Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:37:21 GMT

چند خبر کوتاه از استان کردستان

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۹۴۳۹

چند خبر کوتاه از استان کردستان

به گزارش ایرنا،  فرماندار ویژه سقز در دیدار با اعضای انجمن ئاسوی ژیار، مسوول کتابخانه و رییس کانون پرورش فکری کودکان و جوانان شهر صاحب اظهار داشت: شهر صاحب دارای چشم انداز توسعه ای خوبی است و نوید شکوفایی اقتصادی را می دهد.

کامل کریمیان اضافه کرد: تکمیل ناحیه صنعتی، بهره برداری از پروژه عظیم ذوب آهن و ظرفیت کشاورزی و معادن غنی منطقه صاحب حکایت از آینده بسیار خوب این شهر و تحقق توسعه همه جانبه در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات مهم فرهنگی در شهر صاحب، تلاش مسوولان و سازمان های مردم نهاد در خصوص تاسیس باشگاه کتابخوانی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، فعال بودن هنرمندان عرصه عکاسی، فیلم و مستند کوتاه و آموزش دادن فعالیت‌های فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان و همراهی و همدلی مردم با این نهادها را ستود.

تاسیس خانه فرهنگ در صاحب ضروری است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز هم با اشاره به فعالیت‌های خودجوش نهادهای مردمی و علاقمندی شهروندان، بر ضرورت ساخت خانه فرهنگ در این شهر فرهنگی تاکید کرد.

 هیوا حاج محمدی، افزود: در صورتی که زمین از سوی شورا و شهرداری این شهر اختصاص یابد، اعتبار لازم برای ساخت خانه فرهنگ جذب خواهد شد تا این شهر صاحب خانه فرهنگ شود.

وی، باشگاه کتابخوانی شهر صاحب را جزو برترین‌های کردستان برشمرد و در این دیدار به پاس زحمات چندین ساله، ۲۰۰ جلد کتاب و لوح سپاس به این انجمن اهدا کرد.

 تاسیس باشگاه کتابخوانی، راه اندازی برنامه عصری با کتاب با عنوان چهارشنبه‌های کتاب، رونمایی از دو مجموعه شعر و راه اندازی قفسه‌های کتاب در اماکن پر تردد از اقدامات این انجمن در شهر صاحب بوده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

یک واحد مرغداری گوشتی و یک قصابی در مریوان پلمب شدند

رییس شبکه دامپزشکی مریوان گفت: با توجه به اعلام کتبی به تعاونی مرغداران و اعضای آنها اعم از مرغداری های پرورش نیمچه گوشتی و تخمگذار انجام تمام امور بهداشتی اعم از اجازه جوجه ریزی، واکسیناسیون، گزارش به موقع بیماری و تلفات غیر متعارف، صدور گواهی بهداشتی در زمان فروش و کشتار حتما باید با نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی انجام شود.

مسعود خاتمی افزود: متاسفانه بازرسان شبکه دامپزشکی یک واحد مرغداری گوشتی در سطح شهرستان را بدلیل عدم گزارش به موقع بیماری در آن واحد و رعایت نکردن موازین بهداشتی شناسایی کرده و صورتجلسه تخلفات را تنظیم و با صدور حکم قضایی بلافاصله پلمب شد.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان تاکید کرد: هر واحد مرغداری بدون اطلاع و موافقت شبکه دامپزشکی اقدام به هر عملی برخلاف دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کند بدون تردید پیگرد قانونی و حکم پلمب آن از سوی مراجع قضایی صادر و اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: اعمال مقررات دامپزشکی باعث کنترل و پیشگیری از اشاعه انواع بیماری‌های طیور شده و در نهایت  حمایت بهداشتی و پایداری از صنعت طیور منجر خواهد شد.

خاتمی از پلمب یک قصابی متخلف در سطح شهر مریوان نیز خبر داد و گفت: در پی بازدیدهای مکرر اکیپ بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی بر مراکز نگهداری، تولید، عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی، موارد متخلف بهداشتی در یک واحد قصابی سطح شهر شناسایی شد.

وی اضافه کرد: ماموران شبکه دامپزشکی با تنظیم صورتجلسه و اخذ دستور قضایی با همکاری اداره اماکن عمومی این واحد قصابی متخلف را پلمب کردند.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان افزود: به محض مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی اعم از عرضه فرآورده خام دامی تاریخ منقضی، عدم بسته بندی، عدم گواهی بهداشتی قرنطینه ای مبدا تولید کننده، عرضه خارج از یخچال و غیره بشدت برخورد قانونی لازم اعمال و هیچ گونه چشم پوشی و گذشت در عمل غیر بهداشتی در مسیر وظایف دامپزشکی وجود ندارد.

خاتمی تاکید کرد: دامپزشکی مریوان در راه نیل به اهداف سازمانی با شعار دام سالم غذای سالم، انسان سالم و در راستای ارتقای سطح کیفیت فرآورده های خام دامی تا به دست مصرف کننده برسد از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و سلامت شهروندان را سرلوحه حرکت خود قرار داده است.

شهرستان مریوان با جمعیت ۱۵۳ هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و دارای ۷۱ واحد مرغداری صنعتی پرورش نیمچه گوشتی، یک واحد مرغداری تخم گذار و یک واحد مرغ مادر گوشتی است.

۳۲ هزار تن سیب زمینی در انبارهای دهگلان ذخیره شد

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به برداشت ۱۷۱ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع کشاورزی در سال جاری گفت: ۳۲ هزار تن از این محصول در انبارهای پیشرفته این شهرستان ذخیره شد.

حامد احمدی اظهار داشت: بهار امسال چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت محصول سیب زمینی رفته بود که عملیات برداشت آن از ۲۰ مهر آغاز شد که بیشتر بهره برداران این کار را به صورت نیمه مکانیزه انجام دادند.

وی با اشاره ذخیره ۳۲ هزار تنی این محصول در انبارهای شهرستان افزود: این اقدام به منظور تامین بذر مورد نیاز بهره برداران در سال آینده و همچنین توزیع در جامعه به منظور تنظیم بازار انجام شده که هر کیلوگرم آن ۲۷ هزار ریال از کشاورزان خریداری شده است.

احمدی  اضافه کرد: دهگلان دارای رتبه نخست تولید محصول سیب زمینی در استان بوده یکی از قطب‌های تولید این محصول در شمالغرب کشور است.

شهرستان دهگلان در ۴۸ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها خانه فرهنگ ایران برداشت محصول اراضی کشاورزی گوشت مرغ کتاب سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانه فرهنگ ایران برداشت محصول اراضی کشاورزی گوشت مرغ کتاب سقز خانه فرهنگ ایران برداشت محصول اراضی کشاورزی گوشت مرغ کتاب سقز اخبار کنکور دامپزشکی مریوان شبکه دامپزشکی استان کردستان واحد مرغداری خانه فرهنگ سیب زمینی شهر صاحب یک واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر محمد سیاح، رئیس شبکه دامپزشکی گفت: با توجه به گرم شدن هوا تخم‌مرغ در خارج از یخچال زودتر فاسد می‌شود به همین دلیل شهروندان تخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال مراکز عرضه زا خریداری کنند.

 وی، در خصوص نحوه تشخیص تخم‌مرغ سالم افزود: پوسته تخم‌مرغ بایستی سالم، تمیز، بدون ترک و شکستگی بوده و بوی تعفن و فساد را نداشته باشد.

سیاح، با بیان اینکه پوسته ناسالم تخم مرغ و مخلوط شده سفیده و زرده آن پس از شکستن، نشانه فساد تخم مرغ است هم گفت: توصیه می‌شود تخم‌مرغ سالم و تمیز، برای نگهداری در یخچال خانه شسته نشود چرا که این کار سبب مرطوب شدن سطح تخم‌مرغ شده و همچنین باعث از بین رفتن لایه محافظی روی پوسته می‌گردد، در نتیجه شرایط برای انتقال عوامل بیماری‌زا از سطح به داخل تخم‌مرغ فراهم می‌شود؛ اما در هنگام استفاده از تخم‌مرغ شستن آن هیچ مانعی ندارد.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، همچنین گفت: مصرف کنندگان به هنگام خرید تخم‌مرغ بویژه تخم مرغ‌های بسته بندی بایستی به ضرورت نشانه گذاری بر روی تخم مرغ و همچنین لیبل و پروانه بهداشتی صادر شده از سوی سازمان دامپزشکی الصاق شده روی بسته بندی‌ها دقت کنند چرا که نشانه گذاری و صدور این پروانه نشان از انجام نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی است.

 

دیگر خبرها

  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور