Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@02:51:23 GMT

ردپای آمریکا در حمله راکتی به الخضرای بغداد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۴۲۴۹

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، «صباح العکیلی» کارشناس امور امنیتی عراقی امروز چهارشنبه، طرفهای اجیرشده از سوی سفارت آمریکا را عامل حمله به منطقه الخضراء اعلام کرد و هدف آنها را کاستن از باخت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات 2020 آمریکا دانست.

وی افزود: اعلام برائت گروههای مقاومت اسلامی عراق به‌ویژه کتائب حزب‌الله از این حمله به منطقه الخضراء در شب گذشته، تأکیدی بر این است که گروههای اجیرشده از سوی خارج به‌ویژه از سوی سفارت آمریکا در این اقدام غوغائی مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العکیلی تأکید کرد: گروههای مقاومت اسلامی عراق همچنان به آتش‌بس متعهد هستند و این اقدام یعنی حمله راکتی به منطقه الخضرای بغداد؛ ناشی از کودنی و نادانی و مزدوری برای ترامپ است، همان‌طور که کتائب حزب‌الله گفته است.

گردانهای حزب‌الله عراق در واکنش به حمله راکتی شب گذشته به منطقه الخضرای بغداد آن را از دو حالت خارج ندانسته بود؛ نادانی یا مزدوری برای ترامپ و تیمش. کتائب حزب‌الله این حمله را با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانسته بود،

این در حالی است که واکنش ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا درباره حملات موشکی به منطقه الخضرای بغداد تردیدهای بیشتری درباره عاملان این حمله ایجاد کرده است زیرا «واین مارتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی اعلام کرد: پایگاه عراقی هدف قرار گرفته است و تلفاتی به نیروهای ائتلاف بین‌المللی وارد نشده است.

همزمان آنتونی شیفر سرهنگ بازنشسته آمریکایی و کارشناس امور راهبردی لندن درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفت: خروج نیروها به‌مفهوم دست برداشتن از عراق نیست و هرگاه اراده کنیم می‌توانیم در آنجا حضور نظامی داشته باشیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: الخضرای بغداد حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه

به دنبال حمله راکتی مقاومت فلسطین، آژیر خطر در سدیروت به صدا درآمد.

رادیو سراسری رژیم اشغالگر اذعان کرد که ۲ راکت از غزه به سمت سدیروت شلیک شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد برای اولین بار در یک ماه گذشته، شهر اشدود با موشک های مقاومت فلسطین در غزه مورد حمله قرار گرفت.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی بیت حانون، جبالیا، اردوگاه نصیرات و سایر مناطق مرکزی نوار غزه را هدف حملات خود قرار داده است.

در همین راستا، وزارت بهداشت نوار غزه جدیدترین آمار شهدا ‌و مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که در جریان این حملات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، ۳۴ هزار و ۴۸۸ شهروند فلسطینی شهید شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد جنایت شد که در نتیجه آن، ۳۴ نفر شهید و ۶۸ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تا کنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و تعداد زخمی ها به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل