Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:48:32 GMT

ترخیص۵۷۰۰ تن برنج وارداتی از گمرک قشم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۰۲۵۰

ترخیص۵۷۰۰ تن برنج وارداتی از گمرک قشم آغاز شد

به گزارش روابط عمومی دادگستری هرمزگان،علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان روز چهارشنبه اعلام کرد: در پی مهلت تعیین شده توسط دستگاه قضایی برای ترخیص برنج های انباشت شده در انبارهای گمرک قشم ، روند ترخیص و بارگیری این محموله ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور نظارت بر بازار و تعدیل قیمت ها ، پنج هزار و ۷۰۰ تن برنج وارداتی موجود در انبارهای گمرک قشم پس از مدت مدیدی بلاتکلیفی و عدم ترخیص توسط صاحبان کالا ، هم اکنون به وسیله کامیون های سنگین و نیمه سنگین در حال بارگیری و ارسال به مناطق مختلف کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری هرمزگان اظهارداشت: تأخیر در روند ترخیص این محموله ها سبب شده بود که این حجم زیاد از کالای اساسی برنج در معرض انقضای مدت مصرف قرار گیرد.

صالحی تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان و مسوولان مربوطه درصورت ادامه معطلی در روند ترخیص ، این محموله های بزرگ برنج در معرض فساد قرار می گرفت و در نهایت چاره ای جز معدوم نمودن آنها وجود نداشت که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه های نگهداری در گمرک منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت المال می شد.

این مقام قضایی هرمزگان با قدردانی از همه کسانی که در این رابطه با مسئولین قضایی همکاری لازم را داشته اند تصریح کرد : خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع و در نتیجه همکاری خوب دستگاه های اجرایی و صاحبان کالا و البته با اطلاع رسانی به موقع موضوع از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هم اکنون در کمتر از یک هفته از ضرب الاجل تعیین شده ، با ترخیص این محموله های بزرگ برنج ، از تحمیل خسارات ناشی از تأخیر به وجود آمده به بیت المال و تجار و واردکنندگان ، جلوگیری شد.

برچسب‌ها دادگستری هرمزگان قشم برنج پروندهٔ خبری تعیین تکلیف ترخیص کالا از گمرک و افتتاح طرح های فولادی و بندری در هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان قشم برنج دادگستری هرمزگان قشم برنج اخبار کنکور محموله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری بندرامام خمینی (ره)، عزیز مراد حسین‌پور اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده عضو شورای شهر به شعبه ۱۰۲ کیفری بندر امام خمینی (ره) مبنی بر اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، صدور قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد.

به گزارشوی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و القاب و عناوین افراد به هیچ وجه مانع اجرای قانون در مورد آنان نخواهد شد.



کد خبر 848723 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه وزارت دادگستری شورای شهر شهردار استان خوزستان

دیگر خبرها

  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود