Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صادقیرئیس اداره بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در هر شرایط سنی بدن به اندازه خاصی نیاز به فعالیت دارد، گفت: کودکان کم تر از ۵ سال باید ۱۸۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشند؛ کودکان ۳ تا ۴ سال باید یک ساعت در روز فعالیت متوسط یا شدید داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۷ سال باید حداقل ۶۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشته باشند؛ افزود: این گروه سنی حداقل باید ۳ بار در هفته فعالیت‌هایی را انجام دهند که باعث تقویت عضلات و استخوان‌ها می‌شوند.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بزرگسالان ۱۸ تا ۶۴ سال باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط یا حداقل ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید داشته باشند؛ ادامه داد: این گروه سنی باید ۲ یا چند بار در هفته فعالیت‌های تقویت کننده عضلات را انجام دهند. بیشتر بخوانید افراد دارای نشانه‌های سرماخوردگی از ورزش خودداری کنند صادقی با اشاره به اینکه سالمندان بیشتر از ۶۴ سال باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط یا حداقل ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید داشته باشند؛ این گروه سنی باید ۲ یا چند بار در هفته فعالیت‌های تقویت کننده عضلات را انجام دهند، بیان کرد: سالمندان با قدرت حرکتی ضعیف‌تر باید ۳ یا چند روز در هفته فعالیت‌هایی را انجام دهند که باعث افزایش تعادل و کاهش احتمال افتادن شود؛ زیرا فعالیت بدنی عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشیده و التهاب را کاهش می‌دهد؛ از همین رو می‌تواند شدت عفونت‌ها را کمتر کند.

او با بیان اینکه فعالیت بدنی می‌تواند شیوع برخی از بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد، تصریح کرد: این بیماران درصورت ابتلا به بیماری کرونا در معرض خطر بیشتری هستند و شیوع عوارض کرونا در این بیماران بیشتر است.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: فعالیت بدنی با کاهش علائم اضطراب و افسردگی می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند کنترل استرس عمل کند به خصوص در شرایطی که استرس و اضطراب ناشی از شیوع بیماری کرونا باعث اختلال در سطح کورتیزول می‌شود که تاثیر منفی بر عملکرد ایمنی و التهاب دارد.

صادقی با بیان اینکه فعالیت بدنی می‌تواند سطح کورتیزول را در حد تعادل حفظ نماید، اظهار کرد: داشتن فعالیت بدنی مناسب یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ ذهن و بدن سالم است؛ اگرچه فعالیت بدنی در محیط بیرون بسیار لذت بخش است، اما برای محافظت از خود و دیگران از کرونا  لازم است اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

او با بیان اینکه در شرایط کرونایی برای انجام فعالیت بدنی به پارک و فضای سبزی که نزدیک منزل باید مراجعه کنیم، افزود: حرکت برای فعالیت بدنی در فضای سبز و پارک‌های دور از محل سکونت باعث توقف در مسیر و ارتباط با افراد می‌شود.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در مسافت‌های طولانی، ممکن است در معرض سطوح آلوده به ویروس کرونا قرار بگیریم، ادامه داد: باید در صورت رفتن به پارک و فضا‌های سبز دور، تا حد امکان از وسیله شخصی استفاده کرده و فاصله اجتماعی با دیگران را رعایت کنیم.

صادقی بیان کرد: زمانی که برای انجام فعالیت بدنی به بیرون از منزل می‌رویم (به طور مثال به پارک و مراکز تفریحی) با فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی دست و یا ضدعفونی کردن و ملاحظات مربوط به سرفه و عطسه، خود و دیگران را از مبتلا شدن به کرونا محافظت کنیم.

او با بیان اینکه باید از حضور در اجتماعات دوری کنیم و در صورت اجبار به حضور در جامعه، فاصله گذاری اجتماعی را به طور جدی رعایت کنیم، تصریح کرد: برای حضور در مکان‌های خارج از منزل از ماسک استفاده کنیم؛ استفاده از ماسک برای کودکان کمتر از دو سال، افرادی که مشکل تنفسی دارند، افرادی که نمی‌توانند حرکت کنند و افرادی که بدون کمک دیگران قادر به حرکت دادن ماسک نیستند، نباید استفاده شود؛ لذا بهتر است که این افراد را به مناطق شلوغ نبریم.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه پیام‌های بهداشتی در مورد استفاده از ماسک حین انجام فعالیت بدنی در شرایط کرونا را باید جدی گرفت، تاکید کرد: از انجام هرگونه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در مراکز شلوغ خودداری کنیم؛ در صورت ابتلا به مشکلات زمینه‌ای از جمله دیابت، بهتر است در منزل ورزش کنیم و اگر در خارج از منزل ورزش می‌کنیم باید حتما از ماسک استفاده کنیم؛ استفاده از ماسک در فعالیت بدنی متوسط تا شدید به ویژه فعالیت‌های ورزشی شدید می‌تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی در حین فعالیت شود.

صادقی اظهار کرد: مبتلایان و یا بهبود یافتگان بیماری کرونا در صورتی که احساس بیماری می‌کنند و یا تست کرونای آن‌ها مثبت شده است، به هیچ وجه نباید در خانه یا بیرون از خانه فعالیت بدنی داشته باشند و باید در استراحت کامل به سر ببرند.

او با اشاره به اینکه در زمان ابتلا به کرونا انجام فعالیت بدنی، باعث پیشرفت هرچه بیشتر بیماری می‌شود، افزود: بعد از اتمام بیماری به مدت ۲ تا ۴ هفته نباید فعالیت بدنی متوسط تا شدید انجام داد و بعد از بهبودی کامل نیز فعالیت‌های بدنی سبک مانند پیاد روی و دو چرخه سواری نرم برای فرد مناسب است.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اگر فردی به دلیل ابتلا به کرونا دچار کاهش وزن غیرمعمول شد، در دوره نقاهت حتما باید برای جبران این کاهش وزن اقدام کند، زیرا معمولا در این کاهش وزن، بافت‌های بدن از جمله عضلات تحلیل می‌روند، ادامه داد: بهبود یافتگان کرونا قبل از انجام فعالیت بدنی باید ۵ دقیقه بدن خود را گرم کنند (حرکات ورزشی را به تدریج افزایش دهیم) تا قلب، ریه‌ها و عضلات به تدریج هماهنگی لازم را برای مصرف انرژی و اکسیژن به دست آورند.   صادقی با اشاره به اینکه ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از اتمام ورزش از شدت و سرعت ورزش کم کنید تا دستگاه‌های بدن برای دفع مواد زاید تولید شده در عضلات فرصت کافی داشته باشند، بیان کرد: گرم و سرد کردن بدن قبل و بعد از انجام فعالیت بدنی باعث شادابی شده و از درد‌های عضلانی پس از آن پیشگیری می‌کند.   انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فعالیت بدنی محدودیت های کرونایی تقویت عضله ها سیستم ایمنی بدن بیماری های قلبی و عروقی دقیقه در هفته فعالیت بدنی هفته فعالیت انجام فعالیت بدنی شدید داشته باشند فعالیت بدنی انجام دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

متخصصان دانشگاه صنعتی سوینبرن استرالیا رفتار ۲۰۰۰ نفر را در بازه زمانی ۲۴ ساعته تجزیه و تحلیل کردند تا برای دستیابی به سلامتی مطلوب و بهینه، ترکیبی مناسب از تمرین بدنی و استراحت را تعیین کنند.

زمان‌بندی و تفکیک ایده‌آل تقریباً به این شکل بود که هشت ساعت خواب، پنج ساعت ایستادن، شش ساعت نشستن و تقسیم چهار ساعت برای فعالیت بدنی سبک و متوسط.

رعایت این تقسیم‌بندی به کنترل قند خون و ارتقای سلامتی قلب کمک می‌کند.

فعالیت بدنی متوسط تا شدید می‌تواند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری باشد یا دویدن آهسته، برای فعالیت بدنی سبک هم می‌توان هر فعالیتی از پیاده‌روی گرفته تا آشپزی و کار خانه یا حتی خندیدن با صدای بلند را به فهرست افزود.

به گزارش ایندیپندنت، گروه تحقیقاتی دانشگاه سوینبرن به افراد توصیه می‌کند شب‌ها هشت ساعت و ۲۰ دقیقه بخوابند تا سلامتی کلی‌شان حفظ شود و از خوابیدن کمتر یا بیشتر از میزان توصیه‌شده اجتناب کنند.

این تحقیق تاییدی بر توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا است که تاکید می‌کند دست‌کم هفت ساعت خواب شبانه داشته باشیم. خطرات کم‌خوابی به‌خوبی مشخص و مستند شده است اما خوب است بدانیم که خواب بیشتر از ۹ ساعت در شب با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط است.

متخصصان تاکید کردند که صرف زمان کمتر برای نشستن و زمان بیشتر برای ایستادن، انجام دادن فعالیت‌های بدنی و خواب کافی، بر سلامتی قلب و عروق تاثیرگذار است. رعایت این زمان‌بندی فعالیت‌ها طیف گسترده‌ای از نشانگرهای سلامتی را در برمی‌گیرد و ۲۴ ساعتی را شکل می‌دهد که به سلامت کلی بهتر منجر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • نتیجه تحقیقی تازه درباره نشستن و تحرک
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است