Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: بیمه‌گذاران خسارت‌دیده در بخش کشاورزی به صورت هفتگی از سوی صندوق بیمه، غرامت دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: بیمه‌گذاران خسارت‌دیده در بخش کشاورزی به صورت هفتگی از سوی صندوق بیمه، غرامت دریافت می‌کنند. این صندوق به طور میانگین  نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد ریال در سال غرامت به بیمه‌گذاران خسارت دیده در بخش کشاورزی پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش، بخش عمده این غرامت‌ها مربوط به ریسک‌های ناشی از سیل، باران‌های سیل‌آسا، و نابهنگام، سرمازدگی، یخبندان، خشکسالی و انواع بیماری‌های دام، طیور و آبزیان است.

این گزارش حاکی است، اجرای طرح‌هایی همچون بیمه‌های شاخص (Index Insurance) ارزیابی خسارات از طریق ماهواره مبتنی بر فنآوری سنجش از دور که در سیل اخیر به کار گرفته شد و ارزیابی تمامی سطوح بیمه شده خسارت دیده و پرداخت غرامات طی کوتاه‌ترین مدت، نمونه‌هایی از آینده روشن این سازوکار مشارکتی دولت-مردم برای پایداری تولید است.

بیمه فراگیر ۶ میلیون هکتار اراضی زیر کشت گندم در سال آتی

صندوق بیمه کشاورزی در این گزارش با اشاره به بیمه‌های فراگیر یا اجباری در بخش کشاورزی نیز آورده است، با اجرای بیمه‌های فراگیر توسط بیمه کشاورزی، ۱۰۰ درصد سطوح در زیربخش‌ها، بیمه می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید: بیمه کشاورزی که کمتر از ثلث پیشینه صنعت بیمه را در کشور دارد، توانسته است با بیش از یک دهه اجرای بیمه‌های فراگیری همچون بیمه طیور، نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت انواع طیور اعم از طیور تخم گذار، اجداد و مادر را در کشور فراهم کند که به عنوان یک الگوی موفق در نهادهای بین‌المللی همچون فائو و سیرداپ مطرح بوده است.

بنابراین گزارش، بیمه های فراگیر دام و آبزیان نیز توانسته است پتانسیل پوشش کامل بیمه سرمایه دامی و همچنین آبزیان پرورشی را از مرحله تخم چشم زده و هچری تا پایان دوران پرورش امکان پذیر کند.

این گزارش درباره بیمه فراگیر محصول گندم نیز می گوید: در مورد غله راهبردی گندم با همکاری بنیاد تخصصی ذی ربط و وزارت جهاد کشاورزی، مقدمات اجرای بیمه فراگیر کلیه سطوح زیر کشت گندم بر بستر بیمه دیجیتال کشاورزی فراهم شده است و پیش بینی می شود در سال زراعی پیش روی، قریب به شش میلیون هکتار از اراضی زیر کشت گندم کشور نیز تحت پوشش کامل بیمه فراگیر قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، به رغم محدویت های اعتباری تا سال ۹۷، صندوق بیمه کشاورزی مدت ها است که بدهی قابل توجهی به جامعه بیمه گذاران ندارد و غرامات به صورت هفتگی به حساب بیمه گذاران خسارت دیده پرداخت می شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزی جهاد کشاورزی بیمه گذاران خسارت دیده صندوق بیمه کشاورزی بیمه های فراگیر بخش کشاورزی بیمه فراگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: طوفان شب گذشته در این استان تلفات جانی نداشته است.

به گزارش تسنیم، علیرضا نیکروز در یاسوج اظهار داشت: شب گذشته طوفان میهمان نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، ولی تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی از شهرستان‌های مختلف گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه طوفان خسارت زیادی به زیرساخت بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و راهسازی وارد کرده است، عنوان کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از خسارات فراوان به کشاورزی و باغداری است.

نیکروز از اعزام کارشناسان به شهرستان‌های مختلف برای ارزیابی خسارات وارده در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: به محض نهایی شدن خسارات وارده، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این شرایط تا روزهای آینده ادامه دارد و ضروری است عشایر و ورزشکاران از هم اکنون به فکر باشند و از رفتن به ارتفاعات و حضور در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

میزان بارش‌ها در مناطق مختلف

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش‌های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح) استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوگنبدان ۷۹.۱، دلی خمسیر ۷۸، باشت ۷۸، فیلگاه ۷۶، ماهورباشت ۷۵، امامزاده جعفر ۷۲، سوق ۷۰، امامزاده پهلوان ۶۹، برم سبز ۶۹ و دیشموک ۶۸ میلیمتر بوده است.

علی کریمی اظهار داشت: همچنین میزان بارش‌ها در علی کرمی دمچنار ۶۷، بوستان ۶۵.۵، دهدشت ۶۵.۴، دیل ۶۴، گنجگون ۶۳.۸، سی سخت ۶۳.۷، دشتروم ۶۳.۵، ستنگان ۶۲.۵، سرفاریاب ۶۱، سرآب ننیز ۵۸، یاسوج فرودگاه ۵۷.۸، چرام ۵۶، منصورخانی کاکان ۵۶، گنجه‌ای ۵۵.۸ و درغک ۵۵ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش در مناطق وزگ ۵۴، کریک ۵۴، تنگ پیرزال ۵۳، تل گاه ۵۳، ممبی ۵۳، تنگ سرخ ۵۱، چیتاب ۵۰، لیکک ۴۸.۸، مارگون ۴۸، جاورده ۴۷، سرآسیاب یوسفی ۴۴، قلعه دختر ۴۴، لنده ۴۳، قلعه رئیسی ۴۰، پاتاوه ۳۸.۵، تنگ رواق ۳۶، موشمی زیلایی ۳۴ و سیرون شبلیز ۲۴ بود.

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد