Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه از آغاز تحقیقات دادستانی کل استانبول علیه رئیس جمهوری مصر و ۲۹ مقام مصری به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت خبر دادند.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از عربی۲۱، "گولدن سونمز"، وکیل و فعال حقوقی ترکیه‌ای اعلام کرد که دفتر دادستانی کل استانبول سه‌شنبه تحقیقات علیه عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و ۲۹ مقام دیگر این کشور را به اتهام شکنجه و ارتکاب جنایت علیه بشریت را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این اظهارات را در دادگاه "چاغلیان" استانبول و در حضور "عمر جمال متولی ابراهیم" دانشجوی مصری مطرح کرد؛ دانشجوی مصری که پیشتر توسط مقامات مصر بازداشت شده بود.

سونمز که وکیل عمر ابراهیم است در این باره گفت: عمر از تلاش برای قتل و اعدام در میدان "رابعه" در قاهره جان سالم به در برد و شاهد صدها قتل و اعدام غیر قانونی در آنجا و مناطق و میادین دیگر بوده و دانشجوی مصری است که به شکل غیرقانونی و به مدت سه سال در مصر بازداشت شده بود و در هفت زندان و مرکز اطلاعات این کشور حضور داشته است.

وی افزود: عمر ابراهیم برای مدت طولانی به شدت توسط پلیس مصر و در زندان مورد شکنجه قرار گرفته و همچنان از آثار همیشگی شکنجه رنج می‌برد. همه این جنایات با اسناد و از طریق عکس و فیلم در دادخواست پرونده جنایی و پیوست‌های آن ارائه شده است. عمر ابراهیم علاوه بر بیان جزئیات تمامی شکنجه‌هایی که با آن مواجه بوده آنچه بر سر پدر و برادرانش نیز آمده را تشریح کرده است.

سونمز در ادامه تصریح کرد: عبدالرحمن برادر عمر شش سال است که توسط مقامات مصر زندانی شده و ممکن است که به دلیل شرایط نامناسب جسمی‌اش جانش را در زندان از دست بدهد. عبدالعزیز برادر دیگر وی نیز سه سال است که در زندان به سر می‌برد و ۳۰ روز است که هیچ خبری از او نیست و هردو به شدت و به اشکال مختلف مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. عمر شاهد جنایت علیه قربانیان بوده و به همین دلیل خانواده او از ترکیه انتظار تحقق عدالت علیه مظلومان را دارند.

این وکیل ترکیه‌ای ادامه داد: به همین دلیل دفتر دادستانی کل استانبول تحقیقات درباره جنایات علیه بشریت عبدالفتاح سیسی و زیر دستانش را آغاز کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ترکیه کشوری دارای صلاحیت قضایی جهانی است و این فرصتی برای محاکمه مجرمان است؛ چراکه این جرایم جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترکیه السیسی حقوق بشر جنایت علیه بشریت جنایت علیه بشریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود

 به گزارش تابناک، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آن‌ها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.
با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

منبع: بی بی سی

دیگر خبرها

  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!