Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@05:34:31 GMT

سودان برای نخستین بار راهی رقابت اسکار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۲۱۹۱

سودان برای نخستین بار راهی رقابت اسکار شد

به گزارش افکارنیوز،

فیلم «تو در ۲۰ سالگی خواهی مرد» ساخته امجد ابوالعلا که موفق به کسب جوایز سینمایی شده به عنوان نماینده رسمی سودان برای بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد.

در پست اینستاگرامی فیلم با اعلام این خبر گفته شده مفتخرند که سودان با این فیلم برای نخستین بار وارد رقابت اسکار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آمده است که این لحظه‌ای معنادار برای چشم‌انداز فرهنگی کشور است و درها را برای طرح موج جدیدی از فیلمسازان داخلی باز می‌کند تا بتوانند داستان‌ها و صدایشان را به گوش مخاطبان داخلی و جهانی برسانند.

کارگردان این فیلم که متولد امارات است پیش تر گفته بود وقتی داشتند این فیلم را می‌ساختند می‌دانستند این پروژه بزرگی است و با ساختن آن می‌دانستند موفقیت پیش رویشان است، اما موفقیت‌های کسب شده خیلی بیشتر از آنچه انتظار داشتند، بود.

«تو در ۲۰ سالگی خواهی مرد» نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۹ اکران شد و جایزه شیر آینده را دریافت کرد. این فیلم در جشنواره فیلم الجونه مصر هم به نمایش درآمد و موفق به کسب ستاره طلایی بهترین فیلم داستانی شد.   

داستان فیلم درباره پسر بچه‌ای است که متولد می‌شود و در مراسم برکت‌دهی به وی و در یک مراسم مذهبی، گفته می‌شود وی در ۲۰ ساگی می‌میرد. فشار برخانواده بسیار وحشتناک است و این بچه با دانستن سرنوشتش بزرگ و از سوی بچه‌های دیگر به عنوان «طعمه مرگ» شناخته می‌شود. مادرش برای محافظت از وی او را از مدرسه دور می‌کند و سعی دارد تا بین او و سرنوشتش فاصله بیندازد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اسکار ۲۰۲۱ کارگردان اکران سودان سینمای جهان آکادمی اسکار اسکار ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی که بعد از شکست مقابل ویارئال گفته بود در پایان فصل بارسا را ترک خواهد کرد، منصرف شد و چند روز پیش در یک نشست خبری اعلام کرد تا پایان قراردادش که ژوئن 2025 است، می ماند.

فشارهای خوان لاپورتا باعث شد تا ژاوی از تصمیم خود عقب نشینی کند. شایعات در مورد فشارها روی ژاوی برای اصلاحاتی در کادر فنی اش زیاد است و برای مثال می گویند از او خواسته شده اسکار، برادرش، را بیرون کرده یا از اختیاراتش کم کند. شایعات قوی وجود دارد که این اصرارها از سوی دکو، مدیر ورزشی، بارسلوناست.

دکو دیشب قبل از بازی بارسا-والنسیا، به این شایعات واکنش نشان داد: «ما روی ژاوی حساب می کردیم و به همین دلیل با او تا 2025 تمدید شد. او خودش در مورد دلایل ماندن توضیح داد. ژاوی را مشتاق و باانگیزه می بینم و اطمینان دارد که می تواند برای بارسا کارهای مهمی انجام دهد و این مهمترین اصل بود. ما جلسه ای هفته قبل داشتیم و همینجا باید بگویم این شایعات در مورد اصرار من برای اخراج اسکار دروغند. اصلا این بحث در جلسه مطرح هم نشد. هیچکدام از این اخبار صحت ندارند و آنها را باور نکنید.»

دیگر خبرها

  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • سلطانی نخستین نشان ایران را قطعی کرد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد