Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:18:26 GMT

پشت پرده دوقطبی‌سازی «وقف و جنگل» در پرونده آق‌مشهد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۹۴۴۰

پشت پرده دوقطبی‌سازی «وقف و جنگل» در پرونده آق‌مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، مرتضی حبیب‌نوری با اشاره به موضوعات مطرح شده پیرامون موقوفه آق‌مشهد ساری اظهار کرد: شرعاً و قانوناً وقفیت با حفظ اراضی مزروعی، مراتع و جنگل‌ها هیچ‌گونه منافات و تعارضی ندارد بلکه وقف موجب جلوگیری از هرگونه دست‌درازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اظهارات خلاف واقع برخی از مسؤولان در خصوص موقوفه آق‌مشهد، افزود: این دو قطبی‌سازی جنگل و موقوفه مشکوک و باعث تعجب است.
معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: سوابق وقفیت و عمل به وقف موقوفه آق‌مشهد بسیار بیشتر از قانون ملی شدن جنگل است و متولیان و مستاجرین وقف همواره در حفظ منابع و اراضی موقوفه عمل کرده‌اند.

*تنها بهره‌بردار جنگل‌ها کیست؟
حبیب‌نوری با انتقاد از برخی اظهار و نظرها و هجمه‌های رسانه‌ای که توسط مسؤولان منابع طبیعی مطرح می‌شود، گفت: کدام یک از اقدامات متولی موقوفه آق‌مشهد موجب آسیب به جنگل و مرتع شده است؟ طبق مستندات متقن تنها بهره‌بردار جنگل و قطع کننده رسمی درختان تنومند آق‌مشهد، منابع طبیعی بوده است.
وی تصریح کرد: تاکنون تنها شخصی که مانع قطع و نابودی جنگل آق‌مشهد شده، شخص متولی موقوفه بوده است که متاسفانه مورد هجمه سنگین صاحبان زر و زور قرار گرفته است.
*تلاش برای حذف متولی موقوفه و بهره‌برداری از درختان آق‌مشهد
معاون حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به پشت پرده هجمه رسانه‌ای علیه متولی موقوفه آق‌مشهد، عنوان کرد: تنها هدف از انحراف و تشویش اذهان عمومی، حذف متولی موقوفه جهت بهره‌برداری و نابودی جنگل مانند سال ۹۷ است.
حبیب‌نوری افزود: با یاری خداوند دیر یا زود پشت پرده این دو قطبی‌سازی جنگل و وقف آشکار می‌شود و دست اشخاص ذی‌نفع در ایجاد این جنجال رسانه‌ای برای مردم شریف آشکار خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه ادارات اوقاف و متولیان موقوفات هیچ اختیاری در تعیین کاربری اراضی ندارند و هرآنچه طبق قانون از طرف مراجع صالح برای موقوفات تعیین می‌شود، ملاک عمل خواهد بود، تصریح کرد: چناچنه کاربری موقوفه مزرع، مرتع و یا جنگل تعیین شود، طبق قوانین مربوط به همان کاربری اقدام خواهد شد؛ بنابراین کاربری اراضی ارتباطی با وقف بودن و ملک بودن ندارد.
معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: از ریاست معزز قوه قضائیه که حضور و عملکردشان، امید به اجرای عدالت را در بین عموم مردم پیش از پیش زنده کرده استدعا دارد در پرونده آق‌مشهد ورود نمایند.
*تشویش اذهان عمومی با اعلام زودهنگام نتیجه پرونده
حبیب‌نوری با بیان اینکه رسیدگی قضایی مجدد به موضوع، ارجاع مجدد امر به کارشناسی، مفاد دستور کارشناسی و نحوه طرح سوال از هیئت محترم کارشناسان رسمی دادگستری بیانگر دیدگاه سوال کننده نسبت به موضوع است، گفت: با اعلام زود هنگام نتیجه پرونده آق‌مشهد از سوی برخی مسئولان منابع طبیعی بیم تضییع حقوق موقوفه می‌رود.
وی در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری‌های قضائی قصد مجریان این جنجال رسانه‌ای برای بهره‌برداری بی چون و چرا از جنگل‌ها مشخص شود.
انتهای پیام/86031/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: جنگل مازندران وقف قانون اداره کل اوقاف و امور خیریه موقوفه آق مشهد متولی موقوفه حبیب نوری رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان خواستار شفاف سازی این پرونده شد.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان خواستار شفاف سازی این پرونده شد.

 

بسمه تعالی
«ای اهل ایمان همواره در همه امور قیام کننده برای خدا و گواهان به عدل و داد باشید و نباید دشمنی با گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نورزید؛ عدالت کنید که آن به پرهیزکاری نزدیک‌تر است و از خدا پروا کنید؛ زیرا خدا به آنچه انجام میدهید آگاه است.» سوره مبارکه مائده _ آیه ۸

جناب حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای
رئیس محترم قوه قضائیه
سلام علیکم

با سلام و صلوات بر نبی مکرم اسلام و خاندان پاک و مطهر ایشان؛ اکنون که این مرقومه نگاشته می‌شود چند روز از انتشار خبر محکومیت حجت الاسلام ‎محسن ریسمان‌سنج معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان به شش ماه حبس، به اتهام نشر اکاذیب می گذرد.

بنا بر پیگیری ها و بررسی های انجام شده در بحبوحه ماجرای میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز، یک صفحه در شبکه مجازی اظهارات و ادعاهایی را علیه چندین نفر مرتبط با این پرونده مطرح می کند که منجر به شکایت افراد مذکور می شود در ادامه فردی مسئولیت انتشار این اخبار و ادعاها را برعهده می گیرد اما دستگاه قضایی به استناد استعلام گرفته شده از پلیس فتا، ایشان را به اتهام نشر اکاذیب به شش ماه حبس محکوم می کند...
اما بعد..

جناب آقای اژه‌ای 
با توجه به جایگاه حقوقی جناب آقای ریسمان سنج در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و پیگیری های موثر ایشان در موضوعات گوناگون مانند: اعتراضات کارگری هفت تپه و چندین پرونده مطالبه گری دیگر، در غیاب رسانه های رسمی دستگاه قضای خوزستان جهت تنویر افکار عمومی و تاریک بودن ابعاد پرونده، حاشیه های ایجاد شده اذهان عمومی را مشوش کرده، روح مطالبه گران دلسوز انقلاب را آزرده، فلذا دانشجویان بسیجی استان خوزستان به جهت شفاف شدن موضوع و در راستای جهاد تبیین که در اندیشه مقام معظم رهبری یک واجب قطعی و فوری است، جهت رفع هرگونه نگرانی در ارتباط با تضییع حق ایشان، بررسی مجدد پرونده و دستور عاجل جهت پیگیری موارد ذیل را خواستارند:

۱) اطمینان و رفع شک و شبهه در ارتباط با تسویه حساب و تضعیف جریان مطالبه گر دلسوز انقلاب  

۲) شفاف سازی پرونده و تنویر افکار عمومی توسط رسانه‌های ذی صلاح دستگاه قوه قضاییه، جهت جلوگیری از سوء برداشت‌ها

۳) در صورت امکان بررسی مجدد پرونده توسط شعب دیگر دادگاه ویژه روحانیت و اجازه درخواست اعاده دادرسی به ایشان

والسلام علی من اتبع الهدی

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است