Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:15:02 GMT

گذرگاه مرزی «عرعر» بین عراق و عربستان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۱۶۳۷

گذرگاه مرزی «عرعر» بین عراق و عربستان افتتاح شد

منابع عراقی از افتتاح گذرگاه «عرعر» در مرز این کشور با عربستان برای تردد مسافران و تجارت بین دو کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، گذرگاه «عرعر» امروز، چهارشنبه در مرز این کشور با عربستان برای تردد مسافران و تجارت بین دو کشور که از سال ۱۹۹۱ بسته شده بود، افتتاح شد.

عثمان الغانمی وزیر کشور، عبدالامیر الشمری معاون فرمانده عملیات مشترک، عمر عدنان الوائلی رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق، استاندار الانبار و کربلاء، فرماندهان پلیس الانبار و مرزها و نیز سفیر عربستان در عراق و شماری از مسؤولان دولتی سعودی در مراسم افتتاح گذرگاه مرزی «عرعر» حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو دولت عراق و عربستان پیشتر بر سر بازگشایی گذرگاه «عرعر» که در استان الانبار واقع در غرب عراق واقع شده است، به اتفاق نظر رسیدند. این گذرگاه در سال ۱۹۹۱ به همراه یک گذرگاه دیگر به نام «جمیجم» که در صحرای «السماوه» در جنوب عراق واقع شده است، بسته شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • فیلم | برخورد وحشتناک قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم