قمار با کارتهای بانکی اجارهای
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۲۱۷۷
پلیس از دستگیری مجرمانی خبر داد که با اجاره کارتهای بانکی اقدام به قمار و شرطبندی میکردند.
به گزارش برنا؛ سرگرد یوسف شاکری، رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از دستگیری دو نفر در خصوص اجاره کارتهای بانکی برای پوشش فعالیتهای مجرمانه قمار و شرط بندی خبر داد و گفت: برابر رصد صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان، فرد یا افرادی در وب سایت مشخص اقدام به راه اندازی بستری برای قمار آنلاین کرده بودند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او افزود: گردانندگان سایتهای قمار و شرط بندی با جلب رضایت افراد از طریق پرداخت وجوهی ناچیز کارت بانکی آنها را در اختیار گرفته و با استفاده از مدارک آنان اقدام به معاملات نامشروع و غیرقانونی مثل قمار و شرط بندی بلکه موارد مجرمانه دیگری مثل پولشویی، کلاهبرداریهای مالی، فرار مالیاتی و... را به اسم افتتاح کنندگان حساب انجام میدهند که در این راستا دو نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
شاکری با بیان اینکه گردانندگان سایتهای قمار و شرط بندی با اطلاع از این موضوع که اعمال آنها مجرمانه است برای فرار از دست قانون از حسابها و کارتهای بانکی اجارهای استفاده میکنند، افزود: این افراد با تبلیغ در کانالها و گروههای شبکههای اجتماعی و یا مراجعه به دیگران و تقاضا اجاره کارت بانکی آنها، نه تنها تلاش میکنند از دست قانون بگریزند بلکه اعمال مجرمانه خود را به دیگران محول میکنند.
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی اضافه کرد: برابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی مسئولیت تمام تراکنشها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی شهروندان انجام میشود بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضائی قابل قبول نیست.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: کارت های بانکی کارت های بانکی اجاره ای قمار و شرط بندی کارت های بانکی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
هر فردی میتواند حساب بانکی خود را وقف کند
وقف، نگهداشتن و حبس کردن عین مال و جلوگیری از انتقال آن به دیگری، بهوسیلهی یکی از عقود و قرار دادن منافع آن در جهتی که واقف آن را مشخص کرده است. مال وقفشده ویژگیهایی دارد، که میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- از اعیان باشد. (نه از منافع یا دیون)
- در ملکیت وقفکننده باشد.
- دارای منفعت حلال باشد. (برخلاف آلات قمار)
- منفعت آن، متعلق به حق غیر که مانع از تصرف است، نباشد؛ بنابراین واقف نمیتواند ملکی را که رهن داده، وقف نماید.
- اصل مال، با استفاده از منافع آن، تمام نشده و به مقدار قابل توجهی باقی بماند؛ بنابراین وقف خوردنی و آشامیدنی، یا گُل برای بوییدن صحیح نیست.
- قابلیت ملکیت داشته باشد؛ بنابراین وقف شراب یا خوک صحیح نیست.
- قابل تحویل باشد؛ لذا وقف حیوان فراری که امکان تحویل آن نیست، صحیح نیست.
- برای منفعت حرام وقف نشده باشد؛ بنابراین وقف مکانی برای فروش شراب، یا برای استفادهی فِرَق ضالّه باطل است.
به گفته حجتالاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، از آنجایی که در تعریف وقف آمده بود عین مال باقی بماند و از منافعش استفاده شود، مراجع عظام ابهاماتی پیرامون وقف پول داشتند. چون استفاده کردن از پول مساوی با خرج کردن است. مقدمهای پیرامون وقف پول آماده شد و از دفتر رهبر انقلاب سوالی تحت عنوان استفتا پرسیده شد. حضرت آقا در پاسخ به استفتا جواز وقف پول را با توضیحات آن صادر کردند.
بنا به استفتا رهبر انقلاب اسلامی، «به نظر میرسد بقا مالیت پول، توجیه قابل قبولی برای صحت وقف آن است. والله العالم. در این مسأله نیاز به اطلاق نیست. زیرا وقف جزو عناوین امضا شده در شرع است و حکم تأسیسی نیست و شک نمیتوان داشت آن کسانی که وقف را تأسیس و در طول زمانها اجرا کردهاند، هدفشان این بوده که چیز ثابتی را بگذارند که عوائد آن صدقه جاریه باشد. بلی ممکن است در آن روزگار چیز ثابت، منحصر در عین بوده است، اما این موجب اختصاص حکم به عین نمیشود؛ چون غرض و هدف معلوم است و شارع مقدس همین را امضا فرموده است. والحمدلله»
حجتالاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره روشهای نوین وقف که سازمان اوقاف برای ترویج آن ورود کرده، گفت: در روشهای نوین وقف، نیتهایی که در حوزه دانش بنیانها صورت میگیرد، زیاد است. مثلاً میگوییم واقفان در حوزه دانش بنیانها وقف پول کنند.
حجتالاسلام خاموشی ادامه داد: مردم باید بدانند که هر فردی میتواند بجای رقبه (زمین) حساب بانکی خود را وقف کند. یعنی حسابش را اعلام وقفیت کند. هر پولی هم به آن حساب آمد، حکم وقف دارد و سود پول را هزینه نیت واقف میکنیم.
پیش از این، نماینده ولی فقیه در نشست تخصصی بررسی نحوه مشارکت و هم افزایی برای تحقق سند توسعه وقف قرآنی گفته بود، از زمانی که استفتا پول و سهام را از محضر مقام معظم رهبری به عمل آوردیم، توانستیم حرکت خوبی را در این زمینه انجام دهیم. اخیراً هم به دنبال استفتا وقف سکوها (پلتفرمها) هستیم. سازمان اوقاف میتواند با مولدسازی و رفتن به سمت به جریان انداختن پولهای راکد، وقف را به سمت رفع نیازهای مردم ببرد و از جانب دیگر به سمت رعایت وقف برای کارهای سودآور اتفاقات خوبی را رقم بزند.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت