Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@20:20:37 GMT

فیبروز کلیه را چگونه تشخیص دهیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۰۲۵۷

حسن ارگانی فوق تخصص بیماری‌های کلیوی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه گفت:  با مصرف آب و مایعات زیاد و کمتر مصرف کردن نمک و پروتئین های حیوانی میتوان از ابتلاء به سنگ کلیه  جلوگیری کرد. کسانیکه مستعد بیماری هستند روزانه ۱۰ لیوان آب و کسانیکه مستعد نیستند به قدر کفایت تشنگی آب مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: مصرف آب زیاد در عملکرد کلیه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

فوق تخصص بیماری‌های کلیوی بزرگسالان در ادامه به چندین راه تشخیص بیماری کلیوی و ایجاد سنگ کلیه  کلیه اشاره کرد و گفت: سنگ کلیه یک بیماری خاموش است.  بیماران در ابتدا درد یا سوزش خاصی را احساس نمی کنند و ما از عوامل جانبی بیماری و در مرحله پیشرفته متوجه بیماری می شویم مثلاً کسی که فشار بالایی دارد، مرض قند و ورم دارد می‌توان فهمید که دچار بیماری کلیوی است.

وی درباره فیبروز کلیه گفت: سفت شدن بافت کلیه یا فیبروز با پاتوبیولوژی مشخص می شود و بامعاینه بالینی نمی توان آن را تشخیص داد.

ارگانی درباره نشانه ها و علائم عفونی بودن سنگ کلیه گفت: سنگ کلیه ی عفونی با تب و لرز همراه است. سوزش و بوی بد ، تکرر و تغییر رنگ ادرار و درد در ناحیه ی کلیه ناشی از عفونت به همراه سنگ کلیه است.

ارگانی فوق تخصص بیماری‌های کلیوی در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش درد افراد مبتلا به سنگ کلیه گفت: بهترین کار پیشگیری است تا جلوی بزرگ شدن سنگ کلیه را بگیرند و با رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهای به موقع با تجویز پزشک می‌توان این کار را انجام داد. تاثیر استرس بر ایجاد سنگ کلیه هنوز مشخص نیست.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بیماری های کلیوی سنگ کلیه بیماری کلیوی سنگ کلیه بیماری کلیوی بیماری های کلیوی سنگ کلیه کلیه گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری

به گزارش مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل خون ۲۰۰ زن سفیدپوست بریتانیایی که نیمی از آن ها به آرتروز زانو مبتلا بودند و نیمی دیگر مبتلا به این بیماری نبودند، محققان دریافتند که وجود برخی از نشانگرهای زیستی زنان مبتلا به آرتروز زانو را از زنان بدون این بیماری متمایز می‌کند.

دکتر «ویرجینیا بایرز کراوس»، نویسنده ارشد این مطالعه و جراح ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: «ما دریافتیم که می‌توانیم افرادی را که در معرض خطر ابتلا به آرتروز زانو هستند شناسایی کنیم، اما چیزی که هیجان‌انگیز بود این بود که هشت سال قبل از اینکه آن ها تغییراتی در اشعه ایکس داشته باشند، توانستیم آن را شناسایی کنیم.»

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که در آن آزمایش خون ۷۴ درصد دقت در پیش‌بینی پیشرفت آرتریت زانو و دقت ۸۵ درصد در تشخیص آرتریت زانو را نشان داد.

در حالی که هیچ درمانی برای آرتروز زانو وجود ندارد، موفقیت درمان‌های جدید می‌تواند به شناسایی زودهنگام بیماری و کاهش سرعت پیشرفت آن بستگی داشته باشد.

محققان تاکید کردند که درست مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان یا بیماری آلزایمر، آرتروز زانو نیز یک اختلال مزمن است که معمولاً در اواخر بیماری تشخیص داده می‌شود. به گفته محققان، با شناسایی زودتر آن، پزشکان به طور بالقوه می‌توانند این بیماری را قبل از اینکه ناتوان کننده شود، متوقف کنند.

کراوس گفت: «در واقع با شناسایی زودتر آن، می‌توانیم از ناتوانی، درد و بدتر شدن کیفیت زندگی جلوگیری کنیم.»

به گفته کراوس، اگر بیماران از طریق آزمایش خون متوجه شوند که در معرض خطر بالای آرتروز زانو هستند، می‌توانند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند که شامل کاهش وزن، ورزش، تغذیه سالم یا حتی تزریق استروئید می‌شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آرتروز زانو برای بیماران چیزی بیش از دردناک است: همچنین در بیشتر موارد منجر به تعویض مفصل می‌شود و بار اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب