Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:04:53 GMT

دارالفنون از سال آینده دانش آموز می پذیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۲۸۳۹

دارالفنون از سال آینده دانش آموز می پذیرد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه امضا تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین وزارت خانه های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری تهران در خصوص احیاء و بهره برداری مدارس ماندگار تهران، گفت: این یک کار مشترک میان ما و میراث و شهرداری است چرا که ما مدارسی داریم که قدمت دارند و جزو میراث فرهنگی شناخته می شوند و مردم خاطرات خوبی از آنها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این نتیجه رسیدیم که برای مراقبت و محافظت از اینها باید کاری کنیم.

وی ادامه داد: مطالعات و تجربیات بین المللی برای حفظ این اماکن با حفظ کارکرد قبلی را مطالعه کردیم و تصمیم گرفتیم در مسیری حرکت کنیم که کار آموزش در این اماکن برقرار باشد و برای عموم مردم هم به عنوان موزه قابل دسترسی باشد در یک ساعت های مشخصی البته.

حاجی میرزایی گفت: برای مرمت و آماده سازی این مدارس به همراهی و همکاری این دوستان نیازمندیم و ما هم این واحدها را آموزشی نگه می داریم.

وزیر آموزش و پرروش با اعلام این خبر که از سال آینده مدرسه دارالفنون نیز در مقطع متوسطه ار تمام سطح تهران دانش آموز خواهد پذیرفت گفت: بنا داریم مدرسه دارالفنون را نیز به عنوان یک مدرسه فعال کنیم و در دوره متوسطه دانش اموز پذیرفته خواهد شد. امسال مدرسه البرز متقاضیان بسیار زیادی از سراسر تهران داشت که بخشی توانستند بیاید و در این اماکن تحصیل کنند. جزئیات پذیرش دانش آموز در دارالفنون را نیز بعداً اعلام می کنیم.

وی در خصوص فعالیت مدارس در دو هفته آینده نیز گفت: در دو هفته آینده ستاد ملی کرونا مدارس مناطق قرمز را تعطیل کرده ولی در مناطق زرد و نارنجی کماکان بخش اداری مدرسه می تواند فعال باشد اما در هر سه وضعیت بخش آموزشی غیرحضوری است.

وی همچنین در خصوص تقاضای دیپلمه های نظام قدیم برای اینکه بتوانند در کنکور ۱۴۰۰ نیز بنا به منابع خود کنکور بدهند گفت: این موضوع کماکان در حال بررسی است و قرار بر اصلاح آن است و ان شالله روزهای آینده خبرهای خوشی برای این افراد خواهیم داشت.

کد خبر 5075046 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش دارالفنون کنکور ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی شورای شهر سازمان تامین اجتماعی سربازی پلیس راهور وضعیت معابر شبکه شاد شهرداری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم