Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

یک جوان مصری به نام «عمر جمال ابراهیم» امروز (چهارشنبه) در دادگاهی در ترکیه علیه « عبدالفتاح السیسی » رئیس‌جمهور مصر و ۲۹ مسئول دیگر این کشور به اتهام «ارتکاب جنایات ضد بشری» شکایت کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در بیانیه صادره از سوی این جوان مصری و وکیل او که در یک کنفرانس خبری در دادگاهی در منطقه «چاغلایان» در استانبول قرائت شد، آمده است که این شکایت به علت شکنجه و جنایات ضد بشری السیسی و ۲۹ تن از مقامات مصری تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها اشاره‌ای به نام این مقامات نکردند.

جلال ابراهیم در این کنفرانس خبری گفت که به علت تظاهرات مسالمت‌آمیز در دانشگاه الازهر و عضویت در گروه اخوان‌المسلمین بازداشت شده و در چهار بازداشتگاه و هفت زندان و دو مقر اطلاعاتی به مدت سه سال شکنجه شده است.

او همچنین گفت که دو برادر او نیز شکنجه شده و یکی از آن‌ها شش سال است که در زندان به سر می‌برد و دومی نیز ۳۰ روز است که ناپدید شده و جان او در خطر است.

وکیل این شهروند مصری نیز از مقامات قضایی ترکیه خواست تا به سرعت علیه السیسی و مسئولان مصری از طریق اینترپول قرار بازداشت صادر کنند و در ادامه مدعی شد که موضوع موکلش حقوق بشری و جنایی است نه سیاسی و تأکید کرد که برای اثبات دادخواست خود ادله و اسناد کافی در اختیار دادگاه استانبول قرار داده است.

دولت مصر، مقامات و رسانه‌های این کشور هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه عبدالفتاح السیسی جوان مصری ترکیه عبدالفتاح السیسی جوان مصری جنایات ضد بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد

یلماز تونج گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین]نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، تونج گفت: نمی‌توان کشوری را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. 

وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

پیشتر، متین کولونک، وکیل دادگستری و از وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به عنوان نمایندگان شهروندان باوجدان جمهوری ترکیه در دادگاه کیفری بین المللی لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم شکایت کردیم. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه و تمام جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده محاکمه شود.» 

نوار غزه پس از ۷ اکتبر شاهد حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بوده است. این حملات شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • مجتهدزاده: ممنوعیت ثبت اظهارنامه قضایی علیه مقامات دولتی، اقدامی نسنجیده است
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد