Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@21:18:51 GMT

فاجعه انسانی در اتیوپی در راه است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۶۵۲۶

فاجعه انسانی در اتیوپی در راه است

به گزارش افکارنیوز،

 کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با اعلام اینکه بیش از ۲۷ هزار نفر به دلیل درگیری‌های جدید در اتیوپی به سودان گریخته اند هشدار داد که یک فاجعه انسانی بزرگ در اتیوپی در شرف وقوع است.

بر اساس اعلام این نهاد، میزان فرار مردم (حدود چهار هزار نفر در روز) نشان‌دهنده ابعاد گسترده آوارگی ساکنان ناحیه «تیگرای» است و واحدهای امداد این نهاد در منطقه با فشار شدیدی روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه «بابر بلوچ» سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، در یک نشست خبری در شهر ژنو گفت: «مردم با ترس و هراس شدید از اتیوپی می‌گریزند و می‌گویند دلیل گریختن آن‌ها درگیری‌های شدید است و نشانه‌ای از توقف این درگیری‌ها دیده نمی‌شود».

نخست‌وزیر اتیوپی دیروز سه‌شنبه هشدار داد که مهلت تعیین‌شده برای این‌که شورشیان ناحیه تیگرای در شمال کشور اسلحه خود را زمین بگذارند به پایان رسیده و به این ترتیب، زمینه برای هجوم گسترده نیروهای ارتش اتیوپی برای تصرف مرکز این ناحیه فراهم شده است.

در حال حاضر، سودان میزبان حدود یک میلیون پناهجویی است که از فقر و جنگ در چاد، اریتره، جنوب سودان و جمهوری مرکزی آفریقا گریخته‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل پناهندگان ارتش اتیوپی سازمان ملل اتیوپی فاجعه انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عبدالفتاح البرهان» رییس شورای انتقالی حاکمیتی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در سخنانی تاکید کرد: تنها در صورتی سودان شاهد صلح خواهد بود که نیروهای پشتیبانی سریع از منطقه‌هایی که به اشغال خود درآورده‌اند خارج شوند و به منطقه‌هایی بروند که مورد پذیرش قرار بگیرند.

رییس شورای انتقالی حاکمیتی سودان در ادامه با اشاره به زمان آغاز روند سیاسی در این کشور افزود: تا زمانی که جنگ در کشور پایان نیابد هیچ‌گونه روند سیاسی وجود نخواهد داشت.

البرهان تاکید کرد: آتش جنگ را کسانی روشن کردند که سلاح به دست گرفتند، افراد بی‌گناه را کشتند و هم‌وطنان ما را از خانه‌هایشان آواره کردند.

وی افزود: ارتش به نبرد و پیشروی تا شهر الجنینه مرکز استان دارفور غربی ادامه خواهد داد.

در بُعد میدانی نیز ارتش سودان حمله‌ای پهپادی را علیه مراکز تجمع نیروهای پشتیبانی سریع در «خارطوم» پایتخت این کشور به انجام رساند.

ارتش سودان اعلام کرد که این حمله شامل برخی شهرک‌های خارطوم چون «الامتداد»، «الصحافات»، «الطایف» و «الجریف غربی» شده است.

همچنین بر اساس اعلام ارتش سودان، این حمله پهپادی تلفاتی مالی و جانی را به نیروهای پشتیبانی سریع وارد کرده است.

گفتنی است از نیمه ماه آوریل سال گذشته میلادی درگیری‌های داخلی در سودان میان ارتش این کشور به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی «ژنرال محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) آغاز شد.

بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان ملل متحد درگیریِ بیش از یک ساله میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به کشته‌شدن حدود ۱۵ هزار سودانی و آوارگی نزدیک به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دیگر انجامیده است.

کد خبر 6094684

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ