Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسملمین محمد عبادی‌زاده عصرچهارشنبه در آیین تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی هرمزگان اظهارداشت: هفته کتاب، فرصت و بهانه خوبی است تا یک بار دیگر، داشته و نداشته‌های خود را در عرصه کتابخوانی بررسی کنیم.

وی ادامه ادامه داد: زیرساخت فرهنگ متمدن شامل دو بعد سخت‌افزاری و نرم افزاری است که در بخش سخت افزاری فرهنگ و تمدن اسلام، کتاب نقشی اساسی و کم نظیر دارد و در تمدن اسلامی هم زمانی به پیشرفت رسیدم که نهضت ترجمه وارد اسلام شد و کتاب‌های یونانی به عربی ترجمه و در دسترس مردم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: در بعد نرم افزاری فرهنگ متمدن، دانش، سبک زندگی ایرانی اسلامی و اخلاق به عنوان پایه‌های تمدن بشری در اسلام  هستند که جز با کتاب و مطالعه، محقق نخواهند شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده، یکی از وظایف مهم اهل قلم، روحانیون و خطبا را ترغیب مردم به کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: اگر کودکان و نوجوانان با کتاب انس بگیرند، شاهد تحولی عظیم در پیشرفت جامعه خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ابرازداشت: خوشبختانه رهبر انقلاب اسلامی، خود اهل کتاب است، ارزش و جایگاه کتاب را می‌داند و هیچ شبی را بدون مطالعه کتاب، سپری نمی‌کند؛ بنابراین مردم کشور ایران که نگاهشان به رهبری است باید او را در زمینه کتابخوانی الگوی خود قرار دهند و خود را به مطالعه کتاب عادت دهند و ارزش واقعی کتاب را در زندگی خود دریابند.

وی اضافه کرد: ‌به‌رغم کاستی‌های مختلفی که در استان هرمزگان وجود دارد، گرایش جوانان و نوجوانان هرمزگانی به سمت کتاب، خشنود کننده است و امیدوارم به شرایطی برسیم که استان هرمزگان در بین مردم به عنوان استان دوستدار کتاب و اهل مطالعه بدرخشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده از مسوولان حوزه صنایع خواست به مسوولیت‌های اجتماعی خود نگاه ویژه‌ای داشته باشند و در راستای ترویج کتابخوانی به گونه‌ای عمل کنند که در استان جایی را نداشته باشیم که از نظر امکانات کتاب و کتابخوانی در محدودیت و تنگنا باشند.

امام جمعه بندرعباس به مردم توصیه کرد که به کتابخانه‌ها، کتاب اهدا کنند تا کمبود ناشی از کمبود منابع در کتابخانه‌ها برطرف و با این شیوه قدم‌های مثبتی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش دانش و بینش مردم برداشته شود.

در این آیین از انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان میناب، بندرخمیر و بستک به عنوان انجمن‌های برتر، زهرا پورحسن، مسوول کتابخانه عمومی فرهیختگان ایسین بندرعباس و زینب بارانی، کتابدار کتابخانه عمومی شهید بهشتی میناب به عنوان کتابداران برتر فعالیت در فضای مجازی؛ مهرانه امیری، مسوول کتابخانه عمومی خلیج‌فارس قشم و نسرین بلندآبادی، کتابدار کتابخانه عمومی آل محمد(ص) میناب به عنوان کتابداران برتر در حوزه فعالیت‌های ترویجی، ناصر برقی، همکار برتر حوزه خدمات و سونیا ملاحی، عضو نوجوان کتابخانه عمومی خلیج فارس قشم به عنوان کتابخوان برتر، تجلیل شد.

۲۴ آبانماه با عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است که سرآغاز بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها کتابداری محمد عبادی زاده هرمزگان کتابخوانی تمدن نوین اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابداری محمد عبادی زاده هرمزگان کتابخوانی تمدن نوین اسلامی کتابداری محمد عبادی زاده هرمزگان کتابخوانی تمدن نوین اسلامی اخبار کنکور کتاب و کتابخوانی کتابخانه عمومی عبادی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند