Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه آزادراه شرق اصفهان در حالی روزهای پایانی خود تا بهره‌برداری را طی می‌کند که روند آن از آغاز تاکنون نزدیک به ۴ دهه به طول انجامیده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: پروژه آزادراه شرق اصفهان که یکی از مهم‌ترین مسیرهای کریدور شمال-جنوب کشور به شمار می‌رود از اوایل دهه شصت کلید خورده و مطالعات آن آغاز می‌شود و اکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی، شمارش معکوس تا افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان پیرامون پروژه آزادراه شرق اصفهان اظهار داشت: پروژه آزادراه شرق اصفهان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌هایی است که تأثیر به سزایی در سطح کشوری دارد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

«علیرضا صلواتی» در رابطه با اهمیت آزادراه شرق اصفهان توضیح داد: اگرچه مسیر آزادراه شرق اصفهان مورد استفاده شهروندان اصفهانی قرار می‌گیرد اما از آنجا که بخش عمده‌ای از کریدور شمال-جنوب کشور از مسیر تبریز-بوشهر است، عمده مسافرانی که از شمال یا جنوب کشور قصد تردد دارند و یا بارهایی که در این کریدور جابه‌جا می‌شوند، از مسیر آزادراه شرق اصفهان عبور خواهد کرد.

 

وی با برشمردن تأثیرات مثبت پروژه آزادراه شرق اصفهان و جزئیات آن افزود: آزادراه شرق اصفهان مسیری ایمن و روان است و دسترسی مناطق جنوبی استان اصفهان به شمال کشور را تسهیل و تسریع می‌کند، مسیرهای جایگزین و کریدورهای جدیدی در پی احداث این آزادراه ایجاد خواهد شد و شهروندان ما می‌توانند با ایمنی و آرامش خاطر بیشتر و زمان کمتر رانندگی کنند. پایگاه‌های هلال‌احمر، پد هلیکوپتر امداد و نجات، 5 مجتمع بین‌راهی پیشرفته و به روز برای آزادراه شرق اصفهان پیش‌بینی شده که مراحل طراحی 2 مجتمع به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

 

پروژه آزادراه شرق اصفهان شامل 3 قطعه است که قطعات 1 و 2 به طول تقریباً 60 کیلومتر در مراحل پایانی قرار دارد. این آزادراه مسیر شمال-جنوب کشور را از 20 تا 70 کیلومتر در مقاطع مختلف کوتاه‌تر می‌کند و زمان مسافرت را از 30 دقیقه تا 1 ساعت و 10 دقیقه کاهش می‌دهد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون ره‌آوردهای ایجاد آزادراه شرق اصفهان اظهار داشت:  هنگامی که راه و به ویژه آزادراه که ترددهای زیادی را به همراه دارد، در منطقه‌ای  ایجاد شد، عملاً برای حوزه‌های مختلفی از زندگی مردم آن منطقه تقاضا به وجود می‌آورد؛ به خصوص آزادراه شرق اصفهان که به دلایل مختلفی مثل کاهش مسافت و زمان سفر جذاب است و این جذابی باعث ایجاد رونق آن خواهد شد.

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: رونق گرفتن آزادراه شرق اصفهان برای اقتصاد همه مناطق اطراف آن از کانال مراکز بین راهی مفید است و در واقع با ایجاد این آزادراه عملاً یک اقتصاد محلی ایجاد شده و رونق می‌گیرد که امیدواریم مراحل پایانی این آزادراه هرچه زودتر انجام شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام «حسین میرزایی» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره رفع موانع و مشکلات سد راه پروژه آزادراه شرق اصفهان بیان کرد: استملاک ۱۳ هزار متر مربع از این مسیر از طریق پیگیری‌ها و اقدامات مؤثر باید حل شده و مشکلات آن باید برطرف شود. موضوع دیگر رفع مشکلات دسترسی‌های احداث جاده بوده که در این خصوص نیز باید تعاملات مناسب صورت گیرد و نیز موضوع ۶۴ هزار متر مربع زمین و ۴۸ پلاک باغ‌ویلای احداث شده در مسیر باید پیگیری شود و ضمن اقدام جدی در این خصوص، رفع مشکل صورت گرفته، باید عملیاتی شود.

 

وی درباره تأمین اعتبارات لازم برای پروژه آزادراه شرق اصفهان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه به منظور تخصیص اعتبارات دولتی، نیز در دستور کار نمایندگان اصفهان در مجلس قرار خواهد گرفت.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ورود پیوست‌های فرهنگی به پروژه‌های ملی خبر داد و افزود: توجه به موضوعات فرهنگی و پیوست‌های فرهنگی در اجرای این پروژه‌های ملی نیز باید مدنظر قرار گیرد و در این خصوص نیز اقداماتی صورت پذیرد و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

 

همچنین «امیرحسین بانکی» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت اجرای پروژه آزادراه شرق اصفهان تصریح کرد: این پروژه از نقاط حساس کنار شهر اصفهان عبور می‌کند و موقعیت آن، ضرورت اجرای این طرح‌های فرهنگی را نشان می‌دهد و باید تلاش کنیم که دولت جدیت لازم را در این زمینه ادامه دهد و همت خود را برای تکمیل آن داشته باشد.

 

وی افزود: نگاه به اجرای پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان، می‌تواند نگاه به عنوان یک «الگو» برای ایجاد جهش فرهنگی در شرق اصفهان باشد و در ادامه، در سایر شهرها و پروژه‌های کشور، عملیاتی شود و امیدوار هستیم که شرکت ساخت وزارت راه و مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه در استان اصفهان در این زمینه اقدامات مهم خود را عملیاتی کند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیرامون ورود پیوست‌های فرهنگی به پروژه‌های ملی افزود: پیشنهاد من این است که در این پروژه، برای نخستین بار، با استفاده از تیم‌های کاری توانمند فرهنگی، فراخوان و اقدامات مورد نیاز فرهنگی صورت گیرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، افتتاح و بهره‌برداری از پروژه آزادراه شرق اصفهان می‌تواند گامی مهم در راستای اجرای تحقق «جهش تولید» که سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال برگزیده شده است باشد و همچنین ورود پیوست‌های فرهنگی به این پروژه و پروژه‌هایی از این دست در سطح کلان ملی موضوعی است که ضرورت و جای خالی آن به شدت احساس می‌شود اما این پیوست‌ها بایستی کاملاً کارشناسی شده و مبتنی بر ضرورت‌های فرهنگی انجام گیرد.

 

به هر صورت پروژه آزادراه شرق اصفهان در اجرا و در نوع خود می‌تواند الگویی برای پروژه‌های مشابه ملی باشد اما امیدواریم در روند اجرا نه به عنوان الگو بلکه به عنوان یک تجربه در نظر گرفته شود و در دیگر پروژه‌ها شاهد به طول «انجامیدن‌های چهاردهه‌ای» نباشیم.

 

افتتاح و بهره‌برداری از پروژه آزادراه شرق اصفهان، پیش از این قرار بود همزمان با عید سعید غدیر انجام شود که به دلیل طول کشیدن مراحل پایانی، افتتاح آن به تعویق افتاد و در روز‌های آتی انجام خواهد شد؛ همچنین قطعه سوم این آزادراه خردادماه سال آینده افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزادراه شرق اصفهان کنارگذر شرق اصفهان شرق اصفهان پروژه آزادراه شرق اصفهان ورود پیوست های فرهنگی مجلس شورای اسلامی اصفهان در مجلس پروژه های ملی بهره برداری جنوب کشور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز طرح کوتاه‌مدت پروژه میدان سپاه خبر داد و گفت: طرح ترافیکی کوتاه مدت پروژه میدان سپاه پس از ارزیابی نهایی، پروفیل‌های طولی و عرضی ابلاغ شد و از خرداد سال جاری اجرایی خواهد شد.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به انتقاداتی که درباره ترافیک میدان سپاه مطرح می‌شود، اظهار کرد: در خصوص پروژه میدان سپاه دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد.

وی با اشاره به طرح بلند مدت میدان سپاه، افزود: با توجه به عملکرد قُطری بلوار جمهوری و اتصال بلوار عمار یاسر و جعفر طیار (ع) به این میدان در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک، تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مشاوران این طرح پیشنهاد تقاطع سه سطحی در میدان سپاه داشته‌اند که در بودجه سال جاری برای آغاز مراحل اجرایی پروژه، از سوی شورای اسلامی شهر قم بودجه‌ای لحاظ شده و به تصویب رسیده است.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به زمان اجرای این طرح، تصریح کرد: بودجه اجرایی برای پروژه میدان سپاه در سال جاری پیش‌بینی شده است و این طرح پس از طی مراحل تطبیق طراحی به صورت سازه، آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح کوتاه مدت این میدان پس از آمارگیری و شبیه‌سازی‌ها در کمیته فنی شورای ترافیک و شورای هماهنگی ترافیک استان تصویب شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: کلیات طرح به این شکل است که عملکرد میدان به یک سمت محدود و ضلع شرقی میدان سپاه مسدود می‌شود.

خانه‌زاد یزدی افزود: با توجه به جهت حرکت جنوب به غرب در میدان سپاه، یک دور برگردان در نزدیکی بلوار عطاران پیش‌بینی و طراحی شده و مراحل مقدماتی طرح در حال انجام است.

وی با اشاره به سنگینی ترافیک و مطالبات مردم، عنوان کرد: مراحل جابه‌جایی تأسیسات شهری و درختانی که در طرح هستند را در نخستین اقدام انجام می‌دهیم تا پس از ارزیابی همه جانبه این طرح در هفته آینده، پروفیل‌های طولی و عرضی ابلاغ و ماه خرداد اجرا شود.

کد خبر 748503

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی