Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در همدان گفت: یکی از نقاط ضعف در استان همدان عدم وجود مراکز پژوهشی کاربردی است که باید نسبت به رفع این مشکل و ایجاد این مراکز اقدامی جدی صورت گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، آیت الله حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب خواهر حوزه‌های علمیه استان، با تأکید بر اهمیت توجه به مسئله کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، اظهار داشت: جدایی انسان از کتاب و کتابخوانی، ایستایی او را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز تأسف از آمارهایی که در زمینه سرانه مطالعه در کشور وجود دارد، گفت: اینکه سرانه استفاده از تلویزیون و فضای مجازی در کشور بالغ بر 7 ساعت است، مشکلی است که جامعه را به سمت انفعال پیش می‌برد.

امام جمعه همدان  با برشمردن ویژگی‌های کار پژوهشی و اثرات آن در جامعه، مطرح کرد: حوزه خواهران می‌تواند در بحث پیگیری و پژوهش ورودی جدی داشته باشد، که البته نمونه‌های خوبی از اقدامات حوزه خواهران در سراسر کشور وجود دارد.

وی افزود: همانگونه که در سراسر کشور پروژه‌ها و پژوهش‌های خوبی توسط حوزه خواهران انجام شده است، این جمع و حوزه خواهران استان نیز می‌تواند در این راستا اقدامات خوبی را رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در انتخاب موضوع پژوهش، باید ملاحظات خاصی مد نظر باشد، عنوان کرد: موضوعات مورد بحث و بررسی باید هم مرتبط به زمان باشد و هم نسبت به آن مساله شناسی درستی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از موضوعات وجود دارد که مسائل آن از قبل حل شده است و لذا اگر بخواهیم پژوهشی در این رابطه انجام دهیم بیان جدیدی وجود نخواهد داشت و به جا به جا کردن مطالب بسنده خواهیم کرد.

شعبانی با تأکید بر اینکه تقویت نگاه کیفی در مسائل پژوهشی بسیار ضروری است، گفت: موضوع دومی که در انجام پژوهش باید نسبت به آن مراقب باشیم این است که، با تمرکز بر روی یک مبحث به دنبال خروجی و نتیجه مناسب باشیم و بنابراین در انجام آن نباید عجله داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مقالات امروز همانند رساله‌هایی است که در گذشته بزرگان ما می‌نوشتند، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در رساله‌های قدیم، عمقی بود که در مطالب وجود داشت و آن هم به دلیل زحمات چند ساله این بزرگان است.

پژوهشگاه "شهید صدر" به مناسبت هفتۀ کتاب فروش ویژۀ گذاشت زبان مسئولان در حمایت از پژوهشگران فرهنگ و هنر الکن است دوسالانه پژوهشی دفاع مقدس، فرصتی برای شناسایی شاخه‌های مختلف تحقیقی در این حوزه است

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی با مسائل جدیدی روبه‌رو است، مطرح کرد: پژوهشگران و خصوصا حوزه‌های علمیه، در عین حال که باید مساله شناسی‌های درستی داشته باشند، این نکته را هم در نظر داشته باشند که موضوع پژوهش جز اولویت‌های جامعه هست یا خیر؟

وی با گلایه از اینکه در استان مرکز پژوهشی وجود ندارد، عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف در استان عدم وجود چنین مرکزی است که باید نسبت به ایجاد آن اقدامی جدی صورت گرفت.

انتهای پیام/741/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه خواهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون عملیاتی پلیس راه کشور در همایش حمل و نقل استان با بیان اینکه ۱۴ درصد تصادفات جاده‌ای در کشور در حوزه حمل و نقل است، گفت: همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را در راستای کاهش تصادفات در حوزه حمل و نقل داشته باشند.
سرهنگ قلی نیا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش این رقم را در کشور کاهش داد.
در پایان این همایش از فعالان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل استان همدان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان