Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن شرط عربستان برای ایجاد منطقه حائل و توافق بر سر آن را تکذیب کرد.

الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «رویترز در انتشار گزارش‌های مربوط به مناطق حائل بین جمهوری یمن و عربستان به دفتر خود در امارات اتکا کرده است، این دفتر اخبار نادرست منتشر می‌کند که احتمالا به نفع گروه‌های وابسته به امارات جهت اعمال فشار روانی بر دیگر گروه‌های مزدور در سایه تشدید درگیری‌هاست، رویترز بایستی اعتبار خود را حفظ کند و این خبر غیرحرفه‌ای است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه مدعی شد که عربستان سعودی در گفت‌وگوهایی سطح بالا به اطلاع  دولت نجات ملی یمن رسانده است که می‌خواهد در ازای اعلام آتش‌بس در یمن، یک منطقه حائل بی طرف  با این کشور ایجاد کند.(جزئیات بیشتر)

طبق گزارش رسانه‌ها،‌ عربستان سعودی فروردین سال ۱۳۹۴ قصد داشت طی چند هفته جنبش انصارالله یمن را سرکوب کند و کنترل کل کشور یمن را در اختیار بگیرد اما این کشور با صرف میلیاردها دلار و به جا گذاشتن هزاران کشته از مردم یمن، اصطلاحا در باتلاق این جنگ گرفتار شده و نتوانسته سد مقاومت مردم یمن را بشکند.

این در حالی است که حضور نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مرز شمال یمن با عربستان برای مقابله با تجاوز نیروهای ارتش عربستان سعودی و مزدوران آن است که تقریبا به شکل روزانه مناطق غیرنظامی در این نوار مرزی را هدف گرفته و  از آغاز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن، صدها شهروند یمنی فقط در این منطقه کشته و زخمی شدند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

مقامات سعودی تاکنون چندین بار از تصمیم برای ایجاد آتش‌بس در یمن خبر داده‌اند؛ اما هیچ گاه از شدت حملات خود به یمن نکاسته و اقدامی برای کاهش یا رفع محاصره همه جانبه آن نکردند و در مواردی با بهره‌برداری از تاکتیک آتش‌بس بر حملات خود افزوده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعاء منطقه حائل مرز عربستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه سعودی «الشرق»، ظهر امروز شنبه، به نقل از منابع خود توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را قریب‌الوقوع دانست.

این منبع نوشت: «توافق میان حماس و اسرائیل قریب‌الوقوع است؛ اگر موانع جدیدی ایجاد نشود.»   الشرق می‌گوید واشنگتن ضمانت‌های لازم را از طریق میانجیگران برای توقف جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه داده است. به گفته این رسانه سعودی، توافق دست‌کم در سه مرحله انجام خواهد شد و آمریکا برای انجام این توافق ضمانت داده است. شبکه الشرق همچنین اضافه کرد در مرحله آتی، اقدامات در جهت یک توافق ملی برای اداره غزه و بازسازی آن متمرکز خواهد بود. این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تا لحظه انتشار این گزارش واکنشی به این اخبار نشان نداده است.   با این حال، حماس دیشب اعلام کرد که برای تکمیل گفت‌وگوها هیئتی به قاهره اعزام خواهد کرد.   در بیانیه‌ای که حماس دیشب آن را منتشر کرد، اشاره شد که این جنبش با پیشنهاد ارائه‌شده برای آتش‌بس برخورد مثبتی داشته است.   شبکه «الجزیره» نیز، امروز، گزارش داد که هیئت قطری برای شرکت در مذاکرات آتش‌بس به مصر می‌رود. قطر یکی از میانجیگران اصلی میان دو طرف طی ماه‌های گذشته بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)