Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:06:46 GMT

تحویل پساب خام آبفا استان به دانشگاه آزاد اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۹۴۸۸

تحویل پساب خام آبفا استان به دانشگاه آزاد اصفهان

ایسنا/اصفهان تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی و قرارداد تحویل پساب خام آب و فاضلاب استان اصفهان میان این شرکت و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان منعقد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در خصوص این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند آغازی بر یک اتفاق مفید مابین دانشگاه آزاد اسلامی و متولیان امور آب استان باشد و فرصتی برای بکارگیری ظرفیت‌های علمی و پژوهشی موجود در دانشگاه برای مجموعه آبفای استان و همچنین حضور پژوهشگران دانشگاهی و دانشجویان و کسب تجربه عینی در حوزه‌های فعالیت آب و فاضلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام نجفی گفت: زمینه‌های همکاری بسیاری میان دو مجموعه وجود دارد که رونق بخشیدن و بهره برداری حداکثری از برنامه علمی آب و برداشتن گام‌های موثر در خصوص حل بحران آب در کشور از جمله آنها است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اصفهان، دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سامانه برنامه علمی آب که دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان متولی و مجری آن است، حدود ۳۷۰ موضوع مختلف در خصوص مباحث آب مطرح و بارگذاری شده است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی با رشته مرتبط موظف هستند که در انتخاب موضوع پایان‌نامه خود مباحث و موضوعات مطروحه در این سامانه را مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: در این برنامه علمی نواقصی ممکن است در خصوص نبود مباحث مورد نظر اداره آب و فاضلاب وجود داشته باشد و لازم است که با استمرار این‌گونه جلسات و انعکاس خواسته‌های این اداره و طرح کردن و گنجاندن این موضوعات، به اثربخشی این برنامه علمی کمک کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با اشاره به اجرای طرح پویش و اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد استان اصفهان در صنایع و نهادهای مختلف افزود: طرح پویش، طرحی مفید با افقی درخشان و امیدوار کننده برای دانشگاه آزاد و سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی طرف همکاری است و اداره آب و فاضلاب استان اصفهان نیز پایگاهی مناسب و بستری ایده‌آل برای همکاری و ورود به این طرح است و امیدوارم با اجرای این طرح شاهد تربیت نیروهای متخصص و کارآزموده باشیم.

نگاه این قرارداد، تقاضا محور و در قالب تحقیقات و پژوهش است

همچنین مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان در این نشست گفت: اعتقاد من این است که این تفاهم‌نامه فرصتی است برای رشد و تعالی در هر دو مجموعه و امیدوارم که عقد این قرارداد و گسترش همکاری‌ها فقط به برگزاری جلسات محدود نشده و دارای خروجی مثبت و موثر برای طرفین باشد.

هاشم امینی افزود: نگاه ما در این قرارداد، نگاهی تقاضا محور در قالب تحقیقات و پژوهش است و انتظار دارم که این همکاری صرفا به موضوعی مثل پساب نپرداخته و در سایر زمینه‌ها مثل فضای سبز، تصفیه تکمیلی، مباحث زست شناسی، شیمی، کشاورزی و دیگر موارد مبتلا به نیز ورود کرده و حل بحران کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی همكاري علمي استانی اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برنامه علمی آب و فاضلاب تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکزملی مغز توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران ایجاد و راه اندازی می‌شود.

این مرکز با هدف توسعه کمی وکیفی پژوهش‌های بینرشته‌ای بالینی، گسترش خدمات و فناوری‌های نوین و توانمندسازی نیروی انسانی درزمینه علوم شناختی و اعصاب، مراحل احداث خود را در  مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران، طی می‌کند.

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به‌صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی وآموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

مرکز ملی مغز ماهیت اصلی آن عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بینرشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی می‌باشد. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بینرشته‌ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از اُفت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

هم‌زمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال در سالمندی» نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال دیتا بانک جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویتدار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی؛ راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی