ برای جانبازان و معلولان پیش بینی شده و توسط معاونت عمران شهرداری اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛ در طرح مناسب سازی معابر شهری، دو شهر لاهیجان و بندر مرزی آستارا توسط اداره کل بهزیستی استان گیلان به عنوان شهر بدون مانع این استان انتخاب شدند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 456215

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهرداری شهرداري لاهيجان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عنوان شهر بدون مانع استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، جهان‌بخش سلیمیان مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و به‌منظور کمک به بخش محروم جامعه و سایر اماکن واجد شرایط در سال گذشته، تعداد ۶۴۵ اشتراک رایگان به مددجویان کمیته امداد امام خمین (ره)، سازمان بهزیستی و ایثارگران و اماکن واجد شرایط واگذار شد.

وی افزود: از این تعداد ۴۵۱ مورد به مددجویان کمیته امداد، ۱۱۱ مورد به مددجویان بهزیستی، ۲۹ مورد به خانواده شهدا، ۳۲ مورد به جانبازان و ۲۲ مورد نیز به سایر واجدین شرایط واگذار شده است.

سلیمیان با اشاره به اینکه متقاضیان واجد شرایط دریافت اشتراک رایگان گاز فقط برای یک‌بار از پرداخت حق انشعاب معاف هستند، تصریح کرد: متقاضیان مشمول می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از دستگاه متولی و ارائه آن در زمان اشتراک‌پذیری از این امتیاز قانونی برخوردار شوند.

وی تأکید کرد: بر اساس بند (د) ماده ۳۹ قانون بودجه سال ۹۲، افراد تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و خانواده ایثارگران (جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده شهدا) با ظرفیت مصرفی ۶ مترمکعبی می‌توانند از اشتراک رایگان شرکت گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری در پایان، خاطرنشان کرد: این اقدام به‌منظور محرومیت‌زدایی و حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت همچنان در دستور کار گاز استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901241

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان