Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه کیت‌های تست سریع تشخیص کرونا از هفته آینده در استان‌ها توزیع می‌شود، گفت: همچنین یک‌سری ممنوعیت و محدودیت در استان از اول آذرماه به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

مجید شیرانی ۲۸ آبان‌ماه در جلسه مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش چشمگیر موارد بیماران سرپایی، بستری و موارد فوتی ناشی از کرونا، اظهار کرد: تنها راه غلبه بر این بیماری پیشگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: از روز اول آذرماه یکسری محدودیت و ممنوعیت در شهرهای نارنجی و قرمز اجرا می‌شود، در چهارمحال و بختیاری شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و کیار در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز فعالیت تمام گروه‌های شغلی به‌جز گروه شغلی یک ممنوع است، یادآور شد: همچنین در شهرهای قرمز تنها یک سوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند، خودروهایی غیربومی که وارد شهرهای قرمز شوند یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

شیرانی افزود: در شهرستان‌های نارنجی به‌غیر از گروه شغلی یک و دو فعالیت گروه شغلی سه و چهار مجاز نیست و خودروهای غیربومی وارد این شهرها می‌شوند ۵۰۰ هزارتومان جریمه می‌شوند و ادارات در این شهرستان‌ها با ظرفیت دو سوم فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: همچنین در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری ۶۷ درصد افراد در مراسمات شادی و عزا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: متاسفانه در اجرای مصوبات ستاد کرونا ضعف داشتیم و نتوانستیم در این حیطه موفق باشیم.

شیرانی با اشاره به اینکه کیت‌های تست سریع تشخیص کرونا از هفته آینده در استان‌ها توزیع می‌شود، عنوان کرد: از این پس خدمات در محلات توسط تیم‌های سلامت‌محور انجام و همچنین پیگیری قرنطینه افراد مبتلا جدی‌تر دنبال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه برگزاری مراسمات عروسی و عزا باید ممنوع شود، خاطرنشان کرد: این موضوع باید جدی گرفته شود.

اجرای محدودیت‌های دو هفته‌ای در شهرهای قرمز و نارنجی از اول آذرماه در چهارمحال و بختیاری

سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به محدودیت‌های دو هفته‌ای در شهرهای قرمز و نارنجی از اول اذرماه، اظهار کرد: در شهرهای باوضعیت قرمز و نارنجی آموزش حضوری ممنوع است، این محدودیت شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و آموزشگاه‌های خصوصی می‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها در پنج حوزه در شهرستان‌های قرمز و نارنجی اجرا می‌شود، گفت: ادارات، مراکز تجاری و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ترددها شامل این محدودیت ها است.

جزایری تاکید کرد: اگر اصناف به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها بی‌توجهی کنند، به مدت ۱۵ روز پلمب و شامل جریمه نقدی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: نماز جمعه، مراسمات مذهبی، مراسم آئینی از اول آذرماه در تمامی شهرستان‌ها تعطیل است.

وی در خصوص ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در شهرهای قرمز و نارنجی، توضیح داد: پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت راه و شهرسازی متولی محدودیت‌ها و ستاد استانی ناظر است.

به گزارش ایسنا، گروه شغلی شامل یک کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات، مراکز زیرساختی و حیاتی، حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون‌شهری، مراکز تامین و توزیع آب، برق و گاز، جایگاه‌های عرضه سوخت، ادارات و مراکز نظامی و انتظامی، پالایشگاه‌ها، حمل و نقل درون‌شهری، خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و پستی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم و مراکز تامین ارزاق عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی بخش خصوصی و دولتی، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، میادین میوه و تره‌بار، مراکز تامین آمبولانس، بخش دارو و موادغذایی، نانوایی و تولید فرآورده‌های نانوایی، مراکز امدادی ، داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی، سبزی‌فروشی، لبنیات‌فروشی، تولید و عرضه موادلبنی، مراکز تهیه غذاهای آماده و بیرون‌بر، رسانه‌های مکتوب و برخط، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، فروشگاه لوازم یدکی خودرو، کارگاه‌های صنعتی مانند جوشکاری و مشابه، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، مراکز توانبخشی، شرکت‌های خدمات اینترنتی، پخش دارو و عطاری‌ها، تعمیر انواع خودرو و لوازم خانگی، چاپخانه‌ها، خشکشویی‌ها و آرامستان‌ها است.

فهرست کسب و کارها و گروه شغلی دو  شامل مراکز خرید، پاساژها، مکان‌های فروش غیرموادغذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری است.

همچنین گروه چهار شامل همایش‌ها، تجمعات و .. است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری کروناویروس محدودیت های کرونایی همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری قرمز و نارنجی شهرهای قرمز شهرستان ها مراکز فروش محدودیت ها اول آذرماه گروه شغلی فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال

به گزارش تابناک، امیرمهدی علوی در گفت‌وگوی تلفنی با اخبار ورزشی شبکه سوم سیما در خصوص حواشی اتفاقات دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر اظهار داشت: باید آیین‌نامه اجرایی کانون هواداری کشور تشکیل شود و اسامی تایید شده باشگاه‌ها به اطلاع فدراسیون فوتبال برسد تا در فایل مرتبط با بانک اطلاعاتی هواداری ذخیره شود. نکته دوم، بحث بلیت‌فروشی هوشمندانه برای مسابقات تیم میزبان رقابت‌های لیگ برتر برای فصل آینده است تا هر فردی به صورت هوشمند در صندلی خودش قرار بگیرد. این موضوع باعث نظم بیشتر می‌شود.

وی افزود: بحث سوم، تجهیزات در ورزشگاه‌ها است که باید در استاندارد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و بر اساس الزام‌های AFC باشد. همچنین هماهنگی‌هایی با سایت ثبت احوال در جریان است تا در حوزه بلیت فروشی آنلاین، افراد در صندلی مرتبط با خود قرار بگیرند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه تضمینی برای اجرای این آیین‌نامه وجود دارد، گفت: اگر این الزامات انجام نشود، لیگ آینده به تعویق می‌افتد و تا انجام تمامی موارد آغاز نمی‌شود. پس از پایان لیگ امسال، موارد اجرایی را هفته به هفته به اطلاع می‌رسانیم. بر اساس همین آیین‌نامه، LOC برگزاری مسابقات لیگ برتر وقف برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
 

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • خط و نشان فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها/ احتمال تعویق لیگ آینده
  • احتمال تعوق مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • رونمایی از پیراهن فصل آینده بایرن: فقط قرمز! (عکس)
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹