Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقایی حراست از جنگل ها و مراتع را نیازمند برنامه ریزی، تدبیر و قاطعیت دستگاه های ذیربط دانست و گفت: دستگاه قضا از تمامی ظرفیت‌ ها برای حفاظت از اراضی ملی، جنگلی و ساحلی استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«جان احمد آقایی» امروز(چهارشنبه، ۲۸ آبان) در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب و رییس دادگستری این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: در مناطق ساحلی و جنگلی تعدی و تخریب اراضی ملی و جنگلی زیاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان حراست از جنگل ها و مراتع را نیازمند برنامه ریزی و تدبیر دانست و افزود: همچنین حراست و صیانت از منابع طبیعی نیازمند قاطعیت دستگاه های مرتبط و پیگیری جدی است.

 

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای حفاظت و صیانت از جنگل ها، مراتع، طبیعت، نوار ساحلی و مواهب خدادی اشاره کرد و گفت: همه مدیران به ویژه مسئولان دستگاه های مربوطه موظف و مکلف هستند فرمان مقام معظم  رهبری را نصب العین قرار دهند.

 

آقایی با بیان اینکه مدیران دستگاه های ذیربط مکلفند با تمام توان از ذخایر و نعمت های الهی که متعلق به همه نسل هاست، حفاظت کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا از تمامی ظرفیت‌ ها برای حفاظت از اراضی ملی، جنگلی و ساحلی استفاده می کند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان به اهمیت جنگل‌ ها و مراتع اشاره کرد و افزود: از دست اندازی افراد سودجو به جنگل ‌ها و منابع طبیعی ابراز تاسف می کنم.

 

وی از دستگاه های مربوطه خواست با افرادی که به جنگل ها تعدی می کنند با شجاعت، جدیت و قاطعانه برخورد کنند.

 

آقایی حفاظت و صیانت از سواحل، جنگل ‌ها، انفال و اماکن زیست محیطی را به لحاظ اقتصادی برای شهرستان گردشگرپذیر آستارا مهم عنوان کرد و افزود: گردشگران برای دیدن طبیعت زیبای آستارا به این شهرستان سفر می کنند و اگر این طبیعت بکر نابود شود بر پیکره اقتصادی و گردشگری آستارا ضربه وارد می شود.

 

معاون دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: متاسفانه ورود افراد خارج از شهرستان به منطقه  با توجه به گردشگر پذیر بودن آن موجب تغییر در فرهنگ منطقه شده و با فعالیت سوداگران و مخالفان طبیعت و جنگل شاهد دست درازی این افراد به محیط زیست، جنگل و سواحل آن هستیم که باید برخوردهای قانونی در این خصوص صورت گیرد.

 

گفتنی است، در این آیین از زحمات «احمد عبادی» رییس سابق دادگستری آستارا قدردانی و« عباس جاذب» به عنوان رییس جدید دادگستری این شهرستان منصوب شد.

 

«یاسر همدمی» که پیش از این از قضات دادگستری شهرستان آستارا بود، به عنوان دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا منصوب شد.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: حراست از جنگل ها و مراتع فرمایشات رهبری بندر آستارا دادگستری اراضی ملی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری دیشب یکی از خیابان های ارومیه خبر داد.

نلصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: حسب دستورات قاطع قضایی دستور تعقیب سریع و بلادرنگ، عوامل درگیری به دادستان و نیروی انتظامی صادر شد که با پیگیری های انجام شده ۴ نفر از عوامل ایجاد کننده ناامنی و درگیری در شهر ارومیه دستگیر و در اختیار مقام فضایی قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه پرونده این افراد و دیگر متهمین این درگیری در سریعترین زمان ممکن و خارج از وقت رسیدگی و مجازات‌های قاطع قانونی برای عاملین صادر خواهد شد، هشدار داد: چنانچه افرادی با انجام اقدامات مشابه امنیت روانی مردم عزیز را به هم بزنند برخوردهای بازدارنده و پشیمان کننده در انتظار آنها خواهد بود. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، عتباتی از خانواده ها هم خواست مراقب جوانان خود باشند تا در جمع این اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت روانی مردم قرار نگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است