Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@08:58:18 GMT

فضانورد سیاه پوستی که قرار است ۶ ماه در فضا بماند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۳۱۰۹

فضانورد سیاه پوستی که قرار است ۶ ماه در فضا بماند

از میان ۴ فضانوردی که عصر روز دوشنبه وارد ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) شدند، "ویکتور گلاور" فضانورد ناسا اولین فرد سیاه پوستی است که قرار است به همراه دیگر فضانوردان طی شش ماه آینده در آنجا بماند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، ویکتور گلاور ، فضانورد ناسا اکنون اولین فضانورد سیاهپوستی است که قرار است در ایستگاه فضایی بین‌المللی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلاور ۴۴ ساله در سال ۲۰۱۳ به  ناسا پیوست. وی یکی از فرماندهان نیروی دریایی ایالات متحده است و اکنون نیز چهاردهمین فضانورد سیاه پوست است که به فضا رفته است. این فضانورد به همراه ۳ فضانورد دیگر ۱۵ نوامبر از مرکز فضایی کندی زمین را به مقصد فضا ترک کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، ناسا بیش از ۳۰۰ فضانورد آمریکایی را به فضا فرستاده است اما تنها ۱۴ نفر از آنها سیاه پوست بوده‌اند. عشق گلاور به فضا از دوران راهنمایی پس از تماشای پرتاب یک فضاپیما آغاز شد و دهه‌ها بعد او این رویا را به واقعیت تبدیل کرد.

"گویون استوارت بلوفورد جونیور" (Guion Stewart Bluford, Jr) فضانورد آمریکایی و نخستین سیاه‌پوست جهان است که در سال ۱۹۸۳ به فضا سفر نموده است. در ۳۰ ماه اوت ۱۹۸۳ او مدار زمین را به وسیله یک شاتل فضایی پیمود.

می کارول جمیسون(Mae Carol Jemison) فضانورد اهل ایالات متحده آمریکا است که در ۱۷ اکتبر ۱۹۵۶ میلادی در دیکیتر، آلاباما زاده شد. وی در مأموریت فضایی اس‌تی‌اس-۴۷ حضور داشته‌ است. جمیسون اولین زن سیاه پوستی بود که به فضا سفر کرد.

جانت جو اپس (Jeanette Jo Epps) فضانورد اهل کشور ایالات متحده آمریکا است که در ۳ نوامبر ۱۹۷۰ میلادی در سیراکیوز، نیویورک زاده شد. اپس فضانورد ناسا اولین زن سیاه پوستی خواهد بود که در سال ۲۰۲۱ به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رفت.

اخیرا ایستگاه فضایی بین‌المللی در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از هفت فضانورد مستقر در آنجا منتشر کرده است که گلاور نیز یکی از آن فضانوردان است. در این تصویر فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۴/۶۵ به نام‌های "مایکل هاپکینز"(Michael Hopkins) ، "ویکتور گلاور"(Victor Glover) و "شانون واکر"(Shannon Walker) و سوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی و سه فضانورد ماموریت اکسپدیشن ۶۴ به نام‌های"سرجی ریجیکوف"(Sergey Ryzhikov) و "سرجی راد سرجوکوف"(Sergey Kud-Sverchkov) از سازمان فضایی فدرال روسیه و "کاتلین روبینز"(Kathleen Rubins) از ناسا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا ايستگاه فضايي بين المللي ایستگاه فضایی بین المللی سیاه پوستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است

معاون استاندار اردبیل گفت: موزه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و نقش موثری در حفظ هویت ملی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کاظم دبیر، در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که با حضور مسئولان و شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: موزه‌ها نقش مهمی را در حفظ، معرفی و بازتعریف هویت ملی دارند و کنفرانس موزه‌ها می‌تواند نتایج مؤثری را در راستای تقویت این نهاد داشته باشد.

وی افزود: خودآگاهی، هویت‌بخشی و هویت‌شناسی یکی از الزامات جامعه ما است که امروزه متأسفانه بسیاری از کشورهای در حال توسعه از این موارد به دور هستند و موزه‌ها یکی از بنیان‌های حفظ و معرفی هویت ما به نسل‌های آینده هستند.

دبیر تاکید کرد: جای خوشحالی دارد که اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود و امیدوارم که شاهد نقش پررنگ‌تر موزه‌ها در حفظ هویت استان و کشور باشیم.

حسن محمدی‌ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این کنفرانس گفت: موزه‌داری در ایران و به ویژه در اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالارچینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.

حسن محمدی‌ادیب افزود: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

کد خبر 747547

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است