Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، گروهی از قانونگذاران دموکرات آمریکا در نامه ای به وزرای خارجه وخزانه داری آمریکا خواهان کاهش تحریم‌های ایران شدند.

به نوشته نشریه «فارن پالسی» ۷۵ قانونگذار آمریکا از جمله «الیزابت وارن»  و «خسوس گارسیا»  از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا خواستند با توجه به موضوع کرونا، با موافقت با کاهش تحریم‌ها امکان ارسال کیتهای آزمایشگاهی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات دیگر پزشکی برای مقابله با کرونا در ایران را صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بخشی از این نامه آمده است «ممنوعیت یا کاهش روند ارسال منابع پزشکی نه تنها موجب واکنش نشان دادن موثر به شیوع این ویروس در سراسر دنیا نمی‌شود، بلکه در خدمت منافع ملی آمریکا نیز نخواهد بود.»

 فارن پالیسی نوشت: این احتمال  وجود دارد که «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات که بر اساس برآورد رسانه‌ای پیروز شده، بتواند با اعمال سریع معافیتها، کمک‌های آمریکا برای مقابله با کرونا را تسهیل کند، اما ماه‌های آینده حیاتی هستند. در حالیکه کرونا در سراسر دنیا در حال گسترش است، ترامپ قصد دارد در ماه‌های پایانی فعالیت خود، دولت بعدی آمریکا را در امور مالی در تنگنا قرار دهد.»

این نشریه نوشت که ترامپ در هماهنگی به رژیم صهیونیستی قصد دارد سیلی از تحریمها را علیه ایران اعمال کند.

فارن پالسی نوشت، بایدن از ترامپ درخواست کرده با صدور مجوزهایی اجازه دهد  اقلام شرکت‌های داروسازی و پزشکی به ایران انتقال یابد. بایدن همچنین خواستار ایجاد مسیر مخصوص برای بانک‌ها و شرکت‌های خدماتی شده تا ایرانی‌ها به درمان‌های پزشکی نجات ‌بخش دسترسی داشته باشند.

به نوشته این نشریه، جو بایدن اخیرا در یادداشتی نوشت : «خیلی بد است که دولت ترامپ  توافق هسته با ایران را با راهبرد فشار حداکثری ترک کرد زیرا این مسئله تاکنون  نتیجه معکوسی داشته و تنها موجب ترغیب ایران به از سرگیری برنامه هسته ای خود و رفتارتهاجمی تر این کشو شده است.»

روزنامه «واشنگتن پست» نیز در یادداشتی به قلم «ایشان تارور» سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را تقریباً شکست خورده دانسته است. این روزنامه آمریکایی در توضیح درباره این استدلال نوشت: «با توجه به اینکه فقط دو ماه به دوران ریاست‌جمهوری‌ ترامپ باقی مانده، وی برای چهار سال جنگ‌طلبی علیه ایران چیز کمی برای نمایش در اختیار دارد... بر خلاف، هیاهوی دولت او، اعمال دوباره تحریم‌ها، ایران را به میز مذاکره نکشاند تا به یک توافق سخت‌تر دست یابند.» 

کد خبر 566085 برچسب‌ها آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه باوجود تبلیغات شدید اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا اظهار داشت: در بیش از یکصد دانشگاه در آمریکا حمایت‌های علنی از مردم مظلوم غزه در حال صورت گرفتن است که این خود جای شگفتی دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: تظاهرات و تحصن مسالمت‌آمیز در این دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی برگزار شده است که بزرگی این اتفاقات در حالی که این افراد زیر بمباران تبلیغات اسلام‌هراسی قرار دارند، نمود می‌یابد.

مدرسی با بیان اینکه دولت‌های غربی در حال سرکوب دانشجویان و اساتید هستند، گفت: این اقدام نشانه ترس عمومی دولت آمریکاست و کار این دولت به جایی رسیده که در درون کشور خود نیز دست به اقدامات سرکوبگرانه و ضدبشری می‌زند.

وی ادامه داد: عمده مطالبات این دانشجویان و اساتید حمایت از مردم مظلوم غزه است و اعلام می‌دارند که باید این نسل‌کشی انسانی در غزه متوقف شود و امکانات مورد نیاز به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داده نشود و وتو صورت نگیرد.

وی با اشاره به پرونده مشروب‌خوری در فارس تصریح کرد: متأسفانه جمعی از تحصیل‌کردگان رشته پزشکی به این مورد مبتلا شدند که این خود نکته غم‌باری است و خود پزشکان مضرات این مورد را می‌دانند و جای سوال است که چرا اقدام به خوردن مشروب کردند.

مدرسی ادامه داد: دشمن در تمام اقشار ما به‌ویژه قشر تحصیل کرده نفوذ کرده است و این عادی شدن خوردن مشروب باید مورد توجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد و نظارت و پالایش در این زمینه صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود.

کد خبر 6095784

دیگر خبرها

  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه باوجود تبلیغات شدید اسلام هراسی
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح