Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشستی با کارآفرینان برتر کشور گفت: با کارآفرینی برای آسیب دیدگان اجتماعی از بزهکار شدن آن‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمد باقر الفت در نشست با کارآفرینان برتر کشور با اشاره به این‌که با کمک یکدیگر باید با آسیب­‌های اجتماعی مقابله کنیم، گفت: با مدیریت منابع و کارآفرینی برای آسیب دیدگان اجتماعی از بزهکار شدن و بازگشت به جرم آنان پیشگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: با همکاری و مشارکت قوه قضاییه با نهادهای مردمی می‌توانیم یکی از اهداف قانون اساسی را که مشارکت بخش خصوصی و دولتی است محقق کنیم و با بهره برداری از این ظرفیت، بخشی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی را برطرف کنیم.

وی افزود: سمن‌ها به دلیل اینکه موتور پیشران آنها درون‌زا است و پیش برنده حاکمیتی ندارند و با بهره‌مندی از سرمایه و توانایی شخصی و عموما با انگیزه‌های معنوی پا به میدان گذاشته‌اند می‌توانند دست توانمند و پای قدرتمندی برای حکومت باشند.

الفت بیان کرد: اگر ما در کنار هم قرار بگیریم منافع به مردم می‌رسد و مزیت فوق العاده‌ای برای اقشار آسیب‌پذیر ایجاد می‌شود که اگر از آنها حمایت نکنیم می‌توانند برای حاکمیت و بخش خصوصی هزینه تراشی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اینکه رییس قوه قضاییه تصمیم گرفته است نهادهای مردمی در ۷۰ درصد فعالیت ها و سیاست های قوه قضاییه مشارکت داده شوند گفت: ورود سمن‌ها به قوه قضاییه و رسمیت دادن به آن‌ها در بسیاری از کشورهای جهان بی‌سابقه است.

وی اظهار کرد: ما می خواهیم ذهن، فکر و اندیشه شما را در کنار توانایی‌ها و ظرفیت هایی که در قوه قضاییه وجود دارد استفاده کنیم و انتظار داریم پیوند موفق و اثرگذاری برقرار کنیم.

الفت با اشاره به اینکه ما نیازمند تجربه، تبحر و توانایی شما هستیم افزود: می خواهیم برای این همکاری تشکیلات درست کنیم. همچنین به دنبال استمرار این کار هستیم و می خواهیم این همکاری با قالب مشخص، سازمان یافته و ماندگاری رو به ارتقا باشد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضاییه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد