Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا آرمانی‌کیان روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: اکنون در وضعیت هشدار بستری بیماران کرونایی و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی قرار داریم.
  
وی اضافه کرد: در حال حاضر در نقطه سر به سر قرار داریم به این معنی که شماری از بیماران با بهبودی مرخص و بلافاصله بیماران دیگر جایگزین آنها می‌شوند که این شرایط هشدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این مسؤول با تاکید بر اینکه افرادی که حس می‌کنند مبتلا به کرونا  هستند مراجعه حضوری به بیمارستان ها نداشته باشند، ادامه داد: افراد با مراجعه به درمانگاه‌های ۱۶ ساعته غربالگری می‌شوند و آنهایی نیاز به آزمایش دارند، انجام و داروهای مورد نیاز بیماران سرپایی هم تجویز و توصیه‌های لازم انجام می‌شود. 

به گفته دکتر آرمانی‌کیان اولویت اصلی برای بیماران سرپایی، مراقبت‌های خانگی است و استفاده از تخت‌های بیمارستانی، برای مواردی است که به تشخیص پزشکان آموزش دیده در درمانگاه‌ها، انجام می‌شود و بیمارانی که در شرایط حاد نیستند در منزل با سرویس‌های بسیار ساده و قرنطینه خانگی، شرایط بهتری می‌یابند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان، با بیان اینکه دوره بیماری کرونا ۲۸ روز بوده ولی اکنون در برخی از موارد تا ۹۰ روز نیز ویروس در خون فرد مبتلا به کرونا وجود دارد و بیمار ناقل است، ادامه داد: طولانی بودن مدت آلودگی‌زایی بیماران کرونایی در منازل سبب ابتلای سایر افراد و به اصطلاح ابتلای خانوادگی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حوزه بستری کمبود دارو نداریم همچنین در داروهای بیماران سرپایی نیز مشکلی در استان وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: داروهای تولید داخل در سطح شهر، به صورت ارزان‌قیمت وجود دارد و به راحتی تهیه می‌شود.

وی اظهار داشت:  داروی رمدیسیویر و فاوایپیراویر، مصرف بیمارستانی دارد و برای بیمارانی است که ریه آنها، ۴۰ درصد درگیر و دچار عفونت شده و نیاز به درمان‌های جدی‌تر دارند که این داروها از بیمارستان تهیه می‌شود و به تازگی هم سازمان های بیمه‌گر جبران هزینه های این بیماری را می‌پذیرند و در صورت‌حساب بیمارستان این مهم لحاظ می‌شود.

به گفته این مسؤول، با اقدامات انجام گرفته حداکثر یک هزارو ۲۰۰ تخت برای این بیماران در نظر گرفته شده که در زمان حاضر مجموع ظرفیت تخت های بیمارستانی استان حدود ۲ هزار نفر است.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان تخت زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان تخت زنجان کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان تخت زنجان اخبار کنکور تخت های بیمارستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان در جلسه ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی با هدف نهایی و عملیاتی کردن فرآیند جابه‌جایی کوی فلسطین، اظهار کرد: در سفر دور اول رئیس جمهوری به استان زنجان دستور تسریع در رفع مشکلات و جابه‌جایی ساکنان محله کوی فلسطین از سوی رئیس جمهوری صادر شد و در این راستا مطالعات اجتماعی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان انجام شد.

وی بیان کرد: با پیگیری و تلاش استاندار و هماهنگی انجام‌شده تعدادی از واحدهای مسکونی در اولویت اول برای جابه‌جایی قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بعد از سفر رئیس جمهوری به استان طرح جابه‌جایی کوی فلسطین از اولویت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان شد، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده چهار واحد مسکونی در منطقه کوی فلسطین زنجان که در اولویت بودند، پارسال در سفر دور دوم رئیس جمهوری به استان به پروژه‌های نهضت ملی مسکن انتقال داده شدند.

قزوینیان با بیان اینکه فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین تا چند ماه آینده به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال انجام است، ادامه داد: متقاضیانی که واحد مسکونی آنها در محدوده راه‌آهن قرار دارد و زنان سرپرست خانوار، در اولویت برای جابه‌جایی‌ هستند.

وی گفت: همزمان با احداث و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن، ساکنان کوی فلسطین هم براساس اولویت در چند مرحله جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی اهمیت زیادی دارد، افزود: باید مسائل و مشکلات پیش روی انتقال ساکنان کوی فلسطین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن هرچه سریع‌تر حل شود.

کد خبر 6091152

دیگر خبرها

  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت