Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@18:03:07 GMT

روسیه: آمریکا از توقف جنگ در قره‌باغ ناراحت است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۶۱۰۱

روسیه: آمریکا از توقف جنگ در قره‌باغ ناراحت است

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، امروز چهارشنبه (۱۸ نوامبر)، اظهار کرد، آمریکا و متحدانش در تلاشند به اختلافات میان مردم آذربایجان و ارمنستان دامن بزنند.

وی گفت: کشور‌های برجسته ناتو سعی می‌کنند که خشم خود از توافق حاصله بین ارمنستان و آذربایجان در مورد قره باغ که با کمک روسیه محقق شد را پنهان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا و متحدانش از این که این توافق یعنی توقف جنگ در قره باغ با مساعدت روسیه حاصل شده، ناراحت هستند. چرا که در واقع این امر برنامه‌های چندین ساله آن‌ها برای منزوی کردن و بیرون راندن روسیه از قفقاز جنوبی را بی‌اثر کرد.

ناریشکین گفت که نه واشنگتن و نه اروپا نمی‌خواهند با توازن حاصل شده قدرت در منطقه کنار بیایند و در راستای برهم زدن آن، آن‌ها طراحی بهتر از تلاش برای شعله‌ور کردن و ایجاد اختلافات بین ملت‌های آذربایجان و ارمنستان پیدا نکردند.

در تاریخ ۹ نوامبر (۱۹ آبان ماه) ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز ۱۰ نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند. این توافق استقرار صلح بانان روس در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان بین طرفین درگیری را نیز شامل می‌شود.

قابل ذکر است که درگیری‌های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه ۱۹۸۸ و از زمانی که منطقه قره باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴، آذربایجان کنترل منطقه قره باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال ۱۹۹۲ مذاکراتی برای دستیابی به راه حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن طرح معیشتی مجلس محدودیت های کرونایی قره باغ آذربایجان و ارمنستان روسیه سرویس اطلاعات خارجی روسیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن طرح معیشتی مجلس محدودیت های کرونایی منطقه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ + فیلم

شانس شاگردان یورگن کلوپ برای فتح لیگ برتر انگلیس، با قبول دومین بازی بدون برد متوالی کمتر از قبل شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آغاز هفته سی‌و‌پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس، عصر امروز (شنبه) از ساعت 15 به وقت تهران، در ورزشگاه المپیک لندن تیم‌های فوتبال وستهام و لیورپول برابر یکدیگر صف آرایی کردند که این بازی با تساوی 2 - 2 خاتمه یافت.

جارود بوون در دقیقه 43 گل نخست را برای وستهام به ثمر رساند اما لیورپول نه تنها گل خورده را در دقیقه 48 توسط اندرو رابرتسون پاسخ داد بلکه به لطف گل به خودی آلفونسو آرئولا، دروازه‌بان تیم وستهام در دقیقه 65 از حریف پیش افتاد. این گل اما منجر به پیروزی لیورپولی‌ها نشد چرا که مایکل آنتونیو در دقیقه 77 کار را برای وستهام به تساوی کشاند.

این بازی یک حاشیه هم داشت که درگیری لفظی شدید محمد صلاح ستاره مصری لیورپولی‌ها با سرمربی‌اش یورگن کلوپ در کنار زمین هنگام ورود به میدان به عنوان بازیکن تعویضی بود طوری که هم‌تیمی‌اش داروین نونیز برای پایان دادن به آن مداخله کرد.

ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول/یونایتد پیروز شد

 

.

فیلم درگیری لفظی کلوپ و صلاح

لیورپول که هفته گذشته نیز بازی معوقه‌اش در دربی مرسی‌ساید را به اورتون باخت، با قبول این تساوی 75 امتیازی ماند و پایین‌تر از منچسترسیتی و آرسنال در رده سوم باقی ماند. این در حالیست که آرسنال با یک بازی کمتر (نسبت به لیورپول) و 77 امتیاز و منچسترسیتی با دو بازی کمتر و 76 امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند. این بدان معناست که فاصله لیورپول با صدر جدول به صورت بالقوه می‌تواند به 7 امتیاز افزایش پیدا کند، آن هم در شرایطی که این تیم سه بازی دیگر تا پایان فصل فاصله دارد.

در ادامه بازی‌های هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس از ساعت 17:30 به وقت تهران، 4 مسابقه همزمان برگزار می‌شود که برنامه آنها به شرح زیر است:

منچستریونایتد - برنلی
نیوکاسل - شفیلدیونایتد
فولام - کریستال پالاس
ولورهمپتون - لوتون
همچنین از ساعت 20 اورتون میزبان برنتفورد خواهد بود و از ساعت 22:30 نیز چلسی میهمان استون‌ویلا خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ +فیلم
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ + فیلم
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟