Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@02:18:56 GMT

اخطار به بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی در فارس

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۰۸۶۴

اخطار به بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی در فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، بیان کرد: تعداد بازرسی های انجام شده در استان ۴۴ هزار و ۶۴۰ مورد بود که از این تعداد برای ۸۴۱ مورد پرونده تخلفات بهداشتی تشکیل شده و ۳۲۲ واحد پلمب شدند.

او، تصریح کرد: تعداد ۶۹۱ گشت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم که از این تعداد ۳۲۹ مورد مربوط به شیراز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی، ادامه داد: از تعداد کل بازرسی های انجام شده در استان، ۱۳ هزار و ۱۷۰ مورد بازرسی مربوط به شیراز بوده که از این تعداد ۶۴۴ پرونده تخلفاتی تشکیل شد و چهار هزار و ۵۱۰ مورد اخطار کتبی دریافت کردند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، افزود: از ابتدای کرونا تا ابتدای آبان ۹۹، ۱۱۴ واحد صنفی  پلمب شده اند.

هاشمی، اضافه کرد: واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز فارس با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا با تشکیل سه گروه بازرسی، رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

او، اظهار کرد: بازرسان این اتاق، هنگام مراجعه به واحدهای صنفی علاوه بر انجام وظایف ذاتی خوشان، چک لیست هایی در زمینه رعایت دستور العمل های بهداشتی دارند که این چک لیست ها تکمیل می شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، تاکید کرد: در صورتی که واحد صنفی در یکی از حوزه های فاصله گذاری اجتماعی موردی دارد  اگر بی اطلاع باشد ابتدا تذکر داده داده می شود و در صورت محرز بودن تخلف اقدام قانونی انجام می شود.

هاشمی، گفت: بازرسان این اتاق تا کنون در گشت های واحد نطارت و بازرسی استانداری فارس حضور فعالی داشته اند.

او، بیان کرد: گشت هایی داریم که با همکاری نزدیک سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر استان فارس به صورت روزانه در ۲ شیفت ایفای نقش می کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، تصریح کرد: از طرفی نیز بازرسی اتحادیه های صنفی فعال است که علاوه بر اعمال ماده ۲۷ و ۲۸ تخلفات صنفی، در حوزه فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستور العمل های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا نظارت دارند.

اصناف شیراز همراهی خوبی در اجرای محدودیت های کرونایی دارند

هاشمی، ادامه داد: اصناف شیراز همراهی خوبی در رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داشتند که آمار تشکیل پرونده ها با توجه به تشدید نظارت ها در مقایسه با کل واحدهای صنفی، تعداد ناچیزی است.

او، افزود: ما به همین تعداد ناچیز نیز راضی نیستیم و انتظار داریم محدود واحدهای صنفی نیز مانند بیشتر صنوف نسبت به اجرای قانون و مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا تمکین داشته باشند.

اصناف با تشدید محدودیت ها فعالیتشان را به صورت خود ناظر دنبال خواهند کرد

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس،  از تمام کسبه و بازاریان که تا امروز به رغم تمام مشکلات اقتصادی، سلامت شهروندان را به منافع معیشتی خود ترجیح دادند، تشکر و اضافه کرد: از اول آذرماه در موضوع تشدید محدودیت ها تمام اصناف وظایف خود را به صورت خود ناظر انجام می دهند.

هاشمی، اظهار کرد: انتظار می رود با اتحاد و همدلی در کنار دیگر گروه های مردمی بتوانیم زنجیره شیوع کرونا را قطع و شکست کامل این بیماری را شاهد باشیم.

او، گفت: همکاران صنفی ما جزو همشهریان ما هستند و همان طور که جان همشهریان برای این اتاق و اتحادیه های صنفی بسیار مهم است، حفظ سلامت کسبه و بازاریان و خانواده محترمشان نیز برای ما بسیار مهم است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، بیان کرد: از معیشت فعالان صنفی دفاع می کنیم که این معیشت در کنار سلامتشان معنا پیدا می کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق اصناف اخطار کتبی واحدهای صنفی استان فارس رعایت دستور العمل های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار

در دومین جلسه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان اعضا بر لزوم کیفی سازی نظارت‌ها بر واحد‌های خرده فروشی و تشدید بازرسی‌ها بر واحد‌های تولیدی تاکید کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف گزارش‌های عملکرد بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خود را ارائه کردند.

نوراللهی افزود: بر اساس قانون انتزاع نظارت و بازرسی برواحد‌های خرده فروشی از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت انتقال یافت و امید است کیفی سازی بازرسی‌ها وتشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر این جلسه نیز گفت: در حوزه تشکیل پرونده‌های بازرسی مهم ملی جایگاه خوبی در کشور نداریم و امید است با همکاری دستگاه‌های نظارتی بتوانیم علاوه بر نظارت بر واحد‌های خرده فروشی، بازرسی‌های ویژه از واحد‌های تولید و بنکداری‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی مردم که نقش بازدارنده در بروز تخلفات دارد، داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند