Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که ده‌ها خودروی نیروهای آمریکا که با خود تجهیزات نظامی حمل می‌کردند، وارد خاک عراق شده‌اند.

به گزارش مشرق،‌ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در واپسین ساعات روز سه‌شنبه خبر داد که نیروهای آمریکا به عراق تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

منابع محلی در این خصوص به خبرنگار سانا گزارش دادند که یک کاروان متشکل از ۶۰ کامیون حاملِ تجهیزات و تسلیحات نظامی وارد خاک عراق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: گمانه‌زنی درباره خروج قریب‌الوقوع نظامیان آمریکایی از افغانستان، عراق و سوریه

طبق این گزارش، کامیون‌های یادشده سرپوشیده بوده و به همراه چند تانکر نفت از گذرگاه غیرقانونی «الولید» (شرق سوریه) وارد خاک عراق شده‌اند.

منابع مذکور همچنین خبر دادند که هفت خودروی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) کامیون یادشده را تا لحظه خروج از خاک سوریه اسکورت کرده‌اند.

این گزارش در حالی است که نیروهای آمریکا، روز دوشنبه، ۱۲۰ تانکر حامل نفت سرقت شده از سوریه را از راه گذرگاه الولید به عراق ارسال کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه، روز یکشنبه، نیز گزارش داده بود که کاروانی از پنجاه خودروی زرهی و تانک متعلق به نظامیان آمریکا با عبور از گذرگاه الولید وارد خاک عراق شدند

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ آمریکا عراق سوریه نیروهای دموکراتیک سوریه سانا مشرق وارد خاک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان‌ غرب نیروهای روسیه مواضع سودمندتری را به دست آوردند به نحوی که ۵ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن حدود ۹۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان شرق روسیه نیروهای اوکراین را در دونتسک هدف قرار دادند، تلفات اوکراین بالغ بر ۱۰۰ پرسنل نظامی بود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای اوکراین در نبرد با یگان جنوب روسیه حدود ۴۴۰ پرسنل نظامی، ۲ تانک، یک خودروی زرهی و یک هویتزر ام۱۹۸ را از دست دادند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اما از سوی دیگر، یگان مرکز ارتش روسیه مواضع را بهبود بخشید، نیروهای اوکراین در دونتسک را هدف قرار داد و ۹ ضدحمله دفع شد. دشمن در این محور حدود ۱۴۵ نظامی را از دست داد. پدافند هوایی روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی، ۶ موشک اتاکمز آمریکایی و ۲ بمب هدایت شونده هامر ساخت فرانسه را در یک روز سرنگون کرد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093408

دیگر خبرها

  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد