Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@09:33:40 GMT

نرخ مصوب لبنیات افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۲۵۱۰

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی گفت: با موافقت دولت و مصوبه سازمان حمایت، نرخ مصوب لبنیات افزایش یافت. ناطقان: محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در خصوص نرخ‌های جدید لبنیات اظهار کرد: با موافقت دولت قیمت آن دسته از محصولات لبنی که نرخ گذاری آن‌ها مستقیما توسط دولت انجام می‌گیرد، افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
او افزود: براساس مصوبه سازمان حمایت قیمت شیرخام از درب دامداری‌ها ۴ هزار و ۱۵۰ تومان شد و تمام دامداری‌ها نیز مکلف هستند که شیرخام را با این قیمت مصوب به کارخانه‌ها تحویل دهند و فروش شیرخام بیش از ۴ هزار و ۱۵۰ تومان تخلف است و سازمان تعزیرات به آن ورود خواهد کرد.


سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی بیان کرد: براساس توافقات صورت گرفته با سازمان حمایت، قیمت ماست دو و نیم کیلویی دبه پرچرب ۲۴ هزار تومان، دبه کم چرب ۲۱ هزار تومان، شیر نایلونی ۵ هزار و ۴۰۰ تومان، پنیر ۴۰۰ گرمی کاپ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان، شیر بطری کم چرب ۷ هزار و ۱۰۰ تومان، نیم چرب ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، سه درصد چربی ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، شیر کامل ۸ هزار و ۶۰۰ تومان، قیمت شیر خام درب دامداری ۴ هزار و ۱۵۰ تومان و  قیمت کره حیوانی ۱۰۰ گرمی ۱۰ هزار تومان خواهد شد.

بنی طبا ادامه داد: ثابت ماندن این نرخ‌ها در صورت عدم افزایش قیمت‌های مواد اولیه امکان پذیر است که در این صورت دولت باید حمایت‌های خود از تمام زنجیره تولید را گسترش دهد تا فعالان این صنعت متضرر نشوند.

او تصریح کرد: تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی با نرخ گذاری دولت مخالف اند و معتقدند قیمت‌ها باید در عرضه و تقاضا مشخص شوند. حال که دولت در این امور دخالت می‌کند، پس نظارت‌ها نباید به فروش لبنیات محدود شود و فروشندگان شیر خام باید نرخ‌های مصوب را رعایت کنند.
 
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در پایان ابراز کرد: این نرخ‌ها از روز شنبه یک آذر به تمام تولیدکنندگان ابلاغ می‌شود تا از این پس محصولات خود را با نرخ جدید روانه بازار کنند.
  منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: نرخ مصوب ، لبنیات ، افزایش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نرخ مصوب لبنیات افزایش نرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه های مدون و شفافی در خصوص تامین ارز واردات برای بخش های دولتی و خصوصی دارند، اما این کافی نیست. تخصیص منابع ارزی باید به گونه ای باشد که فعالان و تولیدکنندگان واقعی کشور به یک اندازه بهره‌مند شوند. - اخبار اقتصادی -

ولی اله منصوری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص اقدامات بانک مرکزی در حمایت از تولید طی یکسال گذشته اظهار داشت: مطمئنا حمایت از تولید جزو اهداف اصلی اقتصادی دولت و بانک مرکزی است که در یکسال اخیر هم شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه بودیم، اما معتقدم که هنوز کافی نیست و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به پیش‌بینی 3.2 همت تسهیلات قرض‌الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: به تازگی خبرهایی از تمهیدات ویژه بانک مرکزی برای حمایت از «شرکت‌های دانش بنیان» در سال جاری منتشر شده که جای خوشحالی و امیدواری است. گویا شبکه بانکی در قالب قانون بودجه سال جاری مکلف شده به میزان 3.2 همت از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد که این تصمیم، قابل تحسین است.

این فعال اقتصادی افزود: بانک مرکزی در سال گذشته نیز گام های مثبت و بزرگی در این حوزه برداشت؛ بطوریکه شبکه بانکی بیش از 230 همت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرد که نسبت به سال قبل رشد 61 درصدی را نشان می دهد. این موضوع نشانگر نگاه ویژه دولت و بانک مرکزی به شرکت های دانش بنیان است که باید تا حد توان و امکان از آن حمایت شود.

منصوری با تاکید بر لزوم حمایت عادلانه از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در فرایند تامین منابع ارزی گفت: دولت و بانک مرکزی برنامه های مدون و شفافی در خصوص تامین ارز واردات برای بخش های دولتی و خصوصی دارند، اما این کافی نیست. در واقع تخصیص منابع ارزی باید به گونه ای صورت گیرد که فعالان و تولیدکنندگان واقعی کشور به یک اندازه از این شرایط بهره ببرند. هر چند دولت سیزدهم همواره بر اجرای عدالت تاکید و تلاش دارد؛ اما باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهد که فرایند تامین و تخصیص ارز کاملا عادلانه تقسیم و اجرایی شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: بی‌تردید فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تجار واقعی با رویکرد کمک به اقتصاد کشور وارد میدان شده اند و باید مورد حمایت قرار گیرند. در نتیجه حالا که این تلاشگران اقتصادی آماده کمک به روند تولید و تجارت کشور هستند، دولت و بانک مرکزی هم باید سرعت و جدیت بیشتری در روند تخصیص و تامین ارز رسمی و دولتی به آنها داشته باشد تا در نهایت شاهد رشد و رونق اقتصادی بیشتری باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب