Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

نماینده مردم نورو محمودآباد در مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه در دیدار با وزیر نیرو که برای ارائه گزارش در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس حضور پیدا کرد گفت: پایین بودن شاخص مهار آبهای سطحی و شبکه آبیاری در استانی همچون مازندران که قطب اصلی تامین کننده غذایی کشور است نشان از بی تفاوتی دولت مردان و مسئولین نسبت به تامین امنیت غذایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید فرزانه با بیان اینکه در گزارشات اعلام شده از سوی معاونین وزارت نیرو تناقض وجود دارد گفت: از یک طرف نگران بهره برداری بی رویه از آبهای زیرزمینی هستید ولی از طرف دیگر برای بهره برداری از ابهای سطحی برنامه ریزی متوازن در کشور ندارید.

وی افزود: برای مثال در استان مازندران پتانسیل آبی حدود 6 میلیارد مکعب است که بیش از 4.5 میلیارد آن از محل آبهای سطحی تامین می شود و این در حال است که شاخص مهار آبهای سطحی در مازندران 12 درصد است و این شاخص در کشور 44 در صد است.

فرزانه با بیان اینکه پایین بودن شاخص مهار آبهای سطحی در مازندران خیانت به امنیت غذایی کشور است، افزود: شاخص شبکه آبیاری مدرن نیز در اراضی آبی مازندران حدود 10 درصد است ولی این شاخص در کشور حدود 30 درصد است.

وی با بیان اینکه مازندران و گیلان قطب اصلی ومهم در امنیت غذایی کشور هستند تاکید کرد: این دو استان می توانند تمامی نیاز های برنج کشور را تامین کنند و کشور را از واردات برنج بی نیاز نمایند.
نماینده مردم نور و محمودآباد افزود: بی توجهی و بی مهری به استان های شمالی نشان میدهد که امنیت غذایی برای مسئولین و دولتمردان مهم نیست و جزو اولویت انها قرار ندارد.

فرزانه در پایان پیشنهاد داد که برای جبران عقب ماندگی استان مازندران در بودجه سال 1400 و سالهای بعد این استان به صورت ویژه دیده شود تا این عقب ماندگی جبران گردد.

دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز طی سخنانی در این دیدار ، یکی از غفلت هایی که بعد از انقلاب صورت گرفته را عدم برنامه ریزی برای مهار آبهای سطحی در استان های شمالی عنوان کرد و افزود: دائماً به معاونین وزارتخانه این موضوع را متذکر شده ام ولی متاسفانه در جلوی چشمان ما آبهای سطحی در چند استان به دریا ختم می شوند که امید داریم بتوانیم با همراهی شما نمایندگان اقدامی اثر بخش در این حوزه را شاهد باشیم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عوامل موثر در شاخص بهره وری نیروی کار آموزش و تخصص گرایی است که هم در استخدام نیروها و هم به کارگیری نیروهای جدید سعی شده تا شرایط بهتری را در استان شاهد باشیم.

وی به نرخ شهرنشینی نیز در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ شهرنشینی در اردبیل ۶۸ درصد است و در نقطه مقابل نرخ روستانشینی نیز به کمتر از ۳۲ درصد رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ضرورت توجه به عمران و آبادانی روستاها و آبادی ها را برای کاهش جابجایی و مهاجرت روستانشینان به شهرها یادآور شد و بیان کرد: در توزیع اعتبارات سعی شده تا مناق محروم و کمتر توسعه یافته در اولویت اصلی باشند.

شایقی گفت: در توزیع اعتبارات استانی فراتر از شاخص جمعیت شاخص محرومیت، جمعیت بیکار، فاصله از مرکز استان و روستاهای بالای ۲۰۰ نفر ساکن در کانون توجه قرار گرفته تا براساس این شاخصه ها ضریب توزیع اعتبارات را شاهد باشیم

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۴۵ میلیارد تومان اعتبار استان براساس ۱۴ شاخص توزیع شد تا بخشی از محرومیت ها در مناطق روستایی و محروم استان رفع شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در رشد اقتصادی نیز وضعیتی به مراتب بهتر از میانگین کشوری دارد به طوری که رشد اقتصادی کشور ۳.۳ درصد و استان اردبیل ۳.۷ درصد اعلام شده است.

شایقی افزود: نرخ بیکاری در این استان ۱۲.۹ درصد تعیین شده و در فصول مختلف سال نیز این نرخ متغیر است.

وی گفت: در برخی از فصول سال نرخ بیکاری استان تک رقمی شده و قطعا امسال با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و اشتغال ایجاد شده در سال جهش تولید با مشارکت مردم امیدواریم این نرخ تعدیل شود.

کد خبر 6095544

دیگر خبرها

  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • تیم ملی پاراکانو عازم مسابقات قهرمانی جهان شد
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است