Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری فارس، رسانه های چینی خبر دادند تیم های باشگاهی این کشور در دوحه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2020 دچار مشکل تغذیه شدند.

تیم های چینی حاضر در دوحه از منوی تغذیه هتل های اقامتگاه دوحه اعتراض کردند و خواهان آوردن آشپز چینی در این مدت مسابقات شدند. ولی کنفدراسیون فوتبال آسیا این درخواست فدراسیون چین را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020 در منطقه شرق امروز به میزبانی دوحه آغاز می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا چین تغذیه دوحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: توسعه معادن یکی از ابزارها برای محرومیت‌زدایی در کشورهای دارای معدن است و این معادن معمولاً در مناطق محروم و دور افتاده کشورها قرار دارند ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست، کردستان دارای ظرفیت‌های متعددی و سرشار از موهبت‌های خدادادی است و از ارکان توسعه در این مناطق معادن هستند که موجب پیشرفت این استان می‌شود.

توسعه معادن در مناطق محروم می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابزارهای دولت برای توسعه اقتصادی این مناطق باشد و معدن یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان بیجار در کردستان است.

بیجار به واسطه کوه‌های بلند و برافراشته و ارتفاعی که از سطح دریا دارد به بام ایران شهرت دارد در نگاه اول اینجا شهری است که در دل کوه محصور شده اما در واقع باید گفت نعمت‌های خداوند در این منطقه حاکم و جاری است و در دل کوه‌های این دیار معادن و ذخایر بسیار مهم سنگ آهن نهفته است که موجب رونق اقتصادی کشور شده است.

شهرستان بیجار از لحاظ منابع طبیعی و خدادادی دارای پتانسیل‌های بالقوه خوبی است که بدون شک استفاده بهینه از آن موجب پیشرفت این منطقه می‌شود اما با وجود ظرفیت‌های کشاورزی، دامپروری، باغداری و معادن، متأسفانه بیکاری جوانان این دیار به دردی بزرگ تبدیل شده است.

سهم اشتغال جوانان از موهبت معادن بسیار ناچیز است و مردم این دیار با مشکلات زیادی مواجه هستند.

جاده نامناسب مهمترین مشکل منطقه کرانی

محمد عباس نیا یکی از اهالی منطقه کرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: منطقه کرانی دارای معادن مهمی است که ارزش زیادی دارد اما روزانه ما شاهد تردد تعداد بسیار زیاد خودروهای سنگین و کامیون در این منطقه هستیم که به معضلی برای مردم تبدیل شده است.

این شهروند کرانی گفت: متأسفانه منطقه کرانی جاده دسترسی بسیار نامناسبی دارد و تردد خودروهای سنگین در این جاده کم عرض بسیار خطرناک است.

وی گفت: سال‌های زیادی است که این مشکل را مطرح می‌کنیم اما تاکنون اقدام خوبی در این زمینه صورت نگرفته است و ما از مسؤولان انتظار داریم که در این زمینه چاره اندیشی کنند.

معادن در محرومیت زدایی نقش مهمی دارند

یکی دیگر از شهروندان بیجاری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در منطقه کرانی معادن متعدد سنگ آهن وجود دارد که این معادن در اقتصاد کشور نقش محوری دارند.

محمد اکبری گفت: معادن سنگ آهن در منطقه کرانی واقع شده‌اند و بهره برداری زیادی از این معادن انجام می‌شود اما با وجود این ظرفیت مهم اقتصادی مردم منطقه یاسوکند از آن سهمی ندارند و با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی افزود: مردم این منطقه به لحاظ جاده‌ای از محرومیت زیادی رنج می‌بردند و سالانه شاهد تصادفات جاده‌ای بی‌شماری در این منطقه هستیم.

وی گفت: این مهم می‌طلبد در راستای ایجاد جاده دسترسی مناسب معادن وارد عمل شوند و سهم حقوق دولتی معادن در راستای آبادانی این منطقه هزینه شود.

جاده‌هایی که زیر بار تردد ماشین خم شده‌اند

یاسر مختاری از جوانان منطقه یاسوکند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال‌ها است وعده ساخت و تعریض این جاده شنیده می‌شود ولی در عمل چیزی وجود ندارد.

وی افزود: تردد روزانه بیش از ۲۰۰ خودروی باری سنگین و اضافه شدن ۲۰۰ دستگاه خودروی سنگین آب، دیگر نفس جاده را بریده است.

این جوان یاسوکندی اضافه کرد: سال‌هاست که مردم روستاهای اطراف به علت تردد کامیون‌ها دچار خسارت مالی و حتی جانی شدند اما برای اینکه چرخ تولید کشور نخوابد، از بیان آسیب‌های جدی معدن خود داری کرده‌اند.

معادن نقش مهم و اثرگذاری در اقتصاد کشور دارند

مدیر روابط عمومی یکی از ۱۰ شرکت برتر معدنی کشور در بیجار نیز با ارائه گزارشی از تولیدات معدنی این شرکت که در کردستان در زمینه تولید زنجیره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی فعالیت دارد، افزود: معادن نقش مهم و اثرگذاری در اقتصاد کشور و افزایش میزان اشتغالزایی دارند

محمد ستوده با بیان اینکه معادن در زمره نعمات خدادادی است، تصریح کرد: باید در راستای بهره‌مندی از این نعمت الهی تلاش کرد.

وی توجه به صنعت معدن را در امر اشتغالزایی و رفع بیکاری مؤثر خواند و گفت: سعی بر این است تا با تلاش مضاعف نسبت به سال قبل شاهد افزایش تولیدات معدنی این شرکت در بیجار باشیم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر راهکارهای این شرکت معدنی برای حل مشکل جاده‌ای و تردد خودروهای سنگین که موجب نارضایتی مردم منطقه کرانی شده است، افزود: امسال نهضت راه‌سازی را در شرکت‌های معدنی و تولیدی در دستور کار قرار داده‌ایم تا زمینه رفع مشکل تردد خودروهای سنگین به معدن برطرف شود.

فعالیت ۲۰۰ معدن فعال در کردستان

معاون امور معادن صمت کردستان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ معدن فعال در استان کردستان وجود دارد.

مهدی سیفی باغی‌خانی افزود: معادن نقش مهم و اساسی در اشتغالزایی دارند و در حال حاضر ۴ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در معادن استان کردستان مشغول به کار هستند.

وی اعلام کرد: با توجه به اهمیت معادن در اشتغالزایی شغل‌های غیر مستقیم بسیاری نیز از وجود این معادن برخوردار می‌شوند.

سیفی باغی خانی به میزان اکتشافات معادن در سطح استان اشاره کرد و گفت: در بحث اکتشاف معادن ۲ بخش خصوصی و دولتی امور اکتشافات را در سطح استان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در بخش دولتی با توجه به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان صمت، سازمان زمین شناسی و ایمیدرو اکشتافات معدنی در سطح وسیع به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور واگذار شده است.

وی تاکید کرد: این اقدام با هدف شناسایی عناصر کمیاب که در حالت عادی به آن توجه نشده است در حال انجام به صورت سطحی و عمقی است.

معاون امور معادن صمت کردستان اعلام کرد: پس از شناسایی سرمایه گذاری از طریق ایمیدرو انجام می‌شود و سازمان زمین شناسی در امور اکتشافات از توان نیروهای متخصص استانی نیز استفاده می‌کند.

وی به رسالت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در بخش خصوصی نیز تعدادی شخصیت حقیقی و حقوقی عملیات اکتشاف را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای متخصص نیز در زمینه اکتشافات معدنی در سطح استان داریم، تاکید کرد: همچنین در این بخش از توان فارغ التحصیلان زمین شناسی استفاده می‌شود و عمده فعالیت‌ها توسط نیروهای متخصص داخل استان در حال انجام است و در هرجا که نیاز باشد از توان نیروهای متخصص کشوری نیزه بهره می‌بریم.

سیفی باغی خانی در ادامه به وضعیت کردستان در کشفیات معادن اشاره و بیان کرد: خوشبختانه استان کردستان از لحاظ کیفی و ذخایر معدنی وضعیت بسیار خوبی دارد و ذخایر و معادن فلزی در حال اضافه شدن هستند.

وی ادامه داد: همچنین معادن سنگ آهن و طلا نیز در استان در حال اکتشاف است و سایر اکتشافات قبلی نیز در حال انجام است.

وی به وضعیت سرمایه گذاران به بخش معادن نیز اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه سرمایه گذاران نگاه خوب و مثبتی به حوزه معادن دارند و با تاکید مقام معظم رهبری بر حوزه معادن و جایگزینی آن به جای نفت اهمیت معادن روز به روز در حال بیشتر شدن است و استقبال سرمایه گذاران بیشتر است.

معاون امور معادن صمت کردستان خاطر نشان کرد: بیشترین معادن سطح استان در شهرهای قروه، بیجار و سقز وجود دارد.

با توجه به اهمیت معادن در اقتصاد کشور و اشتغالزایی بسیار خوبی که به همراه دارد انتظار می‌رود با ادامه روند توسعه معادن در مناطق محروم کشور و رشد اکتشافات، در آینده‌ای نه‌چندان دور معادن به‌عنوان پایه‌های اصلی رشد اقتصادی کشور و استان کردستان مورد استفاده قرار خواهند گرفت اما آنچه که بیش از توسعه معادن به مطالبات مردمی تبدیل شده توجه به جاده معادن و تردد خودروهای سنگین در مناطق روستایی و شهرهای کوچک است که خطر جاده‌ها را برای مردم افزایش داده و نیاز است شرکت‌های معدنی به این مهم توجه داشته باشند.

کد خبر 6092996

دیگر خبرها

  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا
  • نظارت فینال لیگ قهرمانان آسیا برعهده بانوی ایرانی
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون