Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمعلی خدابنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس این شیوه نامه، درخواست تعطیلی آموزش حضوری در استان و شهرستانها از سوی اداره کل آموزش و پرورش اعلام می‌گردد.

وی ادامه داد: همزمان این درخواست به دانشگاه علوم پزشکی هم اعلام می‌شود و به دلیل اینکه دانشگاه در جریان کامل  وضعیت شیوع ویروس کروناست در این زمینه اعلام نظر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در ادامه، نظر اداره کل آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نظر ستاد مقابله با کرونا در استان تجمیع و رای‌گیری می‌شود که در صورت موافقت مکاتبه‌ای با کمیته سه نفره در تهران متشکل از وزیر کشور، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و یکی از معاونان رییس جهور انجام می‌شود و در صورت تایید و موافقت این کمیته است که مجوز لازم برای تعطیلی آموزش حضوری مدارس در استان صادر می‌شود.

خدابنده افزود: در شیوه‌نامه مذکور، تعطیلی آموزش حضوری مدارس با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا و تایید نهایی در تهران صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بنابراین هیچ مقام استانی و شهرستانی وجود ندارد که بتواند اقدام به اعلام تعطیلی آموزش حضوری در مدارس کند و هرگونه تعطیلی با تصویب و تایید کمیته سه نفره کشوری میسر است.

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و بر اساس مصوبه ستاد استانی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا  آموزش‌های حضوری در تمام مدارس استان خراسان رضوی از روز شنبه ۲۴ آبان ماه به مدت ۲ هفته تعطیل اعلام شده است و در این مدت آموزش ها به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه "شاد" پیگیری می‌شود.

پیش از آن نیز سه هفته متوالی، مدارس ۲۵ شهرستان استان خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور است.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا مشهد مدارس ویروس کرونا مشهد اخبار کنکور تعطیلی آموزش حضوری آموزش و پرورش خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت کنندگان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تایید کنند. در این مرحله، دانش آموزان سال تحصیلی جاری صرفا می‌توانند مشخصات هویتی خود را بررسی و تایید کنند. ثبت‌نام آزمون‌های نهایی نوبت خرداد ۱۴۰۳ برای ایجاد و یا ترمیم سابقه تحصیلی پس از مشاهده و تایید سوابق تحصیلی فعال خواهد شد.
گفتنی است پیش از این محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفته بود: تاکنون بیش از ۱۰۰هزار داوطلب به سامانه مشاهده و تایید سوابق تحصیلی مراجعه کرده‌اند که حدود ۶۰۰ نفر اعلام مغایرت و مابقی سوابق خود را تایید کرده‌اند. زارعی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ افزود: ۵۰ درصد آزمون سراسری از سابقه
تحصیلی در پایه دوازدهم محاسبه می‌شود که شامل تاثیر نمرات دروس عمومی و اختصاصی است که از طریق آزمون نهایی خرداد سال جاری تولید می‌شود. زارعی گفت: داوطلبانی که پیش‌تر از سال ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شده‌اند نیز همه آزمون‌های نهایی آنها به عنوان سابقه تحصیلی لحاظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد