Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد ذاکری چهارشنبه شب در آیین تقدیر از کتابداران و فعالان کتابخوانی در استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر و با توجه به شرایط کرونا تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان ۴۵هزار نفر هستند، افزود: در استان هرمزگان ۸۱ کتابخانه با زیربنای افزون بر ۳۷ هزارمترمربع وجود دارد که ۱۶ مورد آن به صورت مشارکتی و بیشتر در روستاها ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شواهدی مانند استقبال مردم استان از جشنواره کتابخوانی رضوی و نمایشگاه کتاب استانی بیانگر این است که اگر زیرساخت‌های لازم برای دسترسی مردم به کتاب در استان فراهم باشد، مردم اهل مطالعه و طالب کسب علم و آگاهی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان ابرازداشت: از آنجا که منابع دولتی محدود است از خیرین استمداد می طلبیم و از آنان می‌خواهیم تا به کار ارزشمند کتابخانه سازی روی آورند؛ چرا که ارزش ساخت کتابخانه کمتر از ساخت مسجد و مدرسه نیست.

حجت‌الاسلام ذاکری اضافه کرد:اگر می‌خواهیم فرهنگ در جامعه ارتقا یابد در درجه اول باید نگرش و دیدگاه مردم و مسوولین نسبت به مقوله کتاب تغییر یابد و آن را از ضروری‌ترین عناصر زندگی بدانند و مسوولان کشور نیز باید به فرهنگ نگاه ویژه‌ای داشته باشند و آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

در این آیین از انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان میناب، بندرخمیر و بستک به عنوان انجمن‌های برتر، زهرا پورحسن، مسوول کتابخانه عمومی فرهیختگان ایسین بندرعباس و زینب بارانی، کتابدار کتابخانه عمومی شهید بهشتی میناب به عنوان کتابداران برتر فعالیت در فضای مجازی؛ مهرانه امیری، مسوول کتابخانه عمومی خلیج‌فارس قشم و نسرین بلندآبادی، کتابدار کتابخانه عمومی آل محمد(ص) میناب به عنوان کتابداران برتر در حوزه فعالیت‌های ترویجی، ناصر برقی، همکار برتر حوزه خدمات و سونیا ملاحی، عضو نوجوان کتابخانه عمومی خلیج فارس قشم به عنوان کتابخوان برتر، تجلیل شد.

۲۴ آبانماه با عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است که سرآغاز بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها نهاد كتابخانه های عمومی کشور هرمزگان کتاب فرهنگ کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهاد كتابخانه های عمومی کشور هرمزگان کتاب فرهنگ کتابخوانی نهاد كتابخانه های عمومی کشور هرمزگان کتاب فرهنگ کتابخوانی اخبار کنکور کتابخانه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر

منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با تأکید بر تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی گفت: اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز به کمک کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر آورده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، جعفر پورکبگانی ظهر امروز در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در تقویت فرهنگ عمومی جامعه دارند، اظهار داشت: حمایت همه‌جانبه از کتابخانه‌ها می‌تواند موجب ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شود.

وی با تأکید بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: حتما در اداره کردن کتابخانه‌های عمومی به شما کمک خواهیم کرد و در راستای کمک به این نهاد فرهنگی کارآمد، رایزنی‌های لازم را انجام می‌شود.

نماینده منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به بودجه فرهنگی صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر تأکید کرد: با پیگیری لازم، اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز را به حوزه فرهنگ تزریق خواهیم کرد و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی آورده می‌شود.

حیدر راهب، در این دیدار ضمن ارائه توضیحات و تشریح آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه‌ای و تجهیزاتی در این سه شهرستان، خاطرنشان کرد: رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی تبدیل شدن به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: در رویکرد نوین به کتابخانه‌ها از نگاه سنتی فاصله گرفته شده و طی آن توجه ویژه‌ای به بخش‌های کودک و نوجوان، زیباسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها، افزایش عضویت و امانت، انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی و خدمات متنوع کتابخانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد