Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@03:00:41 GMT

دولت نمی‌تواند وجود حساب خاص را انکار کند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۳۱۷۶

به گزارش تسنیم، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساب خاص ریاست جمهوری که پس از کمک چند میلیاردی به دانشگاه شهید بهشتی خبرساز شده بود، گفت: پیگیری‌ها نشان داد سازمان برنامه از واژه حساب خاص استفاده کرده است.

وی با اعلام اینکه این حساب در اختیار شخص رئیس جمهور است، ادامه داد، بنابر اعلام دیوان محاسبات سال گذشته رقم قابل توجهی به این حساب واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارکانی با بیان اینکه حساب مذکور در ظاهر متعلق به وزارت نفت است، خاطرنشان کرد: مازاد درآمدهای فروش نفت به این حساب واریز و در مواردی خاص و به دستور رئیس جمهور از آن برداشت می‌شود. عدد این حساب بسیار بزرگ است و همانطور که درباره ریاست قبلی قوه قضا ماجرای این حساب‌ها مطرح شد، چنین انتظاری درباره ریاست جمهوری هم داریم.

این نماینده مجلس معتقد است، مبالغ در اختیار ریاست جمهوری بسیار بالاتر از سایر نهادهاست ولی دستورات رئیس جمهور نباید شخصی باشد. رسانه‌ای شدن حواشی این حساب هیچ جای دفاعی برای دولت باقی نگذاشته است و دولت نمی‌تواند وجود حساب خاص را انکار کند. مجلس یازدهم چندین ماه کار را آغاز کرده و تقاضای ما این است که چندین حساب مورد نظارت خاص باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه رئیس جمهور می‌تواند دستوری به وزارتخانه بدهد نه اینکه حسابی خاص در اختیار داشته باشد، گفت: در حال حاضر دو خزانه کوچک موازی به راه افتاده است و مهم نظارت و کنترل دیوان محاسبات بر تمام حساب هاست.

وی گفت: باید مشخص شود چه برداشت‌هایی از حساب خاص شده و در کجا هزینه شده است ضمن اینکه وزیر بهداشت نیز اعلام کرده بود مبلغ اندکی به حوزه درمان تخصیص یافته پس باید مشخص شود این مبالغ کجا رفته است. ما به همه این مسائل ورود کرده‌ایم و تحقیق و تحفص از امور مالی نهاد ریاست جمهوری که دور از چشم ناظران است بزودی پیگیری می‌شود.

ارکانی همچنین در پاسخ به  خبرنگار تسنیم در خصوص طرح آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه گفت: پاسخ سازمان برنامه و بودجه قانع کننده نبود و تنها در حد گزارش عملکرد بوده است. در نتیجه این طرح در دستور کار کمیسیون قرار دارد. البته  طرح در دستور جلسه هفته گذشته کمیسیون قرار داشت اما به دلیل طرح تامین کالاهای اساسی نوبت به بررسی این طرح نرسید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: برنامه و بودجه ریاست جمهوری رئیس جمهور حساب خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم

امشب ۲ میلیون تومان بابت هدیه روز معلم از سوی دولت به حساب فرهنگیان شاغل کشور واریز خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مرادصحرایی؛ وزیر‌ آموزش و پرورش امروز در برنامه پاسخگویی مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان میانگین حکم آنها از دستگاه‌های دیگر بالاتر است، اظهار کرد:  البته معلمان باید محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق‌التدریس جبران کنند. تلاش می‌کنیم به معلمان خدمت کنیم و امشب دولت خدمتی به معلمان خود خواهد کرد.

اگرچه وزیر‌ آموزش و پرورش نوع خدمت و هدیه‌ای که برای فرهنگیان درنظر گرفته شده است را اعلام نکرد اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که قرار است امشب 2 میلیون تومان به حساب فرهنگیان شاغل واریز شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!