Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی و تجلیل از کتابداران استان کردستان که بصورت اسکای روم و با حضور معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد، بر لزوم توجه به مقوله کتاب تاکید کرد و افزود: استفاده از زمان‌های فراغت برای مطالعه امری مهم در راستای ارتقای سرانه کتاب و کتابخوانی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این آیین گفت: با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های این نهاد در کشور متوقف نشد بلکه به روش‌های مختلف برنامه‌هایی در این زمینه برگزار شده البته وظیفه این نهاد عمومی و فرهنگی خدمت به تمام اقشار است و در این راستا برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنیم.

مهدی رمضانی با اشاره به بهره‌گیری نهاد کتابخانه‌های عمومی از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری برنامه‌ها بویژه در سال جاری، افزود: به همت کتابداران، امسال برنامه‌هایی از جمله جشنواره‌ها، پویش‌ها و مسابقات کتابخوانی برگزار شد که هر کدام به نوبه خود و در میان مخاطبان جریان‌ ساز بوده‌ است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزاری جلسات تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: این امر اهمیت کتاب را در جامعه بیشتر نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی کتابداران شاغل در کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه کرد: اقدامات خوبی برای رفع این مشکل از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شده که امیدواریم این مساله هر چه زودتر به سرانجام برسد.

رمضانی با اشاره به اینکه استان کردستان دارای اهمیت ویژه و اولویت در امر کتاب و کتابخوانی است، گفت: هر پروژه کتابخانه‌ای در این استان تکمیل شود نهاد کتابخانه‌ها بلافاصله با تخصیص بودجه لازم، آن را تجهیز کرده تا در اختیار علاقه مندان به این حوزه قرار گیرد.

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این مراسم با تقدیر از فعالیت کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: کتابداران از اقشار زحمتکش در عرصه فرهنگ هستند که باید قدردان زحمات آنها باشیم.

محمدابراهیم زارعی نقش قرآن را در توسعه کتاب و کتابخوانی در تاریخ کشور مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: کتابت قرآن توسط خوشنویسان زمینه را برای توجه به مقوله کتاب و مطالعه بیشتر کرده که این امر بسیار حائز اهمیت است.

وی با ابراز تاسف از تیراژ پایین چاپ و انتشار کتاب در استان گفت: کتاب عنصری غیرقابل جایگزین است و فضای مجازی و دیجتالی نمی‌تواند نقش آن را بر عهده و یا جایش را بگیرد.

زارعی نقش خانواده را در ترویج کتاب مهم دانست و افزود: آموزش و پرورش و مراکز آموزشی، کتابداران کتابخانه‌ها، دولت، رسانه‌های گروهی، ناشران و کتابفروشی‌ها با عملکرد مطلوب می‌توانند در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه اثرگذار باشند.

معاون استاندار کردستان اضافه کرد:دولت با ایجاد زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرها و روستاها از جمله راه‌اندازی کتابخانه، به ارتقای سرانه مطالعه در جامعه کمک کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا بخش قابل توجهی از فعالیت‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود، اظهار داشت: در این مدت برنامه‌های بسیاری به صورت مجازی و با مشارکت مطلوب علاقمندان برگزار شده است.

محمد مخدومی با تقدیر از حامیان حوزه کتاب، تاکید کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه‌ای همگانی است و همه در هر جایگاهی باید در راستای نهادینه سازی این فرهنگ که زیربنای توسعه است، تلاش کنند.

وی توجه به راه‌اندازی کتابخانه در مناطق کم برخوردار و حاشیه و همچنین روستاها را از اولویت‌های این نهاد فرهنگی برشمرد و افزود: در این زمینه و به منظور ارتقای سطح دسترسی اقشار مختلف به کتاب، نیازمند همکاری و همراهی مسوولان و خیرین هستیم.

در این مراسم از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان کردستان تجلیل شد،  در حال حاضر استان کردستان دارای ۸۱ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۵۱ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

برچسب‌ها کردستان هفته کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور فرهنگ کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان هفته کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور فرهنگ کتابخوانی کردستان هفته کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور فرهنگ کتابخوانی اخبار کنکور کتابخانه های عمومی کشور نهاد کتابخانه های عمومی کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه ها استان کردستان ترویج کتاب توسعه کتاب برنامه ها برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مطالعه کردن، پشتوانه دادن و استحکام بخشیدن به عقیده یکی از کارهای مهم حوزه عقیدتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در نشست با مسئول و نیروهای حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با تبریک هفته عقیدتی سیاسی و قدردانی از تلاش‌های مجموعه سپاه پاسداران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند ماه گذشته در جمع نمایندگان ولی‌فقیه فرمودند مهم‌ترین وظیفه نمایندگانم ارتباط با مردم است که  سرلوحه همه برنامه‌ها و اقدامات است.

وی با بیان اینکه کار عقیدتی و ارتباط با بدنه بسیار ارزشمند و مهم است، گفت: ارتباط با مردم لزوماً ارتباط عرفانی و عام نیست بلکه ارتباط در دسترس قرار گرفتن است، در طول شبانه‌روز باید پاسخ‌گوی تماس‌ها و ارتباطات باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ضرورت  تقویت اعتقاد و ایمان تصریح کرد: به عنوان یکی از وظایف اصلی، «مطالعه، پشتوانه‌سازی و تقویت عقیده»، از جمله کارهای حیاتی، به ویژه در بخش‌های عقیدتی است.

وی برگزاری کلاس‌های عقیدتی را بسیار تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: باید قدر کار را دانست چراکه هر کسی پاسبان عقیده دیگران و بیان‌کننده عقیده نیست، طبق روایتی (دوکار نباید انجام داد که هلاک مردان است)، نخست باطلی را به دین خدا نسبت داد و دوم اینکه هر چیزی را در قالب  حدیث و روایت تحویل مخاطب نداد.

پورذهبی بر ضرورت دوری از هر گونه اختلاف و سرقت فکری تأکید کرد و یادآور شد: مطالعه کردن، پشتوانه دادن و استحکام بخشیدن به عقیده یکی از کارهای مهم حوزه عقیدتی است.

شهید مطهری یک معلم به تمام معنا بود

حجت‌الاسلام طه توکلی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های همیشگی نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار داشت: نفس، نگاه، تواضع، جایگاه و حضور نماینده حضرت آقا در استان برای همه ما بسیجیان و سپاهیان درس و الگو‌ست و این فضل و علم در مأموریت‌ها استفاده خواهد شد.

وی گفت: به فرمایش آقا امیرالمومنین حضرت علی(ع) باید نقاط مثبت مردان بزرگ روزگار را بیان کرد، نگاه، تعامل، وحدت رویه و همراهی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نسبت به مردم و‌ مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی بسیار بزرگ بوده و‌ باید از این خوبی‌ها تکریم شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به فرموده رهبری افزود: «هدایت معنوی و سیاسی و خدمات اجتماعی» سه وظیفه عمده روحانیت است. یکی از مباحث محوری شهید مطهری؛ شهید این ایام به عنوان یک واقعیت در همه دوران و‌ عرصه‌ها درک صحیح روحانیونیت نسبت به وظایف خود است.

وی استاد شهید مطهری را عارف، فیلسوف و متکلم به تمام معنا خواند و اظهار کرد: این شهید والامقام یک معلم به تمام معنا بود که سراسر وجودش را در راه انقلاب تقدیم کرد، راه شهید مطهری امروز باید ادامه پیدا کند.

توکلی  تأکید کرد: امروز ادامه راه شهید مطهری که همان تبیین اسلام ناب محمدی(ص) است بایستی به جهانیان اعلام شود.

انتهای پیام/484/.

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی