Web Analytics Made Easy - Statcounter

گذشت و بخشش خانواده مقتول، جان یک زندانی محکوم به قصاص نفس را نجات داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس این روزها یکی از خصلت های خوبی که در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجر است و روند رو به رشدی هم داشته است ،گذشت و ایثار خانواده مفتول از کسانی است که یکی از بستگان آنها را به قتل رسانده است و علیرغم همه ابزار های لازم  برای قصاص با مهربانی و عف از حق خود   می گذرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار گذشت یک خانواده در  روستای شوش در شهر بوستان از توابع شهرستان باشت یک شهروند باشتی را حیات دوباره بخشید.

حجت السلام والمسلیمن عبودی امام جمعه شهرستان باشت در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: این حادثه در چند سال پیش اتفاق افتاده، ویک جوان در روستای شوش از توابع شهر بوستان در شهرستان باشت به قتل رسید، بعد از اینکه متوجه شدیم  که خانواده ها درگیر این ماجرا با هم نسبت فامیلی دارند، با حضور خیلی از معتمدین و ریش سفیدان شهر ستان باشت طی درخواست های متعددو جلسات مختلف با ریزاینی های که انجام شد، بالاخره خانواده مقتول  که یک خانواده بزرگوار و محترمی هم هستند، تصمیم برآن داشتند که حکم را اجرا کنند.

امام جمعه شهرستان باشت  در ادامه افزود: زمان اجرای حکم قصاص  نیز مشخص شده بود و توسط مسئولین مربوطه و همچنین شورای تامین شهرستان تمام نامه نگاری‌ها و مقدمات آن نیز صورت گرفته بود،اما به لطف خداوند متعال و عنایتی که این خانواده بزرگوار  از خودشان نشان دادند، و تلاش های بی وقفه دادستان محترم شهرستان باشت، این قضیه تبدیل به صلح و سازش شد.

حجت السلام والمسلمین عبودی در بخش دیگری از گفتگوی خود گفت: در این زمینه  تعدادی زیادی  از معتمدین در شهرستان باشت، با ما همراه بودند  که در مسجد روستای شوش در شهر بوستان  که یک جلسه مفصلی هم بود، مباحث مختلفی مطرح شد  و نهایتا ما هم در خواست داشتیم و آبرو گذاشتیم  و به لطف خدا خانواده محترم مقتول نیز از خودشان گذشت و ایثار ارزشمندی به جا گذاشته اند و جا دارد  که من از همه فامیل و بستگان و کسانی که پا پیش گذاشتند تشکر و سپاسگذاری کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت در ادامه ابراز داشت: از دادستان محترم شهر ستان باشت،  که سنگ تمام گذاشتند که به‌عنوان یک انسان مومن و متعهد و مخاص، مطالب را خوب مطرح میکرد، و هم از جایگاه حقوقی خودش آنچه را باید قانونی انجام می داد به وظیفه قانونی خود عمل می کرد تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشم. و برای وی در تمام مراحل زندگی آرزوی موفقیت کنم.

امام جمعه شهر باشت افزود: یک زمانی نیز برای پرداخت دیه  نیز مقرر گردیده است  که امیدواریم در موعد به مقرر به یک جمع بندی برسیم و این مسلیه نیز خاتمه پیدا کند،و امیدواریم که هیچگاه شاهد چنین اتفاقات ناگواری در سطح شهرستان نباشیم  و نباید فراموش کنیم که ایثار و گذشت خانواده سید ظاهر حسینی  کار کمی نیست، چون بالاخره یک جوان را از دست داده اند و برای آن هزاران آرزو در سر داشته اند، و کاری که امروزه آقای حسینی انجام داده است جزآ موزه های دینی ما بوده چرا که قران کریم در کنار قصاص عفو گذشت را به ما گوشزد کرده است.

عبودی در پایان گفت: نقش معتمدین در چنین مسائلی بسیار مهم است  و این بزرگان هدفی جز صلح و سازش و قدم خیر در منطقه ندارند، و این عزیزان یک سرمایه اجتماعی برای استان ما محسوب می شوند که نباید نقش آنها نادیده گرفته شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان باشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به کسب مدال طلای قهرمانی آسیا توسط خانم نازنین فاطمه عیدیان در مسابقات دوی ۴۰۰ متر نوشت:

«پارسال در جلسه‌ای خدمت خانم نازنین فاطمه عیدیان و خانوادهٔ محترمش بودم.

این دختر قهرمان، نمونهٔ جوان ایرانی موفقی است که با انگیزه و تلاش، توکل و ایمان، و حمایت خانواده، یکی پس از دیگری موانع را پشت‌سر گذاشت و حالا در قلهٔ قهرمانی پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده است…

تبریک به خانم عیدیان عزیز بخاطر قهرمانی و رکوردزنی در آسیا.

قهرمانی المپیک ان‌شاءالله

تا باد چنین بادا»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد