Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:23:58 GMT

جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۲۶۶۷۱

جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی در گلستان

ایسنا/گلستان استاندار گلستان گفت: از ابتدای آذر فعالیت تمام گروه‌های کاری به‌جز موارد ضروری و مشاغلی که مایحتاج روزمره مردم را ارائه می‌دهند، در شهرهای قرمز تعطیل است.

هادی حق‌شناس اظهار کرد: هنوز کل استان به وضعیت قرمز نرسیده و چهار شهر گرگان، آق‌قلا، ترکمن، کلاله در وضعیت قرمز، رامیان در وضعیت زرد و باقی ۹ شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند اما رعایت همگانی الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه در شهرهای قرمز خودروها با پلاک بومی حق خروج از شهر را ندارند و همچنین دیگر وسایل نقلیه حق ورود و عبور از شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند و در صورت عدم رعایت قوانین عبور و مرود توسط خودروها، جریمه یک‌میلیون تومانی اعمال خواهد شد.

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت حضور کارمندان در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: در شهرهای زرد حضور دو سوم، در شهرهای نارنجی حضور نیمی از کارمندان و در شهرهای قرمز حضور یک‌سوم کارمندان ضروری است و باقی نیروها می‌توانند از طریق دورکاری فعالیت‌های خود را ادامه دهند و البته در دورکاری اولویت با بانوان باردار، دارای کودکان شیرخوار و کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس ادامه داد: همه باید به معنای واقعی دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها را رعایت کنند و اگر چنانچه هر فرد یا مردم هر محله و هر شهری همراهی لازم را نداشته باشند، زحمات دیگران به هدر خواهد رفت.

وی گفت: طرح خانواده محوری، محله محوری و شهر محوری با مرکزیت ۴۴ پایگاه سلامت در سطح استان و با همکاری پایگاه‌های بسیج به‌گونه‌ای که هر ۲ یا ۳ پایگاه بسیج در کنار یک پایگاه سلامت خواهند بود در راستای کنترل هرچه بیشتر و همزمان با سراسر کشور از یکم آذر اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر استان به لحاظ سخت‌افزاری مشکلی ندارد و تعداد بیماران استان نیز زیر ۵۰۰ نفر است که البته در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این رقم افزایش خواهد یافت.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه فعالیت تمام گروه‌های شغلی به غیر از گروه شغلی یک حداقل به مدت ۲ هفته تعطیل است و تنها فعالیت گروه کاری یک در هر ساعتی بلامانع خواهد بود.

حق‌شناس با بیان اینکه امیدواریم با همراهی مردم طی ۲ هفته آینده میزان شیوع در سطح استان و کشور کاهش یابد، گفت: فعالیت‌های حضوری مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد در این مدت تعطیل و تجمعات برگزار نخواهد شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در حال حاضر شهرستان رامیان در وضعیت زرد، شهرستان‌های گرگان، ترکمن، آق‌قلا و کلاله در وضعیت قرمز و باقی ۹ شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی کروناویروس گلستان محدودیت های کرونایی شهرهای قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۲۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • پیش بینی باران بهاری برای امروز
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان