Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری کشور به ویژه در حوزه ساختمان سازی بسیار مهم است، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه‌‌گذاری‌های مادی و غیرمادی از جمله نیروی انسانی در حوزه ساختمان سازی صورت می‌گیرد که این خود نشان‌دهنده اهمیت این صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امنیت ساختمان و نگهداری از آن از مرحله طراحی تا ساخت بسیار با اهمیت است و وزارت راه و شهرسازی با همکاری تمامی بخش‌ها از جمله تولیدکنندگان و دست اندرکاران باید کمک کند که در بحث نگهداری این حوزه فعالیت‌های خوبی صورت گیرد.

مانی فر با بیان اینکه اعتماد سازی که در حوزه صنعت ساختمان وجود دارد، بسیار برای ما مهم است افزود: مردم زمانی که سوار آسانسور هستند اعتماد دارند که اقدامات لازم برای نگهداری آسانسور و امنیت آن صورت گرفته است و در حوزه ساختمان هم زمانی که زیر سقف یک واحد مسکونی قرار دارند، اعتماد دارند که این ساختمان با کیفیت ساخته شده و بنابراین باید اعتماد مردم در این زمینه همواره مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

میزان صنعتی سازی در ایران زیر ۵ درصد است

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: متاسفانه در برخی از موارد شاهد آن هستیم که اهمیت چندانی به نگهداری ساختمان‌ها داده نمی‌شود و این در حالی است که در قانون نظام مهندسی بحث مقررات ملی ساختمان و حوزه نگهداری از آن‌ها بسیار مهم بوده و و ضرورت تدوین آن ایجاد شده است.

مانی فر اظهار کرد: بحث اطمینان از ایمنی و بهداشت ساختمان هم یکی از موارد قانون مقررات ملی ساختمان است که باید در حوزه مهندسی به این موضوع توجه شود.

او توضیح داد: مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان در سال ۹۲ در حوزه نگهداری و مراقبت از ساختمان تدوین شده و باید این قانون به درستی اجرا شود.

مانی فر با بیان اینکه مباحث ما در حوزه ساختمان سازی از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار بوده و برخی از آن‌ها متولی مشخصی دارند و برخی از آن‌ها بدون متولی هستند، گفت: زمانی که از حوزه سازه صحبت می‌کنیم باید مشخص شود که مهندسان ناظر ما هر کدام چه وظایفی دارند، اما برخی از آن‌ها در مبحث ۲۲ اقدامات اجرایی لازم را نداده‌اند و این در حالی است که ما برای اجرایی شدن آن‌ها باید یک اقدام فرابخشی انجام دهیم.

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: مردم و تمامی مسئولان و دستگاه‌ها باید برای اجرای آن‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند و پس از اجرای مبحث ۲۲ شرایط و اقدامات لازم برای نگهداری ساختمان‌ها صورت گیرد و برای اجرای این قوانین باید پشتیبان لازم وجود داشته باشد و البته در این زمینه به مدیریت‌های مهمی نیاز داریم.

او ادامه داد: البته سازمان نظام مهندسی باید این اهتمام را داشته باشد و سایر بخش‌ها هم در حوزه نگهداری به طور قطع نیازمند همکاری هستند تا برای کارگران گواهینامه‌های مطمئن صادر کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: به طور مثال اگر به ساختمانی خسارت وارد شود و دچار مشکل شود، هیچگونه حمایت بیمه‌ای نمی‌شود و هیچ برنامه‌ای هم برای حمایت از آن‌ها نداریم، بنابراین در این قوانین به ویژه مبحث ۲۲ بسیار مهم است و همه دستگاه‌ها باید به صورت خاص به این موضوع ورود کنند.

مانی فر در پایان بیان کرد: در این مبحث نقش مشاوران املاک، مراکز نقل و انتقال و مالکیت آن‌ها مثل دفترخانه‌ها هم دیده شده است، چرا که نقش هر کسی که در حوزه ساختمان سازی باید به این موضوعات توجه کند در این قانون دیده شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی صنعت ساختمان نظام مهندسی حوزه ساختمان سازی مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی مبحث ۲۲ مانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در نشست ارزیابی اولیه بارندگی‌های اخیر با اشاره به احتمال بارش‌های جدید در استان، بر نظارت و ارزیابی ایمن سازه‌های آبی و خاکی تاکیدکرد و اظهار داشت:خوشبختانه در یک ماه گذشته استان شاهد بارش‌های خوبی بود و همین امر باعث ذخیره آب در سازه‌های آبی و خاکی سطح استان شد.
 وی ادامه داد: با توجه به احتمال بارش‌های جدید نیاز است اقدامات لازم برای ارزیابی، ایمن سازی و تخلیه آب سازه‌های آبی خاکی توسط آب منطقه‌ای و منابع طبیعی صورت گیرد و در این زمینه بخشداران و دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.
ملک زاده با اشاره به احتمال حوادث ثانویه در مخاطره بارندگی و سیلاب، افزود: شهرداران و بخشداران با استفاده از ظرفیت نظام مهندسی و بنیاد مسکن بازدید و دستورات لازم برای ایمن سازی آن را ارائه کنند.
مدیرکل بحران در خصوص قنوات و چاه‌های کشاورزی آسیب دیده از سیل نیز خواستار تسریع در امدادرسانی توسط جهاد کشاورزی شد و گفت کشاورزان، باغداران و مالکان قنوات جهت پیگیری و ثبت خسارت می‌توانند به ادارات جهاد کشاورزی مناطق خود مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی