Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای اسلامی شهر تایباد گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در فاصله ۱۸ کیلومتری مرز دوغارون قرار گرفته و محل تردد روزانه بیش از هزار دستگاه خودروی ترانزیت است احداث یک مجموعه رفاهی و خدماتی در محور تایباد – دوغارون الزامی است.

شیراحمد جهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرزی بودن منطقه از یک طرف و تردد روزانه بالغ بر هزار دستگاه خودروی ترانزیت و مسافرکش‌‍‌های خصوصی در این محور از سوی دیگر می‌طلبد که زیرساخت‌ها برای رفاه رانندگان در این محور مهیا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اقدام نه تنها برای رفاه رانندگان و مسافران عبوری مناسب است بلکه زمینه را برای ایجاد اشتغال در این منطقه مرزی فراهم می‌کند، از طرفی شهرستان مرزی تایباد به عنوان یک دروازه ورودی به کشور هر چه امکانات رفاهی بیشتری داشته باشد برای جذب مسافر و خودروهای ترانزیت بهتر است.

جهانی توضیح داد: با توجه به امکانات کم که در کشور افغانستان موجود است، افراد بسیاری برای رفع حاجات خود به این شهرستان سفر کرده و کالاهای ضروری خود را تهیه می‌کنند اگر این مجتمع رفاهی و خدماتی در این محور احداث شود در بهبود اقتصاد و معیشت شهرستان تاثیرگذار است.

وی کمبود تجهیزات پزشکی در این شهرستان را یک مشکل اساسی معرفی و بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکلات این شهرستان کمبود تجهیزات پزشکی است، بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شهر تایباد با قدمت بیش از ۵۰ سال بافتی فرسوده دارد که هزینه مرمت و نگهداری آن بسیار گزاف است.

این عضو شورای شهر تایباد مطرح کرد: بیمارستان تایباد علاوه بر بیماران این شهرستان به مراجعه کنندگان شهرستان‌های باخرز و خواف هم خدمات پزشکی ارائه می‌دهد که امکانات موجود آن جوابگوی حجم بالای مراجعان نیست.

وی بر اهمیت تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه تجاری آزاد اشاره کرد و گفت: چنانچه این مهم انجام شود شاهد رشد و وسعت اقتصادی در این منطقه خواهیم بود همچنین با توجه به افزایش نرخ بیکاری، این اقدام زمینه مناسبی را برای ایجاد اشتغال در شهرستان فراهم خواهد کرد. برای تسریع در اجرای این طرح مشارکت همگانی لازم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مجتمع رفاهی دوغارون تایباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود

ایسنا/فارس عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث زورخانه بزرگ مرکزی در این کلان‌شهر خبر داد.

مصطفی کیانی رحیمی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های ورزشی باغ جنت شیراز و سایر ظرفیت‌های ورزشی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی همانند ورزش‌های توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و اسکیت، مسیر پیاده‌روی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ پارک بزرگ جنت بازدید شد.

وی بیان کرد: این پارک به عنوان یک ظرفیت زیست کیفی منطقه چهار شهرداری باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکرد آن صورت گیرد.

 عضو شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن در منطقه ۴ می‌توان به احداث ۲ زورخانه در محدوده منطقه یکی در پارک نوید محمدی و دیگری در پارک باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.

کیانی رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش‌بینی و به تصویب شورا رسیده است که امیدواریم با درایت مدیران در شهرداری منطقه و به صورت کلان در تمام حوزه‌های شهرداری بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به پایان برسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز نیز با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از پارک باغ بزرگ جنت اظهار کرد: این بازدید در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی این باغ پارک صورت گرفت و امیدوارم در آینده به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.

حسام‌الدین اسدزاده افزود: این باغ پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز اظهار کرد: نگاه ما به ورزش با اولویت ورزش همگانی است و با این مهم می‌توانیم در سلامت شهروندان سهیم باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون